Kan hoge bloeddruk ook weer afnemen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loena12, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loena12

Loena12 Lid

31 jul 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al, neemt een geconstateerde hoge bloeddruk ook weer af naarmate je zwangerschap vordert? Mijn bloeddruk was altijd 120/70-75 en ineens 130/85. Nog geen reden voor grote paniek, maar er gingen wel alarmbellen rinkelen, gezien de stijging redelijk groot is. Nu moet ik mijzelf in de gaten houden, maar het lijkt alsof ik me steeds slechter ga voelen. Hoofdpijn, misselijk, maagpijn etc.. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Loena12

Loena12 Lid

31 jul 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben trouwens 33 weken zwanger..

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Goed aangeven hoor...ik had dit ook an begon sterretjes te zien. Urine is niet gecontroleerd bij jou? Ik had eiwitten in de urine....dat zijn tekenen van zwschapsvergiftiging!

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ja, voor mij geldt dit ook (de bdstijging dan). Hele zwangerschap goed, en in de afgelopen paar weken opeens stijging. Ook iets als 130/85 bij de eerste stijging (tov 125/70 of zoiets daarvoor). Sindsdien 2x per week op controle, neemt nog steeds toe, maar is soms ook weer eventjes wat gedaald. En dan de keer daarop weer wat hoger ;) Nu hangt het rond de 130/90 a 130/95.

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hoeft niet per se. Kan wel teken zijn, maar kan ook andere reden hebben. Ik heb een paar keer eiwitten gehad, maar nu weer niet. Vooral de symptomen van PE/HELPP in de gaten houden, en zodra je iets van hoofdpijn, misselijk, bandgevoel, slecht zien, etc, bemerkt je vk bellen. Icm je hogere bloeddruk vind ik de klachten van ts wel reden voor extra onderzoek in het ziekenhuis.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Im bedoel dan ook echt de combi van he

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ik ben destijds met deze bloeddruk onder controle gezet van het ziekenhuis. Je bloedplaatjes en eiwitten in je urine worden dan gecontroleerd. Ik zou bij iedere twijfel aan de bel trekken.

Er lag destijds iemand met mijn in het ziekenhuis waarvan de bloeddruk in een uur tijd onwijs steeg. Twee uur later werd ze ingeleid (was ook 38 weken), om geen enkel risico te nemen.

Ik weet dat er verschillende controle manieren zijn. Zo neemt het ene ziekenhuis je wel op en het andere niet. Maar nogmaal; blijf alert!

8. Loena12

Loena12 Lid

31 jul 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lov23: Mijn urine is wel gecontroleerd vorige week vrijdag, deze was goed. Alleen had ik geen andere klachten (behalve bloeddruk), welke ik nu wel heb..

@Emily27: Ik hoefde niet extra op controle te komen, alleen te bellen als ik meer klachten krijg.

Gezien de combi van bloeddruk afgelopen vrijdag en mijn klachten sinds gister, maak ik me een beetje zorgen :(

De hoofdpijn en weeige gevoel is overigens nog steeds niet over :(
    Oh ja en heb ook zo''n 15 harde buiken per dag!

Vanmiddag moet ik komen voor controle..

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gewoon aangeven dat je je niet lekker voelt! Ik moest 3x per week aan de ctg...en urine inleveren.

Ik sta soms ook te kijken van de verschillen per zk wat ze doen. Er zijn dames die werden met dezelfde klachten als mij al ingeleid.

10. Loena12

Loena12 Lid

31 jul 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ga zeker aangeven wat ik voel. Hoop dat er niets ernstigs is..

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

en hoe is het?.

12. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Bloeddruk kan altijd schommelen.
    Ik begon met een bloeddruk van 100/60.
    Inmiddels is die bij mij nu een paar keer 140/100 of 150/95 gemeten. (begon 2 weken geleden)
    Ook veel klachten zoals duizelig, sterretjes zien, pijn recht boven in mijn buik en erg moe. Mijn urine en bloed is nu tot 2x toe gecheckt en helemaal in orde. Mijn bloeddruk is nu ook alweer een keertje 130/85 gemeten.
    Donderdag moet ik weer op controle bij de verloskundige. Hoop dat mijn bloeddruk een beetje normaal is.
    Bij mij snap ik niet goed waar de klachten vandaan komen. Ze lijken erg op zwangerschapsvergiftiging, maar gelukkig is er dus niks in mijn bloed of urine te zien.

Hoe was het bij de vk?

Deel Deze Pagina