Beetje genant, maar ik heb sinds een paar dagen last van een aambei. Doet echt veel pijn en is naar mijn idee ook redelijk groot. Sinds gisteren is ie zelfs nog groter geworden. Nu ben ik vandaag Sperti zalf gaan halen, maar hoe lang duurt het voor ik hier iets van ga merken? Zou het kunnen dat het erger word als ik veel rond wandel? Andere tips om een aambei te behandelen zijn ook welkom.
Idd een gel of zalf (zalf heeft mijn persoonlijke voorkeur) smeren en 'm naar binnen duwen. Tevens goed schoon houden. Vochtig toilet papier gebruiken.
hier helaas expert.... bij beide zwangerschappen mega last van gehad. tip, gebruik curanol zalf en evt curanol tabletjes, veilig tijdens zwangerschap en neusspray, klinkt gek maar werkte hier als een tierelier die neusspray. Heb em nu al weer in huis klaar staan, ik deed om en om na toiletbezoek, de ene keer curanol en de andere keer neusspray en ze slonken vrij snel waardoor de pijn afnam. het enige is dat ik de pechvogel ben waarbij ze nooit helemaal weg zijn gegaan. weet hoe je je voelt en weet hoe pijn het kan doen, ik kon niet lopen, zitten en op mijn rug liggen van de pijn bij de eerste keer. bij de tweede was ik net te laat met spullen in huis halen dus nu vast voorbereid. Zorg ook dt je voeding eet waardoor de stoelgang makkelijker wordt. neem bijvoorbeeld bij moeilijke ontlasting af en toe een glas roosvice lacto, mag gewoon en maakt de ontlasting wat weker. bij moeilijke ( harde ) ontlasting echt de tijd nemen en niet te veel persen. Ga achterover zitten zodat de weg meer vrij komt. Door te hard persen wordt het nl erger. schrik ook niet als je bij afvegen bloed ziet, ze kunnen openspringen maar kan geen kwaad. succes ermee meid em naar binnen duwen kan je proberen maar zou dat doen als de pijn minder is, hier heeft dat overigens nooit geholpen helaas.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik er ook één, maar was maar klein en ik had er helemaal geen last van. Deze doet echt vreselijk pijn en is echt groot, terugduwen durf ik niet echt. Stoelgang gaat goed, dan doet het eigenlijk ook geen pijn, maar zitten, liggen, wandelen is momenteel een kwelling. Ik durf zelfs niet te lachen of niezen omdat het dan ook pijn doet. Als het maandag niet beter is ga ik sowieso naar de dokter, maar kan die daar iets aandoen (wegsnijden ofzo) en doen ze dat tijdens de zwangerschap?
of ze dat doen tijdens de zwangerschap weet ik eigenlijk niet. ik heb toen van vk alleen het advies van curanol en neusspray gehad. denk dat ze alleen wegsnijden als zalf e.d. niet helpen. ik zou morgen in ieder geval curanol en of neusspray halen, de neusspray verzachte bij mij zoiezo wel snel en droogt de aambei uit waardoor hij slinkt en minder pijnlijk wordt.
Ik gebruik de zoutoplossing neusspray (even kijken welke je mag gebruiken tijdens de zwangerschap) zout onttrekt t vocht. Daardoor wordt ie kleiner en minder pijnlijk. De gyn raadde ook nog honing aan maar vond dat niet zo fantastisch klinken dus niet geprobeerd.
Bedankt voor de tips. Had ook nog op internet gezocht wat ik kon doen om de pijn te verlichten. Tip was om op je zij te slapen, een kussen onder je heupen te leggen of met de benen omhoog liggen. Heel de nacht dus zo gelegen, regelmatig de zalf aangebracht die ik had. Aambei trekt dan bijna volledig weg, maar vanaf dat ik opsta voel ik hem zo weer tevoorschijn komen. Durf nu niet meer rondlopen en ga proberen zoveel mogelijk te blijven liggen. Apotheek is pas morgen open om Curanol en neusspray te halen.
Ik heb 4 dagen intensief Sperti gebruikt, en daarna merkte ik dat hij weg trok. Ik vond het zeldzaam pijnlijk!! Nu ontbijt ik weer met roggebrood en probeer veel water te drinken. Sindsdien geen last meer van obstipatie. Sterkte meid, ik had nooit verwacht dat het zoveel pijn kon doen!
Oh... Dat wist ik niet. Ik heb de Vk ook nooit gebeld. Ik ben naar de drogist gegaan voor curanol maar dat hadden ze niet, Sperti wel. Er is ook niets over gezegd. Waarom mag Sperti niet dan?