Hallo allemaal, Ik ben nog niet zwanger maar zat wel met een vraagje. Ik studeer dit jaar af en ga dan als vervangster werken op basisscholen als lerares. Nu weet ik dus niet of ik meteen een vaste baan krijg, maar ik reken er niet op. Dat betekent dus dat als ik werk inkomen heb, maar als je zwanger bent ga je met een aantal weken met 'verlof'. Als ik als vervangster werk heb ik dus geen verlof en dus ook geen inkomen (althans dat denk ik).. maar is er dan iets anders waar ik die weken mee kan opvullen, of heb ik die weken dan gewoonweg geen inkomen. misschien dat iemand mij antwoord kan geven.. bijv de meiden die zwanger zijn en ook niet werken ofzo. liefs jollie
Jawel, ook al ben je werkeloos, heb je toch recht op een uitkering tijdens je zwangerschapsverlof. Dat heb ik weleens gehoord, maar waar je dat precies aan moet vragen dat durf ik niet te zeggen. Misschien kun je even googlen, dan kom je het antwoord misschien vanzelf tegen. x
Ja dat staat wel op www.uwv.nl je hebt volgens mij wel recht op een zwangerschapsuitkering, ook als je werkloos bent. Alleen als je zelfstandige bent heb je dat volgens mij niet....
Alleen als je ww ontvangt ( daar dus recht op hebt) dan kun je verlof krijgen( betaald) Ik studeer, en heb nergens recht op!
Ik was ook aan het einde van mijn studie, maar werkte er ook bij, ik heb wel betaald zwangerschapsverlof gehad, maar ik denk dat je beter het uwv kunt bellen, kan altijd veranderen.
wanneer je zwanger bent en je moet daarvoor gaan ziekvieren op advies van de vk of ha dan krijg je 100procent doorbetaald. (als ik me niet vergis) mocht je nu met bv 34weken met zwangerschapsverlof gaan krijg je ook gewoon 100procent doorbetaald. ze kijken dan naar de laatste 4weken dat je daadwerkelijk gewerkt hebt. ga je nu met 30weken ziekvieren en dan met 34weken met zwangerschapsverlof kijken ze toch naar de 4weken dat je echt gewerkt hebt, dus zeg maar die 4weken voordat je ging ziekvieren. als ik me niet vergis zit het zo in elkaar, ik heb pas met het UWV gebeld en die man had mij dat zo uitgelegd. maar wanneer je ergens maar kort werkt heb je ook maar weinig premie betaald dus zou je minder betaald krijgen. (zo heb ik 4weken ergens gewerkt en moest toen stoppen omdat het niet meer ging, ik krijg nu ziekengeld en dadelijk ook zwangerschapsverlof) mocht je toch twijfelen kun je het beste contact op nemen met het UWV, die kunnen je dat haarfijn uitleggen. (tip, houd pen en papier bij de hand want ze vertellen je zo veel dat je het al vergeten bent voordat je opgehangen hebt)
Heey allemaal, bedankt voor jullie informatieve antwoorden... Als het zover is zal ik zeker het uwv even bellen,maar ga ook maar eens googlen misschien dat ik er dan ook wijs uitkom... Tnx...Jollie