Hallo, Ik heb 7 maanden recht op ww maar ben na 6 weken ziek geworden. Vanwege zwangerschapsklachten heb ik meteen recht op een ziektewetuitkering. Momenteel zit ik nu 10 weken in die uitkering. Nu werd ik gebeld door uwv en die zeggen dat ik de eerste 13 weken gewoon nog in de ww zit maar dit klopt toch wel niet? Op de website staat dat je meteen de ziektewet in gaat. Heb hier ook brieven van. Nu is mijn vraag of ik deze weken dat ik ziek ben geweest door zwangerschap nog tegoed krijg als ik weer beter ben of is dat pas na 13 weken? En mocht ik langer dan 13 weken ziek zijn moet ik dan weer opnieuw ww aanvragen? Groetjes
Beste Dontgetit, Als je ziek wordt in de WW-uitkering in verband met zwangerschapsklachten zal de WW-uitkering direct stoppen en ga je over naar de Ziektewetuitkering. Op de achtergrond loopt de WW-uitkering nog 13 weken door. Na 13 weken heeft de ziekteperiode geen gevolgen meer voor de WW-uitkering. Zodra je weer beter bent, kun je de WW-uitkering opnieuw aanvragen via werk.nl. Je hebt dan recht op het restant aantal maanden. Met vriendelijke groet, Jeroen UWV WebcareTeam
Beste Dongetit, Als je een WW-uitkering hebt dan wordt het vakantiegeld apart uitbetaald. Bij elke betaling van de Ziektewet zit je vakantiegeld al in. Verder is de Ziektewet op hetzelfde dagloon gebaseerd als de WW. Met vriendelijke groet, Harold UWV WebcareTeam