Zwanger en zo onzeker......

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door yeira, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yeira

yeira Lid

1 mrt 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Twee dagen geleden had ik de 9 rondes lang gewenste vette positieve zwangerschapstest in mijn handen. We konden ons geluk niet op. Het voelde zo onwerkelijk en zo fijn.
    Gisteren kreeg ik tijdens een vergadering ineens lichte krampjes en bij het toiletbezoek veegde ik helder rrod bloed af. Ik zakte door de grond en ben in totale paniek en een waas naar huis gereden. In blinde paniek de ha gebeld, die aangaf dat ik het beste even af kon wachten en vandaag langs kon komen. Sinds thuiskomst bruin slijmverlies, vannacht en vanmorgen ook. Alleen bij afvegen dus het liep er niet uit.
    Vanmorgen bij de ha geweest en direct doorverwezen naar de gyn. Daar hebben ze een echo gemaakt, maar omdat het nog zo pril is kunnen ze geen uitsluitsel geven of alles goed is. De gyn zag wel iets van 3 mm wat een vruchtzakje zou kunnen zijn.
    Nu moet ik 3 weken wachten en weer een echo laten maken, als de bloedingen niet doorzetten. Ik moet bekennen dat sinds vanavond er geen bruin slijm meer is.
    Ik vind het wel heel spannend allemaal en over 2 weken ga ik op vakantie, dus dat wordt net voor de vakantie een echo ondanks dat de gyn aangaf dat ze dan nog niet kunnen zien of het hartje klopt.
    Ik weet niet goed hoe ik me moet voelen, gelukkig vertelde mijn moeder me dat toen ze zwanger was van mij ze de eerste drie maanden vaak bloedingen heeft gehad. Ze heeft ook een miskraam gehad en gaf aan dat dat een heel ander soort bloeding bij haar was dan wat ik gisteren heb gehad.
    Ik voel me nog steeds zwanger (misselijk, pijnlijke borsten, pijnlijke onderrug en erg moe).
    Ik probeer me rustig te houden en positief te denken en mezelf aan te praten dat ik niets meer kan doen dan afwachten.
    Vraag me wel af als het toch een miskraam was/is/wordt hoelang het dan duurt tot HGC uit je lichaam is?
    Vanochtend heb ik nog een test gedaan en die was nog positiever dan die van gisteren.
    Is het een idee om bijvoorbeeld over een paar dagen of volgende week een test te doen om te kijken of hij nog positief aangeeft? Heeft iemand daar ervaring mee of enig idee hoe dat zit?

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Hey meis,
    Ik snap heel goed hoe je je voelt, maar het hoeft niks te zijn bij mijn vorige zwangerschap verloor ik meer dan een week heel veel bloed en zelfs met druppels in de wc.. helder rood was het en niet bruin.. de ha zei een miskraam maar ik wilde het niet geloven en ben naar de vk gegaan en het hartje klopte nu heb ik een hele leuke en lieve zoon van 3+ dus het hoeft geen mk te zijn ..
    Probeer je rustig te houden en veel te rusten wanneer je maar kan en dan hoop ik voor je dat jij net als ik over 8 maanden een gezonde baby vast houd..
    Succes en sterkte ermee !
    Groetjes Rilana

3. yeira

yeira Lid

1 mrt 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    @Rilana

Bedankt voor je bemoedigende woorden! Doet me echt goed! :)
    Ik ben vanochtend weer bij de ha langsgeweest en ik heb helemaal geen bruin verlies meer. De ha gaf aan dat ik er gewoon vanuit kan gaan dat ik zwanger ben, het kan altijd nog mis gaan maar nu zijn de tekenen gunstig.
    Sprak net ook een vriendin die hetzelfde heeft gehad in de 5e week en daarna nog een paar keer, zij heeft nu een schat van een zoontje van 10 weken.
    Ik hoop dat het een pseudomenstruatie of een innesteling is geweest en dat bij de volgende echo alles goed blijkt te zijn.
    Ik ga proberen te genieten van mijn zwangerschap en het zonnetje!

4. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi yeira,toen ik erachter kwam dat ik zwanger was met 4 weken kreeg ik opeens bloedverlies het duurde 4 dagen de laatse dag kreeg ik een enorme stolsel mee.
    Ik wist eigenlijk bijna zeker dat het mis was,kon gelijk komen bij de verloskundige en heb een echo gehad en zag het hartje ook kloppen.
    Nu mag ik 4 mei weer komen voor een echo ben wel bang omdat ik alleen moe ben en verder geen symtonen heb beetje gevoelige borsten ook.
    Dit alles maak je gewoon onzeker maar lees zo vaak vn alles en uiteindelijk komt het toch goed.
    duim voor ons allebei

groetjes celia

5. lisacar

lisacar Actief lid

Hoi Yeira,

Kan me je onzekerheid voorstellen. Een paar jaar geleden was ik ook zwanger en een paar dagen na de positieve test kreeg ik bloedverlies en had ik zulke enorme krampen dat ik ervan overtuigd was dat het voorbij zou zijn. Uiteindelijk is 9 maanden later een gezonde dochter geboren........

Sterkte meid en houd ons op de hoogte!

Liefs Lisacar

6. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Hey meis
    Hoe gaat het nu met je zwangerschap ?
    Al een echo gehad ondertussen ?
    Groetjes Rilana

7. yeira

yeira Lid

1 mrt 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Hey meis
    Hoe gaat het nu met je zwangerschap ?
    Al een echo gehad ondertussen ?
    Groetjes Rilana[/quote]

Tot nu toe gaat het goed, ik heb geen bloedverlies meer gehad en aanstaande donderdag heb ik een echo bij de gynaecoloog.
    Ik voel me echt zwanger (misselijk, pijnlijke borsten, moe, veel plassen en menstruatie-achtige krampen).
    Mijn temperatuur is nog steeds hoog en de testen positief. Vanaf vandaag ben ik gestopt met mijn temp opnemen omdat ik mezelf anders helemaal gek maak.
    Ik kan het aleen niet laten eens in de zoveel dagen een test te doen :oops:
    Waar ik me wel zorgen om maak zijn de krampen die ik vaak heb, maar volgens de verloskundige komen die door het groeien van mijn baarmoeder en uitrekken van de banden. Soms is de pijn zo erg dat het zweet me uitbreekt en ik niet meer weet hoe ik moet staan, zitten of liggen. Vannacht heb ik door de pijn bijna niet geslapen.
    Ik hoop echt dat ik donderdag positief nieuws te horen krijg. Waarschijnlijk is het dan net te vroeg om het hartje te zien kloppen,maar ik ga zaterdag op vakantie dus ik kan niet later.
    5 juni heb ik ook al een afspraak voor de termijnecho bij de verloskundige.
    Het is wel vreemd allemaal, ik heb 1 dag echt genoten van het feit dat ik zwanger ben en met de bloeding dacht ik echt dat ik een miskraam zou krijgen. Daarna bleek weer dat het waarschijnlijk toch goed zat, maar ik kan er nu niet meer van genieten.
    Bij iedere steek/kramp denk ik dat het fout gaat. En aangezien ik nogal veel steken/krampen heb ben ik continu bang. Daarnaast maak ik mezelf gek door vanalles op internet te lezen, o.a. dat een miskraam het meest voorkomt na 6/7 weken zwangerschap, nu ben ik dus weer panisch dat het deze of volgende week misgaat :cry:
    Ik hoop dat ik na donderdag weer kan gaan proberen te genieten....

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Gefeliciteerd!! Ik hoop dat je snel meer rust krijgt!

9. yeira

yeira Lid

1 mrt 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Vandaag weer een echo gehad en het hartje zien kloppen!!!!!!!!! :D
    Ga morgen met een positief gevoel op vakantie 8)

Deel Deze Pagina