Hai allemaal, Ik wil graag 3 maanden ouderschapsverlof opnemen. Ik heb alleen even een vraag. Ik ben in februari uitgerekend en zou in mei normaalgesproken weer moeten beginnen. Mijn contract loopt t/m Augustus. Als ik ouderschapsverlof zou opnemen zou ik in september weer moeten beginnen. Maar......kom ik in aanmerking voor ouderschapsverlof met een contract voor bepaalde tijd? het is wel waarschijnlijk dat ik in September weer een contract aangeboden krijg (weer voor bepaalde tijd). hoop dat iemand kan helpen! alvast bedankt! groetjes!
het zijn steeds jaarcontracten. Dit is nu mijn derde jaarcontract. Volgend jaar september krijg ik dus waarschijnlijk mijn vierde jaarcontract.
Volgens mij kan het wel, maar alles wat je na het einde van je contract opneemt ben je kwijt als je contract niet verlengd wordt. Ten minste, dat denk ik
In principe mogen ze je na drie jaarcontracten geen nieuw jaarcontract aanbieden, maar een vast contract (of je moet onder de nieuwe regeling vallen voor jonge werknemers, ik meen tot 27 jaar) Je mag je OV (ouderschapsverlof) ook in delen opnemen, maximaal 6 delen. In sommige CAO's is dit beperkt tot maximaal 3 delen. Wat je zou kunnen doen, is aangeven dat je je OV in delen wilt opnemen en dat je eerste deel bijv is: 1 maand lang fulltime OV opnemen en dat je de rest later in overleg opneemt. Het deel wat je dan nog niet hebt aangesproken mag je in een later stadium, ook bij een nieuwe werkgever gaan opnemen (voordat je kleintje 8 is uiteraard)