boventallig en 5 weken zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by miertjet77, Aug 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miertjet77

Jan 26, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedendag,

Ons bedrijf heeft vorig jaar oktober een reorganisatie aangekondigd, doordat er geen Cao en Sociaal plan was duurde het nog tot maart voor het daadwerkelijk in werking werd gezet.
    Nu heb ik afgelopen woensdag, na 12,5 jaar dienstverband te horen gekregen dat ik boventallig ben.
    Er was een keuze tussen mij en een collega met wie ik op dezelfde datum in dienst ben gekomen en dezelfde leeftijdscategorie. maar hij werkt 80% en ik 70% en met mij kwam hij precies op de 2,1fte uit die er nog uit moest in onze vestiging.
    Nu heb ik al meteen op de openstaande functies in ook andere vestigingen gesolliciteerd.
    Maar nu ben ik dus 5 weken zwanger, omdat het nog zo pril is heb ik het niemand verteld...maar heb ik nu andere rechten en plichten?
    Zou ik nu eventueel alsnog mijn baan kunnen houden?

Wat nu?!

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Miertjet77,

Je bent ontslagen wegens reorganisatie bij je werkgever en wilt weten wat je rechten zijn omdat je zwanger bent.

Tijdens je zwangerschap en de eerste 6 weken na je verlof heb je ontslagbescherming. Of deze ontslagbescherming ook bij tijdens een reorganisatie van kracht is kan ik je niet vertellen.

UWV Webcare is niet bevoegd tot het geven van juridisch advies. Ik adviseer je om contact op te nemen met een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket. Zij kunnen je een juridisch correct antwoord geven.

Actuele informatie over ontslag tijdens zwangerschap vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page