net zwanger en contract loopt af

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door daphned, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphned

daphned Lid

10 nov 2007
    40
    0
    0
    assistent drogist
    dronten
    hoi ik ben net zwanger en mijn contract loopt af op 15 december net voor kerst dan ben ik 13 weken geloof ik.
    nou heb ik het gevoel dat mijn contract na 1.5 jaar niet word verlengt nou wil ik eigenlijk weten waar ik aan toe ben ik moet dan een ww aan vragen en ga dan dus veel minder geld verdienen !!! maar weet niet hoe het verder gaat met solliciteren en zo wi kan mij hier meer uit leg over geven.
    ik heb wel over 5 weken examen en dan heb ik hoop ik mijn assistent drogist en er werd mij verteld dat ik daar dan zo en zo 3 jaar moet werken ik mag dan zelf niet onslag nemen anders moet ik voor mijn opleiding betalen nou wil ik weten als ik hem haal ik heb ik dan ook een recht of zo om te zeggen maar jullie hebben gezecht dat ik drie jaar in dienst moet blijven geld dat ook van jullie kant.

zo veel vragen he ben na 2 jaar eindelijk zwanger en nu al bang dat ik mijn baan kwijd raak dat kan ik echt niet erbij gebruiken heb het geld nodig voor die kleine heb wel wat spaar geld maar lang niet genoeg ik heb zo geen zin om me hier druk om te maken!!!!:(

wie kan mij helpen

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Je kunt nu best al vragen wanneer er een evaluatiegesprek gepland staat, omdat je graag wil weten waar je aan toe bent. En ook met het oog op solliciteren, als je contract niet verlengd wordt (dat zeg je dan dus tegen je werkgever). Twee maanden voor afloop is mooi op tijd om dit te weten.

Het feit dat je drie jaar in dienst moet blijven om je studieschuld af te bouwen geeft geen garanties over het voortzetten van je contract. Wel zou ik de studie-overeenkomst goed nakijken of daar iets vermeld staat over beeindiging van het contract vanuit de werkgever. Soms vervalt de studieschuld dan namelijk.

Succes!

Deel Deze Pagina