kut nieuws gehad!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door angelryan, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Kwam vandaag op me werk en vroeg f me contract 10mei word verlengt , van wegen bezuinigingen is de kans groot dat die dus niet verlengt word wat balen! En ze weten nog niet dat ik zwanger ben dus tja zou ik het vertellen of niet? En wat nou als die niet verlengt word dan word eennieuwe baan ook lastig zoeken i.v.m me zwangerschap ppfff voel me nu even zwaar kloten weet niet hoe we het straks gaan redden kwa geld en of ik zo lang wel een uitkering of ietsbkrijg sorry moest het van me afschrijven en als damnens nog tipsbhebben your welcome

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

- Hoe lang heb je gewerkt?
    - Wat is je uiterekende datum?

Als je meer dan 26 weken aaneengesloten hebt gewerkt kun je in aanmerking komen voor WW. Als de contractbeëindiging binnen 10 weken voor je uitgerekende datum ligt krijg je aansluitend Wazo. Nu zie ik dat je nog maar heel pril zwanger bent, dus dat zal niet zo zijn.

Je bent in mei 3 maanden zwanger ongeveer, je zou bij een uitzendbureau tijdelijk werk kunnen vragen. Of nu gaan solliciteren op tijdelijke banen. Je weet nu op tijd dat er een risico zit dat je zonder werk komt. Ik zou ook even het UWV bellen en vragen wat precies je mogelijkheden zijn.

Succes! En het is inderdaad flink balen!

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Sowieso niet vertellen dat je zwanger bent. Verder heb je al wat tips gehad. Stekte is flink balen idd.

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik zou alvast rond gaan kijken voor ander werk. Als je solliciteert hoef je niets te zeggen over je zwangerschap. Niet jezelf in de vingers snijden door te wachten dat zij duidelijkheid geven, beter twee wegen bewandelen.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Als je WW ophoudt en je uitgerekende datum is binnen 10 weken dan krijg je ook nog WAZO. Ik heb dat namelijk ook gehad. Maar goed dan moet je net iets langer als 3 maanden ww hebben eigenlijk..

6. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Dank jullie wel voor de tips ben al zeker aan het rond kijken het lastige is dat wij bewust voor avond werk en weekend hebben gekozen zodat onze zoon niet na de kdv hoeft omdat man lief net boven de schaaal zit krijgen wij zowat hiks terug en thuis zitten kan ook eeer niet hoopndat ik of snel iets nieuws heb of dat ik toch een jaar contract krijg hoe klein die kans ook is

7. Derbi

Derbi Niet meer actief

Je bent trouwens tot 3 maanden voor je uitgerekende datum niet verplicht te vermelden dat je zwanger bent. Succes meid, hoop dat je wat vindt!

Saar22 bedankt voor je aanvulling! Dat wist ik nog niet!

Deel Deze Pagina