Zwanger en werken in de zorg

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door firefly, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Vanaf 12 weken mag je die diensten draaien. Ik was niet anders gewend, maar 7 nachen achtereen was echt te veel. Bij 20 weken moet je stoppen, alleen dat snapte de manager niet. Ik was 1 van de 2 nachtdiensten verder wilde niemand nachtdienst draaien. Ik heb het bij 8 weken verteld, dus hadden ze tijdgenoeg om vervanging te zoeken.

2. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je een update geeft firefly!

Hier gaat het redelijk. Vorige week 3 dagdiensten gedraaid eenmaal thuis kon ik wel janken van buik en rugpijn. Kon de bewoners wel wat doen hahah. Heb aangegeven vandaag dat het niet meer ging. Dat ik vooral avonddiensten wil en meer rust nodig heb. Dit was oke ik kan vaker rust nemen tussendoor en dagdiensten worden nu nog amper ingeplanned.

Ben zo blij! Morgen nog wel een dagdienst maar kom ik wel door!

3. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ Bagheera, fijn dat er naar je geluisterd word hoor ! En goed van jezelf dat je het aangeeft. Had hier in het begin veel moeite mee. Ben wat huilend thuisgekomen zeg .. hihi !

Hier gaat het goed, ben vorige week langs de bedrijfsarts geweest en ga de zorg niet meer in. Sta volledig in de ziektewet en ga een paar dagen per week, paar uurtjes per dag wat administratie doen. Dat vind ik heel erg fijn. Kan me lichaam tot rust komen !!

4. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat super firefly, n iet meer de zorg in! (ik mis het ook erg hoor, maar ben erg blij dat ik dat zware werk nu niet hoeft te doen) Hoe bevalt het nu?? komt je lichaam tot rust??

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik was hier even aan het lezen omdat ik me afvroeg tot wanneer de meeste in de zorg bleven werken.

Ik ben nu zwanger van de vierde en het werken valt me best wel zwaar. Ik werk dan maar 10 uurtjes per week, maar dan wel alleen de avonden.
    Ik ben nu 22 weken zwanger en heb echt last van mijn bekken tijdens het werken, heb pijn bij het lopen en kan eind van de avond alleen nog maar kleine pasjes zetten.
    Ook heb ik spataderen die eigenlijk nu erg pijnlijk worden.
    Ik heb een steunpanty, maar die kan ik niet verdragen, al verlicht het tijdens het werken wel de pijn, zolang hij niet afzakt.
    Bij de bedrijfsarts kan ik geen afspraak krijgen omdat alles in goed overleg gaat volgens mijn leidinggevende, maar ik wil eigenlijk advies wat hij aanraad.
    Bij de andere 3 zwangerschappen werkte ik 16 uur en zat ik nu op 50 % ziekmelding en bij de eerste zelfs 100%.
    Ikv ind het moeilijk, vooral omdat dit mijn vierde zwangerschap in 7 jaar tijd is dus voel me schuldig al zou ik het niet meer volhouden, maar aan de andere kant ben ik die pijn tijdens en de dag na het werken ook zat.
    Ik heb therapie voor mijn bekken en zij geeft aan te luisteren naa mijn lichaam en die vind het zwaar genoeg, maar mijn geest wil nog zo graag en daarbij is er geen vervangend werk, want ben geen evver en werk als oproepkracht.
    Wat zouden jullie doen?

Firefly wat fijn dat je zo goed geholpen wordt door de bedrijfsarts en hij zo goed naar je luisterd.

Deel Deze Pagina