Geachte heer/mevrouw, 1 april jl. Heb ik me ziekgemeld van wege burnout tot op heden. Sinds 2 weken ben ik achtergekomen dat ik net zwanger ben vanwege de zwangerschapsklachten. 30 juni 2014 verloopt mijn contract werkgever is eigen risco drager. Wie gaat nu mijn ziektekosten op zich nemen? Wat ik benadrukkerlijk wil aangeven dat mijn zwangerschapklachten zwaarder weegt. Groeten, Pinar
Beste Pinar, Je dienstverband eindigt terwijl je ziek bent door je zwangerschap en je vraagt hoe het werkt met je Ziektewet-uitkering. Je werkgever meldt aan zijn verzekeraar dat je ziek uit dienst gaat. Bij eigen risicodragerschap is deze verzekeraar niet UWV. De verzekeraar bespreekt met jou de oorzaak van de klachten. Ben je ziek door je zwangerschap en vindt de verzekeringsarts dit ook? Dan zal de verzekeraar of je werkgever een Ziektewet-uitkering bij UWV voor je aanvragen. Actuele informatie vind je op deze pagina. Ik wens je sterkte met je gezondheid en een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare