Morgen moet ik voor een mri scan.. Ik zit al meer als 3 maanden thuis met mijn knie. Van de zomer van het paard afgevallen. En een dikke knie. huisarts liet mij er maar lekker mee door wandelen. Maar op een gegeven moment vetrouwde hij het niet helemaal meer en toch maar naar de orthopedisch chirurg gestuurd. Die wou mij voor foto's sturen (al met al waren we 2 maanden verder!) Maar ja dat kon niet want ik was zwanger.. Dus moest ik wachten tot ik 12 weken zwanger was, en dan voor mri. Al met al vervelend. Zijn er meer mensen die een mri scan hebben gehad tijdens hun zwangerschap?
Nee dat niet, maar ik werk op de MRI en heb tijdens m'n zwangerschap ook gewoon doorgewerkt. Dit is geen probleem voor de baby. Succes morgen en ik hoop dat er wat uit komt!
Mirthe81: Volgens mij hoef ik er ook niet helemaal in of wel? En er staat geen make-up ? En op een andere site weer geen mascara? Maar dat geldt toch alleen als je er met je hoofd in moet?
In sommige make-up zitten metaaldeeltjes. Bijvoorbeeld glimmende oogschaduw of van die glim-body-lotion. Jij komt voor je knie. Je knie komt in het midden van het apparaat te liggen, dus je blijft er vanaf je middel of iets hoger erbuiten. Je mag ook gewoon make-up op hoor.
Ohh fijn te weten. Ja er staat idd bij dat er sommige mascara's metaaldeeltjes verwerkt zitten. Ik voel me altijd zoooo naakt zonder make up..
allereerst: wat naar voor je van je knie. ik hoop dat het meevalt! heb ook ooit een knie gemold door een val van een paard, dus weet wat je meemaakt... over de mri: ik moest wel mijn sieraden af (ook oorbellen uit) en ik mocht mijn beugelbh niet aan. misschien dat het bij jou niet geldt, maar wel iets om rekening mee te houden. doe even een shirtje/hemdje aan, anders lig je daar in je blote t*eten. en schrik niet van de herrie die het apparaat maakt; een heel hard gebonk. je krijgt wel een koptelefoon op hoor. beterschap!
Ik wist niet dat er metaaldeeltjes kunnen zitten in mascara, maar ik weet wel dat toen er een MRI gemaakt werd van mijn knie, ik totaal geen dingen van metaal mee mocht nemen in de hele MRI-ruimte. Dus ook geen beugelbh en ik mocht zelfs m'n i-Podje niet op.
Ik heb twee maal een mri scan gehad tijdens de zwangerschap. Maak je geen zorgen, kan echt geen kwaad! Groetjes!
Ik ben zonet voor mri geweest,En idd het viel allemaal reuze mee. Maar goed kan pas 5 nov bij de orthopedisch chirurg terecht. Dus 2,5 week wachten op uitslag...