Weten jullie welke yogahoudingen je niet meer mag doen als je zwanger bent? Ik ben de hele tijd bang dat ik mijn beeb plet als ik bijv. op mijn rug lig met opgetrokken benen enzo... of maak ik me zorgen om niets en is beeb niet zo makkelijk te pletten...
ik heb begrepen dat er zelfs aparte cursussen worden gehouden voor zwangere mensen over yoga (zwangerschapsyoga) ik ga ervanuit dat je het dus gewoon mag blijven doen zolang je goed naar je lichaam luistert.
Ik ga naar zwangerschapsyoga, is toch anders dan gewone. Je plet trouwens niks, maar van op je rug liggen kan je nogal duizelig worden omdat er nu meer bloed door je lichaam pompt.
Sommige mensen slapen tot het einde op hun buik Je kan het altijd navragen bij de persoon die de yoga geeft. Ik dacht namelijk dat je alleen met bepaalde buikspieroefeningen uit moet kijken.
Je plet helemaal niks hoor. Je baby zit er heel goed beschermd. Je moet idd alleen geen rechte buikspieren trainen, maar verder kun alles doen.
Ik heb nu 2 lessen zwangerschapsyoga gehad en wij liggen ook op onze rug met benen opgetrokken. En er zijn zelfs oefeningen bij waarbij we lichtjes onze buikspieren moeten spannen Denk dat het wel mee valt, maar je kunt voor de zekerheid altijd even navragen natuurlijk.
De meeste zwangerschapscursussen starten zo tussen de 20 en 24 weken. Ik ben zelf met 20 weken weer met zw.yoga begonnen. En ook wij doen oefeningen waarbij we met de benen opgetrokken op onze rug liggen of zelfs in hurkhouding zitten. Je voelt het snel genoeg als er geprotesteerd wordt in je buik, vaak is het dan een kwestie van je benen iets meer naar buiten plaatsen. Houd wel goed in de gaten of de oefeningen geen pijn doen, als je bijvoorbeeld veel last van BI hebt worden oefeningen waarbij je je benen ver moet spreiden afgeraden. Groetjes, Wendy
Ik heb tot 6 a 7 maanden gewone yoga gedaan. Voor het pletten hoef je niet zo bang te zijn. Je voelt vanzelf wanneer een houding niet meer prettig is. Je moet wel uitkijken met oefeningen waarbij je je buikspieren aanspant, zoals bijvoorbeeld "de kaars". Je ligt dan op het bovenste stukje van je rug/je schouderbladen me je benen recht omhoog. Ik heb het in één van mijn laatste lessen nog geprobeerd, maar ik kreeg mijn benen gewoon niet meer omhoog. Nu doe ik zwangerschapsyoga en dit is echt gericht op zwanger zijn en bevallen. Verder ook fijne ontspannende oefeningen en oefeningen voor je houding die je ook bij gewone yoga tegenkomt. Ik trouwens pas met 28 weken zwangerschap begonnen met zw yoga, dus het is maar de vraag of ik de laatste les haal haha.