werken in de thuiszorg ( VZ/WVZ) tips voor aanpassing werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Annemarie76, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik werk als (zieken)verzorgende in de thuiszorg.. en op de helft van mn zwangerschap.. Het buk en buig werk begint nu toch wel vervelend te worden.. Zeker in de ochtenden.. mensen douchen ( voeten wassen, afdrogen, sokken/panty's aan, broek om de benen..) en dan stuk of 3 4 vind ik niet fijn meer om te doen..

Voor ik het aankaart bij mn leidinggevende hoop ik van collega's wat tips te krijgen om t werk makkelijker te maken..

De avondiensten gaan nog wel goed.. Daarvan heb ik 10 in de periode, naast 8 ochtenddiensten.. Ik heb niet de behoefte om meer avonddiensten te draaien dan ik nu doe eigenlijk.. Of "moet" ik dat dan maar voor lief nemen..
    Ik vind het best moeilijk om ( voor mijn gevoel) nu al aan te geven dat de ochtend net ff "te" zijn... ( gevoel van opgeven...zwakte.. Maar t lichaam gefet t niet voor Jan Doedel aan..)

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Zijn er hier geen meiden die ook als Verzorgende of Wijkziekenverzorgende in de thuiszorg werken?

Lijkt me sterk.. :)

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    NIet in de thuiszorg wel op een verpleegafdeling....
    Maar ik ben pas net zwanger en heb weinig klachten, wel al aangegeven aan collega's en manager zodat ze er rekening mee kunnen houden en dat doen ze ook!

Kan je helaas weinig tips geven... misschien toch even om de tafel met de leidinggevende?

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ik werk niet in de wijk of de thuiszorg maar in een verz huis.
    Je kan altijd met je leidinggevende om de tafel gaan zitten en afspraken maken.
    Bv dat je 2 mensen helpt op een ochtend en dan de medicijnen doet of iets dergelijks.

Je hebt idg recht op meer rust tijdens de uren die je werkt.

gr lydia

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ja.. zoiets heb ik zelf ook al bedacht.. Dat ik nu aangeef welke clïënten ik wel kan doen..

Dat eht voor de planner dan een heel gepuzzel word tja.. dat hangt daar dan mee smane.. als ze dat te veel gedoe vinden.. dan "moet" ik maar in de ziektewet wat de ochtenden betreft.. De avonden kan ik nu nog wel goed doen..

6. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik ben verzorgende in een verzorgingshuis.Je werkgever is verplicht om je aangepast werk te geven als jij aangeeft dat het te zwaar wordt!
    Ik trok de zorg op een gegeven moment ook niet meer,had veel harde buiken en rugklachten.Ik heb het afgebouwd naar nu 4 uur per dag en zonder de zware zorg erbij.Ik doe wel de medicatie,het spuiten e.d.,en de administratiedingen zeg maar.Het is mogelijk dus als ik jou was zou ik eens om de tafel gaan zitten met je leidinggevende,succes

7. elanor83

elanor83 Lid

23 jun 2008
    14
    0
    0
    Ik werk ook in de wijk als verzorgende ig. Ik ben nu 15 weken zwanger. Ik heb in het begin van de zwangerschap veel moeten overgeven, heb daardoor even een week of 4 bij huis gezeten, omdat het 24 uur per dag was. Gelukkig gaat dat beter, toen had ik 2 dagen gewerkt, kwam ik bij de verloskundige en had ik een te hoge bloeddruk. Bij de gyn in het zkh heb ik medicijnen gekregen, de bloeddruk is gelijk gezakt, maar met als gevolg dat ik 2 weken duizelig en concentratieverlies had, dus weer niet kon werken. Daarna ging het wel weer en wou ik weer proberen 28 te gaan werken, voelde me beter. Maar dat viel zo ontzettend tegen! Moe, doodvermoeiend, vooral idd het wassen etc. De verpleegtechnische dingen gingen redelijk, maar als ik een volle dag had lag ik na het eten saovonds in bed. Nu werk ik tijdelijk 8 uur minder per week en draai ik alleen ochtend of middag of avond. En dat gaat prima. Collega's hebben er begrip voor, die weten dat ik niet gauw zeur. Zorgmanager doet niet echt makkelijk, maar ik kan gewooon niet meer doen..
    En annemarie, je kunt je hele leven nog werken. Plus je kunt het beter nu rustig aan doen, dan dat je straks helemaal in de ziektewet zit, dat willen ze ook niet. Neem bij iedere client ff 5 min voor jezelf, doe ik ook en de mensen vinden het ook niet erg.l
    Denk aan jezelf!

greetzzz Elanor

Deel Deze Pagina