Al 2 dagen stil in m'n buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juudje1501, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Lieve allemaal,

Ik maak een beetje zorgen.
    Ik ben nu 18 wk zwanger en 's avonds voelde ik al een tijdje wat geblub, geplop, gekriebel. Nu 2e avond al niets :(
    Is dit normaal? Toch maar de vk bellen? (3 okt controle). Of 'rustig' afwachten?

Herkenbaar voor iemand?

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Als je normaliter nog niet zo goed weet of je hem/haar hebt gevoeld zou ik nog niet paniek raken.
    Vanaf week 16 voelde ik haar af en toe, maar niet iedere dag.
    De kleine heeft zoveel ruimte om zich te bewegen dat je niet altijd kan voelen.
    Als je,je echt ongerust maakt bel de vk en overleg gewoon even met haar :)

3. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Neem voor jezelf als stelregel aan dat je niet in de situatie "had ik maar" wil komen. Dus als je je ongerust voelt, bel je. Daar zijn ze voor, dat is geen enkel probleem. Het is een prettig uitgangspunt, ook voor de rest van je zwangerschap. Dit is waarschijnlijk helemaal geen reden tot zorg, maar je kunt beter 10 keer teveel gebeld hebben dan eenmaal een nacht niet slapen en later denken "had ik maar..."

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Als je de baby normaal wel altijd voelt dan zou ik even bellen.
    Maar meestal is hij gewoon anders gaan liggen waardoor je de baby niet voelt.
    Als het jou gerust stelt kunnen ze altijd even naar het hartje luisteren morgen. Stres is namelijk ook niet goed voor je beebje.
    Dus gewoon ff bellen morgen 😊

5. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    zou morgen even bellen denk dat ze je ongerustheid wel zullen slapen en voor vannavond warme douch of bad en lekker gaan liggen misschien verrast hij/zij jou en kans is ook groot dat hij/zij anders ligt en tegen de placenta trapt nu las dat ze de placenta erg fijn kunnen vinden en er tegenaan kunnen gaan liggen als een kussentje

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als je t niet vertrouwd even bellen.
    Maar aan de andere kant, bij mij werd gezegd dat als ik vanaf een week of 23 ik niet elke dag wat voelde even moest bellen.....
    Veel dames voelen met 18 weken niets of weinig

7. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ik had precies t zelfde als jij vorige week.
    Mij is gezegd dat als je kindje bezig is met een groeispurt hij daar dan al zn energie in stopt en dus minder actief beweegt.
    Bij mij was het na 2.5 dag over en voelde ik hem weer net als daarvoor ☺

8. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou toch morgen even bellen. Je hoeft de baby nog niet elke dag te voelen, maar de verloskundige kan altijd even met de doppler luisteren. Lijkt me ook niet prettig om in die onzekerheid te zitten.

9. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb de kleine ook een paar dagen veel minder gevoeld als daarvoor.
    Las ook dat je rond 18/19 weken het kindje nog niet elke dag hoeft te voelen.

10. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Je hoeft je kindje nu nog niet iedere dag te voelen. Dat is pas vanaf 24 weken.

Wij kunnen allemaal wel zeggen dat het normaal is dat je het nu nog niet iedere dag voelt. Maar als jij je gewoon echt zorgen maakt kun je het beter laten checken bij je vk/gyn (alhoewel als eerst geadviseerd wordt een warm bad of douche te nemen en vervolgens een uurtje op bed te liggen en te concentreren op de bewegingen van je kleintje).

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wat hierboven gezegd wordt. Jij weet het ritme van je kindje. Als jij het al die tijd dagelijks een paar keer hebt gevoeld en dan ineens niet, kan het kindje nu ergens anders in je buik liggen, maar jij voelt het beste aan of dat het kan zijn. En het feit dat je dit post, geeft voor mij aan dat je het niet vertrouwt. Bellen dus, beter één telefoontje en afspraak te veel...

12. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Lieve allemaal,
    vanmorgen gelijk gebeld. Assistente heel lief en begripvol. Ik heb straks een afspraak gelukkig!
    Assistente zei dat ik zelfs op de spoedlijn had mogen bellen hiervoor!
    Ik laat snel weten hoe het gaat!

13. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Bij vk geweest en hartje gehoord:D
    Wat is dat toch een heerlijk geluid!
    Ze begreep m'n angst volkomen en vond het goed dat ik had gebeld ipv ongerust te blijven rond lopen.
    Ze zei dat de baby wrsch achterstevoren ligt en dus wel lekker beweegt, maar niet voelbaar voor mij. Op doppler was ook beweging (schop?) te horen paar keer!
    Misschien heeft baby groeispurt waardoor iets rustiger in bewegingen!

He, ben wel gerustgesteld!

14. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Gelukkig was er dus niks aan de hand. Het klinkt alsof je een hele fijne verloskundige hebt. En zo zie je maar, als je ongerust bent kun je gewoon bellen *knuffel*

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Fijn zeg!

16. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
  17. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Wat fijn dat alles goed is met de baby.
    En zie je wel helemaal niet erg om te bellen.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.267
    113
    Wat fijn dat alles goed is!

19. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik heb daarvoor een angelsound. Als ik hem niet voel, dan hoor ik zn hartje kloppen ♥

20. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je moet daar wel mee uitkijken. Mijn gynaecoloog had liever niet dat ik later in de zwangerschap nog de angelsound gebruikte omdat ze bang was dat ik vals gerustgesteld werd bij minder beweging. Bij minder beweging altijd bellen ookal hoor je het hartje kloppen. Natuurlijk is dat vooral na 24 weken als je hem elke dag moet voelen. Maar minder beweging kan erop wijzen dst de baby het niet prettig heeft en dan moet je altijd naar het ziekenhuis als je wat verder bent ).

TS fijn dat je gerust bent gesteld!!

Deel Deze Pagina