zwanger en zingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moniqu, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniqu

Moniqu Nieuw lid

31 jan 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb een maffe vraag. Ik heb elke maandag zangles, waar ik normaal onwijs naar uitkijk. Echt ontspanning. Maar als ik nu oefen komt er heel veel kracht/spanning op mijn buik terecht. Dit levert weer misselijke momenten op. Voor de 5 weken dat ik nu zwanger ben snap ik wel dat dit even tijd nodig heeft. Maar heeft iemand een tip zodat ik toch lekker kan blijven zingen?

Groetjes Moniqu

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou even overleggen met de zangdocent(e) of je wat andere oefeningen kunt krijgen. Snap trouwens niet hoe er dan veel druk op je buikspieren komt te staan? Ik bedoel ademsteun is wel je spieren wat aanspannen.... maar toch niet zo dat je er beroerd van moet worden?

3. Moniqu

Moniqu Nieuw lid

31 jan 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie! Ik vind het ook een beetje raar.. Misschien doe ik de ademsteun dan wel niet helemaal goed. Maar is even op onderzoek uit. Ben trouwens de gehele dag wel wat beroerd en slapjes.. En dat wordt verstrekt op het moment dat ik zing. Tof dat je gereageerd hebt!

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik kan me de misselijkheid wel voorstellen hoor. Ik zing zelf ook en het is een inspannende bezigheid! Je gebruikt heel veel spieren rondom je middenrif, dus echt niet gek als daar misselijkheid door getriggerd wordt! Bij mij werd er duizeligheid getriggerd, minder ademsteun daardoor..

Groetjes Patricia

5. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Gaat vanzelf weer over, paar weekjes en je kunt weer gewoon zingen als vanouds.

6. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ik zing ook in bandjes, maar gaat tot nu toe prima! Als de misselijkheid minder is kun je vast weer gewoon zingen. Schijnt alleen maar goed te zijn voor de bevalling straks ;)

Deel Deze Pagina