Wazo: ouderschapsverlof stopzetten tijdens zwangerschaps verlof: hoeveel uur uitbeta

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Palmboom, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Goedenavond,

Ik heb een contract voor 32 uur per week en neem 8 uur per week ouderschapsverlof op.

In juni ga ik met zwangerschapsverlof en wil ik voor mijn verlof mijn ouderschapsverlof stopzetten. Voor hoeveel uur word ik dan uitbetaald tijdens mijn zwangerschapsverlof? 32 uur of 24 uur?

Alvast bedankt voor de reactie.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Palmboom,

Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten of je ouderschapsverlof, voor de ingang van je zwangerschap- en bevallingsverlof, ook van invloed is op het aantal uren dat wordt uitbetaald.

Je WAZO-uitkering wordt niet gebaseerd op het aantal uren dat je werkt, maar op het sv-loon dat je verdient tijdens het dienstverband waaruit je verlof begint.

[FONT=&quot]Bij het berekenen van het dagloon van je WAZO-uitkering, kijken we niet daar het ouderschapsverlof. Wanneer je aansluitend op je ouderschapsverlof de WAZO-uitkering krijgt, dan berekenen wij het dagloon met het sv-loon dat je verdiende voor je ouderschapsverlof.
    Zie hier voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,
    Caren
    UWV Webcare Team
    [/FONT]

Deel Deze Pagina