Zwanger en woningzoekende...

Discussion in 'Zwangerschap' started by LadyJoey, May 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik sta nu 2 jaar ingeschreven als woningzoekende in Alkmaar en omgeving (omliggende dorpen).
    Wanneer ik nu reageer op woningen sta ik gemiddeld op rangnummer 40.

Nu wil ik toch niet verhuizen, zwanger en al... Dus wanneer de kleine een paar maanden oud is kom ik denk ik wel in aanmerking voor een huis.
    Nu woon ik in bij mijn broertje en ik woon hier nu prettig (was eerst wel wennen maar het is een woning van 250 m2 dus we hebben onze ruimte ;)

Ik ben al tevreden met een leuk nette appartement. Mijn vriend wil een 1gezinswoning met tuin enzo.
    Liever wel natuurlijk, maargoed... who knows!

Maar urgentie wordt ergggg moeilijk, hoor meis. Tegenwoordig is urgentie zo moeilijk te krijgen. Je moet echt aan hele strenge eisen voldoen.

2. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Wij krijgen ook geen urgentie, woon met me vriend in een klein huisje met enkel glas geen cv, en dan willen ze dat we hier ons kindje ga groot brengen, heb gezegd dat ik het vertik maar het helpt allemaal niks... ga gewoon net zolang zeuren totdat er wel wat aan gedaan word!
    Verwacht ons kindje in de winter, en dan is het hier zo koud, soms maar 3 of 5 graden...

Suc6 xxxxx

3. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ik begrijp niet zo goed waarom je urgentie nodig zou hebben. Tuurlijk kan het altijd beter en iedereen wil wel in een prachtig huis met een tuin wonen, maar als je geen cv hebt moet je er toch het beste van maken en zijn er toch andere mogelijkheden?
    Ik wil helemaal niet overkomen als beterweter hoor en ik wil voor iedereen het allerbeste maar feit is dat er "vroeger" nogal wat misbruik werd gemaakt van de urgentieregel en meiden expres zwanger raakte om zo aan huisvesting te komen.

Als ik hier reacties lees (echt niet van iedereen hoor!) van ik woon 1 hoog zonder lift dan denk ik: nou en?

4. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0

Ik heb het niet eens over een tuin en groot huis, ik woon in een flatje, een slaapkamer waar ik me eigen bed en kast al niet eens kwijt kan... waar laat ik dan bedje etc voor de kleine?
    En express zwanger raken voor een ander huis zal ik niet doen...

5. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

Sep 18, 2008
    2,032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Er zit inderdaad verschil in huisvesting... Ieder verschilt denk ik ook nog wel in behoeften enzo hoor. Ik vind een chalet gewoon niet geschikt voor een kind maar ach... als het niet anders kan, doen we het gewoon zo... Ik weet anders ook niet wat we moeten doen.
    We hadden een koophuis op het oog, onbekend(en vrijwel onwaarschijnlijk) dat we een hypotheek kregen, maar de koper heeft afgeketst...

6. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Urgentie krijgen omdat je woning geen CV heeft zul je echt niet...
    De eisen zijn ontzettend hoog om uberhaupt in aanmerking te komen voor urgentie.

Ik vind het wel rot als je in de winter in een ijskoud huis moet zitten met een kleine. Dat wil niemand voor zijn kind, maar dat wordt zoeken naar een andere oplossing.
    Ze verkopen nu ook van die elektrische kachels waarvan je de stekker gewoon in het stopcontact steekt. Mijn vriend had zoiets thuis bij zijn moeder destijds.. warm dat het werd joh en snel ook ! Ideaal.

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ik verbaas me er echt heel erg over dat er hier allerlei zaken genoemd worden waardoor een plek niet geschikt zou zijn voor een baby. 1 hoog en geen lift, geen cv, geen tuin...... Ik woon in de randstad en daar zijn heel veel huizen zonder tuin, lift en cv. Tuurlijk wil iedereen het "beste" voor zijn/haar kind maar wat is het beste? Zou een kind gelukkiger zijn in een huis met tuin en cv zonder liefde van de ouders? Een goede vriendin van mij heeft haar kleintje gekregen in een flat, 4 hoog zonder lift zonder cv. Erg koud maar de kleine was niet anders gewend. Inwikkelen in een dekentje en een extra deken in bed, ze heeft er echt nooit last van gehad. Misschien heb ik makkelijk praten want ik zit niet in deze situatie. We wonen in een eensgezinswoning in een leuke wijk maar daar hebben we wel jaren heel hard voor moeten werken en sparen. Ikzelf had een bepaald doel voor ogen die we behaald moesten hebben voor we aan kinderen begonnen. Allebei een vaste baan waar we het naar ons zin hadden. Een huisje waar we een plekje hadden voor een kinderkamer en misschien ene stuk onbelangrijker, allebei ons rijbewijs omdat we deze anders ws nooit meer zouden gaan halen. De baan en het rijbewijs hebben we gehaald en omdat we een huurflatje hadden zijn w ein iedere geval gestopt met de pil, je weet niet hoelang het kan duren en een huis kopen is redelijk snel gedaan. Urgentie kregen we niet en hebben toen een huisje gekocht. Pas toen we dit verkocht hadden en ons huidige huis gekocht hadden zijn we voor een tweede kindje gegaan. Nu begrijp ik trouwens wel dat een kindje niet altijd te plannen valt maartoch....het is handig wel eerst goed na te dneken over je eigen leefsituatie voo rje er aan begint.

