wordt niet altijd beloond. Twee weken geleden werd me toegezegd dat mijn contract zou worden verlengd, ze waren namelijk erg tevreden over mijn werk. Deze week verteld dat ik zwanger ben (11 weken). Plotseling ging mijn contract niet door. Rotzakken. Ik moest dit even kwijt!
Waarom zeggen ze dat je contract niet doorgaat, want om een zwangerschap mogen ze dat absoluut niet doen!
niet verlengen van een contract hoeven ze helaas geen reden voor op te geven...voor ontslag wel. Maar wat jammer voor je , krijg je eerst te horen dat je het goed doet en dan ineens kun je vertrekken :S Mijn contract word ook niet verlengd, voor ik zwanger was hadden ze het nog over een opleidiing die ik intern kon volgen. En nu ben ik opeens overbodig.. wel jammer maar ja ach wat doe je eraan
Shit voor je! Inderdaad, je doet er niets aan, maar het is wel ongelofelijk balen! Ook financieel gezien!
Lekker lullig! en het meest lullige is dat je niet kan bewijzen dat ze je weg willen hebben vanwege je zwangerschap, grrr... Wat ga je nu doen? Verder solliciteren?
Oooh.. Dat vind ik echt heel sneu voor je! Dan weet je dat je het hartstikke goed doet en wil je eerlijk zijn naar hun toe... Krijg je dit!
ook al is het door je zwangerschap dan heb je nog pech...je mag niet ontslagen worden als je zwanger bent... maar je contract niet verlengen mag helaas om elke reden! Ze hoeven je geen eens een reden te geven...ze kunnen gewoon zeggen:"je contract wordt niet verlengd" en verder niets! Ik hoorde op maandag nog dat de winkel zo goed draaide als ik er was en dat de omzet goed was...en alles in orde was... De dag erna bekend gemaakt dat ik zwanger ben en toen was het ook ineens over! en helaas zit ik nu dus al vanaf november thuis!
Inderdaad, het maakt niet uit. Ze hoeven je geen enkele reden te geven als je contract afloopt. Tsja, ik ga wel solliciteren, maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Ik moet nog een week of 4 werken, dan ben ik bijna 16 weken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik denk zelf dat ik er rekening mee moet houden dat ik tot na de geboorte thuis zit.
Rot hoor....weet helaas hoe het is... Ik heb ondertussen denk ik wel 20 sollicitaties gedaan...maar ja...in deze tijd wordt er al amper iets terug gestuurd...ik hoor bijna nergens iets van! En als je dan wat hoort en ze horen dat je zwanger bent hoor je daarna verder niets meer of je wordt afgewezen!
een zwangerschap mag nooit een reden zijn om je contract niet te verlengen ! kan je nergens een klacht indienen bij een bestuur of iets ? echt belachelijk.
als je het vraagt zijn ze wel verplicht een reden op papier te zetten, dit mag zelfs al als je tijdens je proeftijd ontslagen wordt. google er maar eens op. vragen dus!
Balen Jaque! Wat een etterbakken zijn er ook bij he. Helaas gebeurd dit zo vaak. Jou kennende komt het allemaal wel goed. Als je wilt kletsen, je weet me te vinden he. X Vier
het is een zéér grijs gebied, maar als jij goed functioneerde, in principe verlengd zou worden, en er een ander aangenomen wordt voor jouw uren en verantwoordelijkheden heb je op zich een kleine kans het aan te vechten. dan zou je je moeten wenden tot de fnv of rechtsbijstand. er zijn echter maar weinig die dit aan durven te pakken, maar ik weer uit praktijk ervaringen dat dit wel eens met succes gedaan is. (mijn moeder voor de ontslagcommissie en mijn vader is 20 jaar vakbondsbestuurder geweest en dan hoor je wel eens wat).
voor de duidelijkheid iemand die zwanger is mag daarom niet ontslagen worden. maar een contract wat afloopt, loopt nu eenmaal af. zwanger of niet, maar een baas hoeft niet eens een reden op te geven waarom hij een contract niet verlengt. het is idd erg lullig als je eerst verteld wordt dat je mag blijven en daarna ineens niet meer, dat is gewoon flink balen. maar je kunt er niets aan doen, zwart wit gezien wist je dat je contract af ging lopen en dat er dus een kans is dat je uit dienst gaat. ik wens je wel heel veel succes met solliciteren! wie weet lukt het je! joyce