Waarschijnlijk niks, maar toch...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lens, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Vorige week vrijdag zou ik m'n eisprong gehad hebben. Over 7 dagen zou ik officieel weer ongesteld moeten worden (of nouja, de bedoeling is van niet natuurlijk haha!) uiteraard geklust in de dagen rondom de eisprong!

Momenteel op vakantie in Spanje, maar ik ervaar toch wat gekke dingetjes aan m'n lichaam die ik niet helemaal kan of durf te plaatsen.

1. Sinds een dag of drie enorm gevoelige borsten. Vooral m'n tepels zijn een afgezet gebied momenteel, verschrikkelijk gevoelig, nog nooit meegemaakt zoiets haha!
    2. Puistjes, ik heb nooit puistjes (als puber ook niet veel gehad).
    3. Een raar, onbestemd gevoel in m'n lichaam. Ook dat kan ik niet uitleggen. Voel me niet ziek ofzo. Gewoon, "gek".

Kunnen dit tekenen zijn van een eventuele zwangerschap, of haal ik me weer vanalles in m'n hoofd en is dit gewoon ter voorbereiding van een eventuele menstruatie?

Misschien dat er vrouwen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Dit wordt onze 1e poging tot een kindje en het is me dus allemaal erg nieuw.

Een zonnige groet uit Spanje en alvast bedankt voor de reacties!

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi
    tja... het zijn wel symptomen maar de puistjes zou ik in dit geval niet meetellen. Op vakantie heb ik daar ook vaak last van door anders eten en vette zonnebrand creme op mn gezicht. Maar ja de gevoelige borsten en raar gevoel zijn wel symptomen. Al weet ik niet of die zo vroeg in een zwangerschap ook al tot uiting komen. Het kan natuurlijk maar ik durf niet te zeggen van Ja jij bent zwanger! Hoop het voor je. Over een week maar test doen lijkt me :)
    succes

3. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Dankjewel! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht wat betreft de puistjes en de zonnebrand crème; stom!

Ik denk dat "geduldig" afwachten de enige manier is om uitsluitsel te krijgen haha! Vinden het gewoon erg spannend en leuk, dat zal ook niet echt mee werken haha!

Had/heb ook geen idee of je überhaupt zo snel al iets kán merken aan je lichaam, vandaar de twijfels.

4. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik heb dus ook (bijna ;)) nooit puisten (behalve tijdens pil gebruik en ben daar dan ook een jaar geleden al mee gestopt) Ik kreeg een paar dagen tot week na mijn ovulatie veel puisten op mijn voorhoofd. Bij mij komt dat echt wel omdat ik zwanger ben. Hoop dat het weer wegtrekt als mijn lichaam een beetje aan die hormonen zijn gewent. Maar bij jouw kunnen die puistjes natuurlijk ook ergens anders van komen. Het zijn bij mij helaas ook geen puistJES maar echt grote :(

Ik heb daar in tegen nog helemaal geen gevoelige borsten. Dat had ik bij mijn dochter wel.

Over een dag of 7 weet je het zeker ;):p

5. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi hoi

Die klachten die je heb de gevoelige tepels ze werden ook echt keihard... En dat gekke gevoel. Ik had dan een ziek gevoel had ik ook paar dagen voor me nod en ik voelde gewoon deze keer os t gelukt. Was wel bang voor teleurstellingen na acht maanden een negatieve test.. Maar zie me banner:D hoop voor je dat je symptomen je over 7 dagen ook gelukkig maken met ewn positieve test!!! Zal voor je duimen:)

6. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Tja, ik heb vaak altijd wat gevoelige borsten tussen ei en nod, dus dat zei bij mij niks.
    Puistjes heb ik dan weer altijd als ik op vakantie ben in warm land door zonnebrand te smeren en te zweten etc
    Ik weet niet hoe lang je nog in Spanje bent, maar ook daar hebben ze die hele gevoelige zwangerschapstesten ;). Ik hoop het voor je, nog even afwachten vrees ik..! Geniet in ieder geval van je vakantie.

7. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik heb puistjes en pijnlijke/gevoelige tepels vanaf de eisprong. De pijnlijke tepels houden een dag of 3/4 aan en de puistjes tot aan de ongie.

Ben je zeker dat je ei vorige week al was? Je beschrijft de symptomen die ik ervaar tijdens mijn eisprong namelijk :)

8. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Bedankt dames voor jullie uitgebreide reacties! Zit niks anders op dan wachten. Wil hier in Spanje niet testen, zeker ook omdat ik nog niet zo ver ben. Moet maar wat meer geduld hebben haha ;).

@Fee89: ik weet dat dus niet zeker. Dit is de 1e ronde nadat ik gestopt ben met de pil. Het zou dus best kunnen dat mijn ei later is gesprongen, ik ken mijn cyclus dus helaas nog niet echt en daarom maakt het dit ook extra spannend. We willen nu nog geen ovulatie testen gebruiken en de natuur een paar keer gewoon z'n gang laten gaan, maar mocht het na 3 of 4 rondes nog niet raak zijn halen we er wel van die ovulatietesten bij om eens te kijken hoe het zit :).

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Het kan zijn dat het symptomen zijn (ik had ze ook onmiddelijk al na de eisprong) of het kan het ontpillen zijn. Afwachten dus....

Deel Deze Pagina