Harde buiken en kruik.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sam0110, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi,

Ik heb sinds 2 dagen last van harde buiken, niet overdreven veel maar ik maak me toch zorgen omdat ik nog maar 18 weken zwanger ben?
    Ik doe rustig aan dus het is niet zo dat ik teveel hooi op m'n vork neem.
    Ik heb wel zeurderige pijn in mijn buik, bandenpijn vermoed ik en de kleine schopt ook wel heel vaak.
    Vannacht werd ik wakker en ik voelde aan mn buik en die stond weer zo hard?

Ik lees dat een kruik kan helpen maar waar leg ik dan die kruik, want te warm is niet goed voor de baby toch?

Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hallo,

Je kan gerust de kruik tegen je buik leggen. Indien het te warm is vind jehet zelf ook niet prettig en leg je er iets tussen een handdoekje bijvoorbeel.
    Laat voor de zekerheid je urine even nakijken bij de huisarts want een blaasontsteking kan voor deze klachten ozrgen ook al hoef je niet vaker te plassen of heb je geen pijn bij het plassen
    Harde buiken mogen gedurende de gehele zwangerschap voorkomen, je baarmoeder is namelijk een spier die af en toe moet oefenen om samen te trekken. Een niet zwangere baarmoeder doet dit ook zo'n 10x per dag maar dat merk je niet om dat er niets in zit.
    Imke

Deel Deze Pagina