Zwanger en werken voor uitzendbureau

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door , 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Ik zit met hetvolgende..
    Ik ben nu zwanger, maar werk via een uitzendbureau.
    Heb het erg naar mijn zin op het werk en zou hier graag de hele zwangerschap blijven.
    Maar wanneer moet ik het ze vertellen.
    Ze kunnen mij dus op elk moment ontslaan.

Het is wel zo dat ik over 4 maanden pas een contract aangeboden kan krijgen. Dus met de proeftijd zou het pas over 5 maanden veilig zijn om te vertellen.
    Dat gaat dus een probleem worden.

Mijn supervisor weet wel dat we bezig zijn voor een kindje omdat ik eigenlijk de mmm in zou gaan, en dus vaker vrij moest hebben.
    Hier reageerde hij heel normaal op en had er totaal geen problemen mee.

Wanneer kan ik het het beste vertellen?
    Want volgens mij, als ik onslagen zou worden, dan heb ik wel nog langer de tijd om een nieuwe baan te zoeken.
    Het is wel zo dat ik een thuisblijfmoeder wil blijven, maar wil niet nu al stoppen met werken.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar zwangerschap & werk.
    Elmo

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als je via een uitzendbureau werkt en een detacheringscontract krijgt of je wordt overgenomen door het bedrijf waar je eerst je uitzendperiode hebt gewerkt, dan mogen ze GEEN aanvullende proeftijd meer nemen. De periode dat je op uitzendbasis hebt gewerkt, geldt dan als het ware als proefperiode.

Als je een beetje een schappelijke leidinggevende hebt, hoef je je denk ik niet echt zorgen te maken. Aangezien er ook vrij normaal met het verhaal van de mmm wordt omgegaan.

Volgens mij moet je uiterlijk drie maanden voor je verlofdatum, dus eigenlijk met 5 maanden zwangerschap aangeven dat je zwanger bent. Normaliter is het dan ook al aardig zichtbaar, dus zul je het eerder bekend moeten maken.

Deel Deze Pagina