Wanneer en hoe vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pianootje, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wanneer gaan jullie aan familie/vrienden vertellen dat je zwanger bent? En hoe doen jullie dit?
    Ik denk dat wij het gaan vertellen het weekend nadat ik 10 weken zwanger ben. Ik ben morgen 5 weken en kan nu al bijna m'n mond niet dicht houden hahah. En met 10,5 week hebben we de eerste echo en zo al gehad.

Ook willen we een beetje op een leuke manier het vertellen. Aan onze ouders gaan we een voorleesboek voor opa's en oma's geven als we ze uitnodigen op de koffie. En mijn broers kan ik niet zien, dus dat moet ik bellen of anders. Ik dacht misschien een rebus maken en die appen, waarin iets staat als "ik ben zwanger" of "je wordt oom" of "we krijgen een baby".

Hebben jullie nog leuke ideeën? Ook om het te vertellen aan goede vrienden, waar we langs gaan.

2. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Onze ouders hebben we het gelijk verteld met een fotolijstje met daarin een foto van de eerste test en het gedichtje :
    Je kunt me nog niet horen
    Je kunt me nog niet zien
    Maar als ik in augustus ben geboren
    Mag ik dan in dit lijstje misschien..

Zondag kerst gevierd met mijn familie ( alleen dichtbij staande) hier heb ik een taart laten maken en hebben we het zo verteld.. Was een grote verrassing! Heel leuk

Foto's staan in m'n mapje

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Gefeliciteerd.

Cupcakes met vulling of topping (gekleurde muisjes) of mini speentjes (bij intertoys, wel even zeggen dat ze op hun tanden letten)

Chocolaatjes Vd jamin (geboorte chocola met muisjes)

Echo foto tussen andere foto's stoppen

Bij de 2e hadden we een slab met grote zus erop

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Bij de eerste verteld na de eerste echo, was toen bij 9 weken. Echofoto ingelijst, gedichtje erbij en kadopapiertje eromheen.
    Bij deze zwangerschap cupcakes gebakken en versierd met roze en blauwe muisjes. Kwartje viel laat.. heel laat... haha en mijn man en ik maar lachen:D

5. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben het de belangrijkste mensen gelijk na de positieve test verteld omdat wij echt onze mond niet konden houden!Omdat het zon wonder voor ons is om zwanger te zijn. En voor mijn schoonvader de test ook ingepakt :D Die heeft er wel een traantje om gelaten omdat hij zo graag opa wilde worden ;).

Zo'n rebus is leuk om te doen over de app zou ik zeker doen als ik jou was. :).

Voor de rest ja alles wat hier boven staat, taart of cupcakjes. Of iets van een babypakje of iets anders met een leuke tekst erop? of echo foto's gebruiken

6. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Ik heb 1 vriendin een kadootje gegeven! Zei moet in maart bevallen. .. dus had maandverband ingepakt..toen ze vroeg wat moet ik hier mee zei ik...nou jij heb t eerder nodig dan ik... hihihi

7. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plannen zijn nu al gewijzigd! Hahah! Ik merk dat ik heel graag met iemand wil praten over wat er allemaal met me gebeurt. En het lijkt me mooi om dat te kunnen doen met m'n moeder. Dus wij gaan onze ouders uitnodigen op nieuwjaarsdag om op de koffie te komen en dan geven we ze een voorleesboek voor opa's en oma's. We vragen dan wel of ze hun mond voorlopig nog dicht willen houden. Dan gaan we het onze broers/zus na de eerste echo vertellen en met 10 weken alle andere vrienden/familie.
    Klinkt dit als een leuk idee? We willen het gewoon toch al snel vertellen, omdat ik denk dat de aanstaande opa's en oma's daar enorm van gaan genieten. En wij ook:)

8. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Wij hebben het gister aan m'n ouders verteld met een kaartje met echofoto erin en de text: het is nog heel pril dus houd het nog even geheim.... Maar over een maand of 7 zullen jullie opa en oma zijn. Er waren veel vreugde tranen te zien :)

M'n schoonouders zijn zo aan de beurt :D:D

9. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier voor opa en oma, en oma, fotolijstjes gepakt, met daarin een paar sokjes, met de tekst "Voor opa en oma", en "Voor oma" en onderin: "verwacht juli 2014" (dat was met 6/7 weken, dacht toen dat de uitgerekende datum op 1 juli of verder zou liggen).

Tranen gegarandeerd. :p

Liefs,

10. Evientje

Evientje Niet meer actief

Toen mijn broer en vrouw van de eerste zwanger waren kregen de toekomstige ooms en tantes een knuffel met 1+1=3.
    Bij de tweede kregen we een rompertje met het gebaar van broer erop (de eerste is slechthorend en hadden gebarencursus op dat moment)
    We hebben het zelf indertijd een fotolijstje gemaakt voor ieder 1, met een rijstekorrel erin en de tekst zo groot ben ik nu!
    Als het lukt om zwanger te worden, willen we het de volgende keer doen met een kaart in de vorm van een bouwbord (werken allebei in de bouw branche) of iets. Voor zijn vader is het dan ook het eerste kleinkind en daar willen we wel iets speciaals mee doen.

11. Miek86

Miek86 Actief lid

18 dec 2013
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het dezelfde dag nog verteld aan mijn ouders. We hadden de test ingepakt (in een kettingdoosje van de juwelier). Ik moest het meteen tegen mijn moeder vertellen haha. Mocht er iets misgaan, dan wil ik sowieso dat mijn ouders het weten. Gisteren op kerstavond hebben we de test op dezelfde manier als kado gegeven aan mijn schoonouders en broer en vrouw van mijn vriend. Morgenavond gaan we het na het kerstdiner aan mijn broer en vriendin vertellen. Mijn petekindje (2,5 jr) krijgt van ons een poppenwagen en naast de pop die erin ligt, ligt ook mijn zwangerschapstest. Haar kennende ziet ze iets vreemds liggen en gaat daarmee naar papa of mama met de vraag wat het is. Ik hoop dat het zo ongeveer zal gaan haha. Praktijk zal het uitwijzen ;).
    Vrienden en overige familie ws pas tussen de 10 en 12 weken! Succes allemaal :D

12. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hier hebben we het al wel verteld aan de ouders van mijn vriend, en ik heb het aan 2 vriendinnen verteld, maar mijn familie die weet nog van niks! Komt allemaal later wel! (na de 12 weken)

13. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Erg leuk om te lezen!
    Wij hebben de afspraak staan met onze ouders, volgende week woensdag op nieuwjaarsdag in de middag. Dan gaan we ook die boekjes geven met voorleesverhaaltjes voor opa's en oma's. We zijn zoooo benieuwd naar hun reacties! Ze worden allebei voor het eerst opa en oma:)

14. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bekijk bijlage 367616

Wij hadden een doosje gevuld met muisjes en de echo bewerkt met: hoeraaa jullie worden opa en oma! Hebben we met 11 weken gedaan.

15. Onje

Onje Niet meer actief

Bij de eerste heb ik voor mijn moeder een gedichtje gemaakt en een bos bloemen erbij ook voor schoonmoeder.

In de bos bloemen heb ik een paar roze en een paar blauwe baby sokjes laten doen. Voor mijn tante en oma het bekende je kan me nog niet horen/zien gedichtje in een lijstje en voor mijn 2 broertjes een EHPO 'eerste hulp bij oppassen koffertje'.
    Op Facebook stond 'langzaam neem ik afscheid van mijn tenen, tot in December!'

16. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow wat leuk wat je op fb hebt gezet! Super leuk!
    Wij willen denk ik een leuke foto maken, waarbij de we allebei All Stars dragen en dan een paar baby All Stars er naast zetten. Die zetten we dan op fb zodra de belangrijkste mensen het al weten.

17. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij bij 5 weken aangezien dat mooi samenvalt met Kerst. Alle opa's en oma's weten het na de Kerst en eigenlijk vind ik dat erg fijn. De rest krijg het pas na een goeie echo of ongeveer 12 weken te weten. Vandaag opa en oma nummer 3 het nieuws vertellen. Wij pakken een rompertje in en geven die samen met de andere cadeautjes.

18. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL

Deze vind ik ook echt superleuk!
    Ga ik zeker onthouden, aangezien bij ons nu ook wel wat zwangeren tussen zitten haha

19. Suzemama

Suzemama Lid

10 mrt 2013
    33
    0
    0
    Onze moeders gaven we het boekje 'Mam, je wordt oma!' Geschreven door Carry Slee over de eerste keer dat zij oma werd. Tranen natuurlijk.

Broers en zussen zijn op de hoogte gesteld met kleine knuffelberen die ik had ingepakt. Op het papier had ik 'tante' of 'oom' geschreven.

Het was erg leuk om te zien hoe ze allemaal even moesten denken voordat de boodschap doordrong. :D

20. shirke1987

24 feb 2013
    42
    0
    6
    hoi meiden,
    ik heb het kerstavond aan me ouders verteld door middel van cadeaus me moeder had een slabertje mijn grootse sponsor is oma,(ze moest huilen, is voor hun eerste kleinkind) mijn broertje had een romper mijn oom is mijn beste vriend en me vader een fopspeen met opa, dag erna me schoonouders verteld, me schoonvader kreeg een romper met ik ben opa's trots en me schoonmoeder de fopspeen met oma. Toen ik het vertelde was ik 9 weken.

Deel Deze Pagina