Toch nog even een vraagje voor jullie, UWV Webcare Team. Morgen na 17u ben ik helaas werkloos ivm sluiting van ons kantoor. Ik werkte daar 24u. Nu heb ik sollicitatie lopen voor een vacature tot max 16u. Dan zou ik voor de overige 8u in de WW moeten blijven en blijven solliciteren. Laten we eerlijk wezen, voor 8u is er niet veel te vinden. Wat nou als ik met de 16u meer verdien dan nu met 24u, mag ik dan mijn WW opzeggen?
Beste QueenBee, Je wilt weten of je zelf je WW-uitkering mag opzeggen als je voor minder uren gaat werken dan waarvoor je de WW-uitkering ontvangt. Als je ervoor kiest voor het resterende aantal uren geen werk te willen zoeken, kan je aan het UWV melden dat je jezelf niet beschikbaar stelt voor de arbeidsmarkt voor dat aantal uren. Als gevolg hiervan zal het UWV dan je WW-uitkering voor deze uren beëindigen. Actuele informatie over het beschikbaar zijn voor werk vind je hier. Ik wens je veel succes met je sollicitatie. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare