zwanger en werken in de koelcel

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lovewinnie, 14 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi dames

ik moet morgen weer werken na eenlange vankantie en dit doe ik in een koelcel van ongeveer 5 graden. dit is dus zeer nadelig voor me temp die hoog moet blijven voor mijn zwangerschap.
    vind het ook wel toevallig dat ik al een tijdje probeer zwanger te raken en dit lukte niet, en nu tijdens me vakantie als me temp wel gewoon hoog kan blijven het ineens raak is.
    hebben jullie tips om me temp hoog te houden, ga morgen al extra dik gekleed en zorg voor veel beweging.

(me temp is normaal helemaal van slag na een dag werken vandaar de vraag)

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens mij heeft je omgevingstemp. geen invloed op zwanger worden/zijn.
    Wat ik wel heb ik pijnlijke tepels in koude omgeving, maar kan volgens mij voor je kindje geen kwaad.
    Anders als je je zorgen maakt contact opnemen met je arboarts ?

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bedankt,

een andere zegt ook al dat je lichaam de temp zelf regeld en aan de andere kant zou ze wel gelijk hebben, anders waren de eskimos alang uitgeroeid. ik moet me gewoon geen zorgen maken maar is zo moeilijk

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heeft géén invloed hoor. Ik werkte in de kaasfabriek waar t ook zo koud is en ben in 1x zwanger geraakt. Trouwens nog nooit mee bezig gehouden.

5. hoopvol

hoopvol Lid

5 jan 2007
    71
    0
    0
    volgens de arbo mag je niet lang aan extreme kou en/of warmte blootgesteld worden.

het kan (als ik me niet vergis) de groei en ontwikkeling van het ongeboren vruchtje beinvloeden omdat je lichaam te zeer bezig is met jou warm te houden ipv het vruchtje te voeden.

http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

kijk hier eens op, en je weet precies welke rechten je hebt als zwangere. er staan ook dingen bij die je niet mag tijdens de zwangerschap of dingen die afgereaden worden ect ect.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja extreme kou ja, dat kan ik me voorstellen. Ik vind 5 graden niet extreem koud om in te werken hoor, maar goed..

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Volgens mij mag je na een bepaalde periode niet te lang in een koelcel werken, dat had ik ergens gelezen..

Deel Deze Pagina