Ik last dat jullie je oude huis verkocht hadden, dan zou het prima mogelijk moeten zijn een ander te kopen en de hypotheek door te laten lopen. Je hoeft dan niet opnieuw een hypotheek af te sluiten, misschien is dat een idee?

8. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

Sep 18, 2008
    2,032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey,

Ja, hebben we ook al aan gedacht. Maar het probleem is dat ik megaheimwee had. We waren al zolang met kinderen bezig, en we hadden alles op orde, totdat ik voor de zoveelste keer ziek thuis zat (bbz). Toen was het duidelijk dat we echt terug moesten. De huizen waar we willen wonen zijn gewoon veel duurder. Het bod wat we op een huis hebben gedaan is afgeketst, en we kunnen geen groter bod doen omdat we dat gewoon niet aankunnen. Meer ook omdat we denken aan de toekomst, zodat ik ook gedeeltelijk thuis kan blijven en mn man ouderverlof op kan nemen...
    Eerlijk gezegd heb ik me er wel al een beetje bij neer gelegd dat we het kind de eerste tijd in het chalet zullen moeten opvoeden, en ook dat komt goed. Gelukkig zijn we twee hele sterke mensen, die willen werken voor de toekomst en niet uit het veld zijn te slaan door tegenslagen... Had het gewoon anders gewild, maar dat is nu eenmaal niet anders, en ook hier zal wel een reden voor zijn ;) (geluk zit m niet op een vierkante meter hebben we zeker wel geleerd. Misschien leren we nu dat warmte en regelmatig niet door vaste huisvesting en cv komt, maar door de liefde en opvoeding van ouders ;))
    Thanks ;)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn voormalige schoonmoeder woonde met ms op een flatje zonder lift. ze zat in een rolstoel en kon dus haar huis niet meer uit.
    was niet ernstig genoeg voor urgentie, bij geen enkele woninstichting.

maar ts, je ziet het vrij zonnig in en dat is ook het beste, dingen nemen zoals ze gaan is het beste wat je kunt doen!

10. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ik denk dat je helemaal gelijk hebt en vind het bewonderenswaardig dat je er het beste van gaat maken, ik denk dat je daar veel meer mee bereikt dan stampij gaan maken bij de woningbouwvereniging om iets waar je gewoon geen recht op hebt

11. gimena

gimena Niet meer actief

ja..we hebben gekeken en het is een top chalet!
    2 super grote slaapkamers!
    is pas allemaal gebouwt!
    gewoon super voor 1 woordt
    mag je wel een heel jaar in wonen!
    dus de kans is heet groot dat we er over een tijdje in gaan trekken.

en heb jij al 1 gevonden??
    xxx

12. Ilona19

Ilona19 Actief lid

Nov 14, 2008
    167
    0
    0
    Toen ik zwanger raakte woonde ik in een studentenkamer. Ik mocht hier ook maar in m'n eentje wonen en moest er dus uit. Urgentie? Nee hoor. Ik had me moeten bedenken dat ik me kamer uit moest voor dat ik zwanger raakte. Alsof ik zo lekker wist dat ik zwanger zou raken (was een verrassing). Ik kon geen hypotheek afsluiten en mijn vriend ook niet (te weinig inkomen en studiefinanciering geldt niet als inkomen). Terug naar mijn ouders kon ook niet die wonen namelijk op Texel en ik studeer in Rotterdam. Dan had ik moeten stoppen met mijn studie. Huren van een particulier ging ook niet op, wederom studiefinanciering is geen inkomen en alleen het inkomen van mijn vriend werd als te laag beschouwt.
    Ik heb 30 woonstichtingen een brief geschreven met de situatie. Heb van bijna alle stichtingen antwoord gekregen. Op één brief na stond er in dat ik pech had en dat ze niets voor me konden doen omdat ze niet zomaar woningen mochten verhuren, ik moest urgentie hebben dan. Gelukkig heeft één stichting ons wel kunnen helpen en wonen we nu in een flatje met z'n tweetjes en binnenkort met z'n drietjes!
    Heb trouwens wel tijdens mijn zoektocht gelezen dat er sommige gemeenten zijn waar zwangere vrouwen wel urgentie krijgen maar over het algemeen niet dus.
    Succes!

13. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

Sep 18, 2008
    2,032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey hey,

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik pech heb, en dat ik maar bij particulieren moet gaan huren. Ik ben ook niet van plan er nog moeilijk over te gaan doen. Het komt zoals het komt, en we zorgen ervoor dat het goed komt, ondanks alles. Ik kan boos worden, er tegenaan schoppen en blijven nukken, maar dat verandert niets aan de situatie, dus waarom zou ik daar energie in gaan stoppen terwijl ik mn energie wel ergens anders voor kan gebruiken? Natuurlijk wil ik liever een fatsoenlijk huis en geen halve caravan, maar als de Stichting daarvoor niets voor mij kan betekenen, is dat geen stampij waard. Wat ik overigens wel vreemd vindt is dat een meiske bij ons in de buurt wel een huurhuis heeft gekregen, zonder dat ze ingeschreven stond, omdat ze zogenaamd uit elkaar zou gaan met haar man. Maar ze zijn niet uit elkaar?! Toch stom he ;)

Share This Page