wat moet ik nou sta ik er alleen voor ??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door girl 25, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het gevoel dat ik er alleen voorsta !!! op mijn werk zit een jong broekiej die er geen verstand van heeft als leidinggevende !!!

    ze doet net alssof ik nog van alles kan ,, ik voel me tottaal niet begrepen , ik ga elke keer met een rot gevoel naar me werk ben moe en kappot ik kan niet meer soms !!!

    ze hebbeen een nieuw systeem en zetten werkdruk op me !!!
    in 30 min een kar verwerken met 30,20 doosjes erop ( ben 28 weken ) mag dat niet eens meer tillen op een dag !!!

    laatst ook zoiets leuks ik moest de reclame vullen en spiegelen in 30 min en anders mocht ik pas later met pauze als ik het niet af had (ik weet dat je als zwangeren vrouw recht heb zlfs op extra pauze )wat moet ik hiermee help ???? iemand???
     
  2. cherryl

    cherryl Fanatiek lid

    27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik vind je verhaal een beetje warrig... maar als ik het goed begrijp is de werkdruk te hoog voor je?
    als zwangere vrouw heb je idd extra rechten.. deze kun je terug vinden in het cao van jouw bedrijf...
    mocht het je echt te zwaar worden kun je je natuurlijk altijd ziek melden, al zal dit waarschijnlijk een nog slechtere band met je leiding gevende opleveren; maar je kindje gaat voor alles!
     
  3. cindybaby71

    cindybaby71 Niet meer actief

    niet moeilijk doen,gewoon ziek melden!
     
  4. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel meiden !!!!had al in het cao boekje gebladerd en ja ook echt gelezen hahah maar heb net een nieuwe cao dus nieuw boekje !!! maar echt duidelijk is het niet !!!maar goed maakt niet uit !!! stel ik meld me ziek ,wat moet ik dan zeggen kan toch niet tot de bevalling thuis blijven???? toch ??? ben 28 weken nu ik heb echt geen idee hoe zoiets in zen werk gaat
     
  5. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou een gesprek aanvragen met je leidinggevende en p&O dat je dit werk gewoon niet aan kan. Je krijgt dat waarschijnlijk een aangepast rooster en gaat gedeeltelijk in de zw. Willen ze nou niet luisteren dan meld je jezelf gewoon ziek. je bent niet in staat om je werkzaamheden uit te voeren. je krijgt waarschijnlijk wel een gesprek met de arbo en de UWV belt(die zijn altijd wel vriendelijk de uvw) leg je probleem uit en dan komt het vast goed hoor. Ze krijgen 100% vergoed als jij in de zw zit
     
  6. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je jezelf dan gewoon ziekmeld krijg je daar geen problemen mee dan ??? straks heb ik heel wat anders op men dak !!! hahaha als je begrijpt wat ik bedoel xxx
     
  7. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Nee je krijgt er geen problemen mee(buiten dat ze misschien je contact niet verlengen maar die risico loop je toch als je zwanger bent) en je meld je niet gewoon ziek.. je bent zwanger en kan je huidige werk niet aan. Je werkgever is verplicht om passend werk te zoeken. Daarom kan je beter ook eerst een gesprek aanvragen en leg je gewoon je probleem uit
     
  8. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ziekmelden doe je pas als je (door ziekte of andere gezondheidsproblemen) echt niet meer kunt werken.
    Zoals ik het nu lees, is het tijd voor een gesprekje met je leidinggevende en eventueel met P&O (als je organisatie daar iemand voor heeft), om te bepalen wat je nog kúnt en wat niet, en wat daarvan wordt ondervangen door de speciale wetgeving ter bescherming van zwangeren.
    Ja je hebt recht op extra pauze, maar het is geen plicht om die op te nemen. Heb je 'm nodig, dan neem je 'm (na overleg) op. Heb je 'm niet nodig, dan werk je gewoon al je uren.
    Met dat tillen zou ik wel echt oppassen, vooral als je nu last hebt van je bekken en/of van harde buiken. Mocht je nergens last van hebben, dan zou ik er persoonlijk niet zo'n probleem van maken.

    Maar goed. Ga in gesprek met je leidinggevende (die kan ook niet alles weten, zelfs niet over alle wet- en regelgeving m.b.t. zwangeren) en met P&O, en zoek samen naar een oplossing.
     
  9. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    okee ga ik doen !!! reuze bedankt hoop dat ze meewerken:)
    gelukkig vast contract al schijnt dat tegenwoordig ook nie veel te zeggen als ze je eruit willen !!! :p

    alleen stel dat ze tegenwerkt en we het niet eens worden ??? dan dus gewoon ziekmelden ??? xxx
     
  10. Bri

    Bri Niet meer actief

    Je moet nooit dingen gaan doen die je lichaam echt niet aan kan.
    Overleg met je verloskundige, wat voor jou nou nog wel en niet verantwoord is.
    En kijk of er iemand bij P&O is, die verstand van zaken heeft en jou en je leidinggevende kan helpen bij het vinden van een gezamenlijke oplossing.

    Ziekmelden, ik zou het alleen doen als je álle andere dingen (in redelijkheid) geprobeerd hebt.
     
  11. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is het hem juist volgens haar kan ik alles nog en ben ik maar zwanger !!! ze neemt heel weinig van me aan en er is niet echt iemand die me daar bij bij kan staan ...
     
  12. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook geen opgever ,,, meestal ga ik effe te ver maar merk aan me buik met tillen dat dat misch niet echt verstandig is en P&O effe blond mommetje hoor ???
     
  13. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    daarom kan je jezelf het beste ziekmelden dan gaat het via een arboarts lopen. Dan kan je op je gemak je verhaal doen. En anders vraag je of je vk een brief kan schrijven voor je dat je die kan geven. Ik weet het tis niet leuk als je niet serieus genomen word. Ik werk met alleen mannen en die hebben ook geen idee hoe ik me voel en dat ik al 3x bloed ben verloren interesseert ze ook niets. De vorige keer zat ik met 30 weken al thuis. Het komt vast allemaal goed meid
     
  14. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    heey meis wat een rot mannen ...
    maar de vk geeft die dat dan wel ??? gaat daar niet ook eerst zoveel tijd over dat ze zeggen probeer maar nog effe
     
  15. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je moet gewoon de situatie uitleggen aan je vk Maar eerlijk gezegt moet je jezelf niet zo druk maken hoor om je werk(oke is wel belangrijk) maar je kan je kindje maar 1x goed op de wereld zetten en als je te lang doorwerkt met klachten kun je daar na de bevalling ook nog veel last van hebben. Werken kun je nog heel erg lang haha.
     
  16. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    toch wel goed gekomen :) toch ??? die vorige keer xxx
     
  17. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja hoor heb 6 maanden thuis gezeten, contact is verlengd in me verlof en was daarna gewoon weer op me plek hoor haha
     
  18. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahah zit wat in dankje meis:)

    jah maak me soms te veel druk op een of ander manier kan ik dat soms niet laten!!! soms moet ik effe aan wat leuks denken dat helpt wel vaak zoals die kleine die is me toch heel dierbaar :)
     
  19. girl 25

    girl 25 Lid

    23 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    gelukkig:) schrok er een beetje van !!!

    maar meis ik vind je reuze gezellig misch zie ik je nog een keer hier op deze site dankjewel voor alles !!! ben bekaf ga lekker pitte !!! xxx:)
     
  20. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Laat je nog wat weten wat je nu gedaan hebt? slaap lekker en het komt allemaal goed. Geniet nou maar van je kindje in je buik haha
     

Deel Deze Pagina