Hallo allemaal, ik ben 19 weken zwanger. en nu hebben we vandaag te horen gekregen dat we een ander huis aangeboden hebben gekregen. we wonen nu 3 hoog in een flat. en we hebben een eensgezinswoning aan geboden gekregen. Nu willen we heeeeel graag verhuizen. Maar ik zit er toch een beetje mee dat ik zwanger ben. ik ben 29 juni uitgerekend. als het mee zit krijgen we per 1 maart de sleutel. dan hebben we goed 1 a 2 maanden om alles op te knappen en te verhuizen. dus ergens in mei zitten we goed en wel in ons nieuwe huis.. En dan hoef ik nog maar 6 weken tot de uitgerekende datum.. Hoe zouden jullie dit aanpakken, zodat je je eigen niet voorbij gaat lopen. en vooral zouden jullie het doen? groetjes jeanette
Hi jeany! Ik zit precies in hetzelfde schuitje als jij en ben een dag eerder uitgerekend! Alleen verhuizen wij in maart/april en in de zomer weer. Van huidige huis naar tussenwoning en van tussenwoning naar nieuwbouwhuis. Als je nu al begint met inpakken met de spullen die je toch bijna niet gebruikt zul je ze niet missen. Stuur een mail naar je vrienden dat jullie dit jaar niks voor je verjaardagen willen, behalve dat ze jullie een dagje komen helpen met verhuizen. Reken maar dat ze allemaal op de stoep staan! Succes!
Ik zou de kans niet laten schieten. Wij zijn zelf toen ik 7 maanden zwanger was van de eerste verhuist naar het buitenland, maar heb echt bijna alles door een ander laten doen, iedereen heeft geholpen. Anders was het niet te doen geweest.
Zit momenteel ook dezelfde situatie. Ben momenteel bijna 34 weken zwanger en als alles meezit (stress stress) is ons nieuwbouw huis eind februari helemaal klaar en moet dan nog 3 weken. Woon momenteel tijdelijk bij mijn ouders. Erg stressvol dus. maar het is te doen. We hebben alles door een verhuisbedrijf laten regelen.koest wel iets,maar dan hoef je zelf niks te tillen. En heel veel vrienden vragen om te helpen. Dan komt het vast wel goed!
Ik ben een maandje geleden verhuist en had wel echt veel hulp nodig.. heb zelf weinig gedaan ->) maar ben zó blij met mijn nieuwe stekje. Moet er wel bij zeggen dat ik geen keuze had, ik moest wel verhuizen... Zonder hulp had ik het niet gered denk ik!
Ik zou t lekker doen! Het ligt er een beetje aan hoe je je voelt, maar ik heb echt een hoop zelf nog gedaan, behangen, verven. Heb met 35 weken ook nog een muur in de babykamer staan verven. Uiteraard het verhuizen zelf hebben veel vrienden geholpen, ik heb toen geen zware dingen getild. Maar ik vond het prima te doen. Wel even stressen maar het is voor een goed doel!
Hoi hoi. Als eerste gefeliciteerd met jullie nieuwe stekkie. Ook wij gaan in maart verhuizen. Ben nu alles wat niet of weinig gebruikt wordt aan het inpakken. Voor de rest hebben we alvast veel hulp van vrienden en familie gevraagd zodat we als we de sleutel hebben zo snel mogelijk over kunnen. Personlijk vindt ik het niet zo erg om te verhuizen. Zeg soms voor de grap "dit wordt voor mij de makelijkste verhuizing ooit" omdat ik van mijn man niet te veel mag doen Veel sccs alvast.
Twee jaar geleden zijn we drie weken voor de bevalling/uitgerekende datum nog verhuisd. Idd vooral veel hulp inroepen! En alvast voorzichtigaan beginnen met dingen inpakken die je niet echt nodig hebt op dit moment.
wij zitten in dezelfde situatie alleen hebben wij besloten het niet te doen. ook omdat de gynacoloog denkt dat ik deze maand al beval dus dan word het wel erg stressen. wel jammer want wij kregen een aangepaste woning toegewezen. en deze huizen komen helaas niet zo vaak vrij. in jou geval zou ik het nog wel aandruven. begin alvast met inpakken wat je toch niet nodig hebt. en het is handig straks eerst de babykamer op orde te krijgen en dan pas de rest van het huis. moet er veel aan het huisje gebeuren?
