Zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Rowenavb, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Hai dames,

Ik heb sinds 11 augustus een WWB uitkering,
    maar nu schijnt er ook een zwangerschapsuitkering te zijn?
    Heb al op internet gezocht maar kan het alleen vinden icm een
    WW uitkering of bij zelfstandigen!
    Wie helpt me ;)

2. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ik krijg een zwangerschapsuitkering via het uwv en die is sinds 4 okt. ingegaan aangezien dat het begin van mijn zwangerschapsverlof is.

3. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    wat houd een wwb-uitkering precies in? voor wie is dat bestemd?

4. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    WWB is wet werk en bijstand!
    Had geen recht op WW want dan moet je 6 maanden achter elkaar hebben gewerkt en dat had ik via het uitzendbureau op 2 weken na niet!
    Dus heb al een tijdje geen werk maar wel uitkering! WWB is echt heel weinig, 400 euro per maand! Maar zwangerschapsuitkering is er toch ook als je geen werk hebt?

5. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ja ik was ziek op mijn werk, maar mijn contract liep af terwijl ik nog ziek was. Ben nu ziek uitdienst en krijg een ziektewet uitkering en vanaf 4 okt. een zwangerschapsuitkering.

6. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    ow ok,.was er zelf namelijk bestnieuwsgierig naar.
    Ik woon nu 5maand in apeldoorn,hiervoor had ik gewoon vaste baan, ben er 2,5maand ofzo eruitgeweest en via uitzendbureau werk gekregen alleen nu ben ik dus bijna 25weken zwanger zit nog in proeftermijn en nu kunnen ze me in feite niet echt meer gebruiken :( ik solliciteer me suf maar niemand neemt me nu aan,heb ik dan ook recht op die uitkering?

7. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ja had ik dus ook werkte voor uitzendbureau! En op de dag dat ik vertelde dat ik zwanger was, was er ineens geen werk meer jaja!
    Overal gesolliciteerd maar zodra ze zien dat je zwanger bent is er wel een goeie reden te bedenken waarom je niet aangenomen bent!
    Maar heb me ingeschreven bij het cwi via www.werk.nl en uitkering aangevraagd en omdat ik niet 6 maande achter elkaar heb gewerkt krijg ik geen WW maar WWB!
    Nu wil ik dus alleen nog weten hoe het zit met zwangerschapsuitkering!
    Snap je me verhaal nog haha

8. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    ja,.ken het goed volgen ;) ,.,.
    Ik blijf dit dan ook maar ff volgen omdat ik waarschijnlijk in het zelfde schuitje zit/gaat komen....

9. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Volgens mij heeft iedereen daar recht op, tenminste dat hebben ze mij verteld. Ik loop nu in de ziektewet, en krijg een zwangerschapsuitkering van 6 weken voor en 10 weken na de bevalling via het uwv. Anders moet je ff op die site kijken of bellen om te vragen hoe het zit.

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik ben student en heb dus geen vaste baan gehad. Bij uwv konden ze daarom niets voor me betekenen dus moest ik bijstand aanvragen bij het CWI. Maar je partner mag dan niet meer dan 1200 euro netto verdienen per maand. (wij wonen alleen samen maar dat telt toch al als partnerschap)

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

uwv bellen en anders naar CWi en laten uitzoeken of zelf gaan zoeken op de site van uwv.

12. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb een zwangerschapsuitkering. Die krijg je zodra je verlof ingaat en iedereen heeft daar recht op. Op de site van het uwv staat meer info. Het heet trouwens een wazo-uitkering.

Deel Deze Pagina