zwanger en zelfstandig + 0 uren contracht

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door seepje, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Geachte,

Ik was benieuwd hoe het in zijn werk gaat als ik als zelfstandige 1225 uur draai en daarnaast een 0 uren contract heb. Hoe gaat het dan eventueel in z'n werk met een mogelijke ZEZ uitkering?

Ik ben nu namelijk zelfstandige en maak behoorlijk wat uren in mijn zaak maar kan eventueel een 0 uren contract krijgen. Heeft dat als ik de uren norm voor een zelfstandige haal daar nog invloed op?

Grt,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Seepje,

Je wilt weten of een 0-uren contract invloed heeft op de hoogte een ZEZ-uitkering.

Als je voldoet aan de urennorm voor een ZEZ-uitkering gaat UWV er bij de toekenning van uit dat je minimaal het minumumloon hebt verdiend. Heb je naast dat aantal zelfstandige uren ook nog gewerkt in loondienst? Dan kun je naast je ZEZ aanspraak maken op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering vanuit dit dienstverband. Deze uitkering wordt dan gebaseerd op de inkomsten uit loondienst.

Heb je recht op beide uitkeringen? Dan kijkt UWV of het totaalbedrag niet hoger is dan je verdiensten uit zelfstandig werk en loondienst samen. In een dergelijk geval verlagen wij de totale uitkering tot het bedrag van normale inkomsten.

Actuele informatie over WAZO vanuit zelfstandig werken én in loondienst vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina