ik werk 22 en een half uur per week en heb nu een jaar lang 3 uur per week ouderschapsverlof opgenomen.Heb ik nu nog recht op meer?
Uhm... je bedoelt of je recht hebt op meer uren ofzo?? Je recht is 26 * je contracturen. Die totaaluitkomst deel je dan door 3 (de uren die je nu opneemt) en dan zie je voor hoeveel weken dat geldt. Ik ga er dan nu van uit dat je contractduur 22,5 is Dus 26 * 22,5 = 585 uur totaal 585 / 3 uur per week = 195 week (3,75 jaar)
Hoi, Ja,dat bedoel ik inderdaad ja.Maar is het niet zo dat je het in maximaal een jaar op moet nemen? Of heb ik dat fout?
Staat inje arbeidsvoorwaarden. Bij ons is het zo dat als je langer dan 12 maanden ouderschapsverlof opneemt er akkoord moet worden gegeven door mijn manager. Ik heb bijvoorbeeld bij de oudste 3,5 jaar lang 1 uur verlof permweekmgehad ommhem binnen het ochtenddagdeel op de creche te kunnen ophalen
Alles wat je anders "opneemt" dan de standaardregeling moet in overleg met je werkgever. IN sommige gevallen staat in de CAO vermeld dat je het binnen een bepaalde periode moet opnemen of dat bijv het aantal periodes dat je mag opnemen is gemaximeerd op drie.