Ik zou het echt gewoon doen als ik jou was. Ons huis werd ook ineens tegen verwachting in verkocht, en ze wilde er binnen 3 maanden in. Ik was 7 nov uitgerekend en we hebben 1 nov de sleutel van ons nieuwe huis gehad, hoopte al dat ik nog zelf kon tekenen voor het huis alles is goed gegaan. Klussen en verhuizen is ook veel door ouders en vrienden gedaan, maar zelf heb ik ook nog staan schilderen op zaterdag en zondagochtend 15 nov begonnen m'n weeen. Het is hoe je jezelf erbij voelt en ik zou de kans niet laten schieten als je het zelf graag wilt. Wij zijn toen onze zoon 3 weken oud was helemaal over gegaan en op 5 dec zaten we in onze nieuwe woning, heb er nu geen spijt van en zou het zo weer doen. Het is me niet tegengevallen.
Gewoon doen! het vereist een stukje planning ( net als wat anderen al zeggen: dingen die je echt nodig hebt nu al inpakken) en goed naar je lichaam blijven luisteren. Voordeel van zwanger-zijn is ook, dat je op een goed moment onbeschaamd mag delegeren. Dus kijk eens goed om je heen bij vrienden en familie. ik weet zeker dat er mensen zijn die willen helpen!
ik zag zwanger en verhuizen staan, ik ben afgelopen november verhuist, maar wat een ramp was het voor mij het verhuizen zelf,maar nu uiteindelijk dat ik van een kleine huis nu in een grotere huis ben ik erg blij, we kunnen de ruimte bieden aan de kleine en zelf hebben wij ook meer rust gekregen.. ik raad het dus wel aan om groter te gaan wonen, maar zorg voor de nodige hulp, mijn schoonvader had het hele huis geverft, zelf is het niet handig om te gaan verven als je zwanger bent.. doe dingen op je eigen tempo. wij namen iedere x als we naar het huis gingen een lading vol in de auto mee, dus had altijd buiten het schoonmaken om wat te doen..
Beetje suffe tip misschien maar als je besluit te verhuizen goed op de dozen schrijven wat er in zit en eventueel waar het heen moet. Ik heb daar echt profijt van gehad want je hoeft niet zo enorm te zoeken. En veel hulp vragen en niet zelf met van alles gaan sjouwen. En: niet te perfectionistisch denken, niet alles hoeft direct perfect in orde te zijn. Dat komt wel. En: maak een lijstje wat je moet regelen. Dan kun je ook dingen afvinken. Adres doorgeven bij: zorgverzekeraar, gemeente etc bijvoorbeeld. Meterstanden opnemen beide huizen. Succes, t komt wel goed!
Heey.. Nou ik heb het ook meegemaaktkzie dat je niet heel ver weg woont; ) kom van over t water.. net brabant ..werkendam we zijn afgelopen oktobeer/november verhuisd, we kregen in september te horen dat we dit huis kregen, en 15 oktober de sleutel gekregen en per 1 november zitten we hier.. dus alles gedaan in 2 wk tijd nu wilde we eerst niet veel doen omdat we geen tijd hadden, maar wat ik wilde was overal behangen, verven enz.. Nu heb ik van te voren in ons oude huis zeg maar al dingen in gaan pakken ruim van te voren, grote dozen, en overal groot opgeschreven naar welke ruimte t moest in ons nieuw huis..zodat we wisten zodra we gingen verhuizen, het veel tijd scheelde... naast dat ik zwanger was heb ik ook nog eens 2 kleine kindertjes die ook nog rond liepen.. Maar t is allemaal goed gekomen. we hebben veel hulp gehad. dus dat is wel fijn, mocht iemand aanbieden om hulp gewoon onthouden want je vergist je toch nog in een hoop dingen. zo dacht ik dat ik zelf wel puf genoeg zou hebben om t hele huis na behangen en verven nog eens schoonte maken...(en ik kan je vertellen..twas hier zo'n griebus dat k het ech tniet kon.) mn moeder/zussen/schoonzussen hebben me enorm geholpen. ook vrienden die hielpen met verven, en nog 2 bekenden/fam van mn moeder die stelde voor te willen behangen. we wilden zowiezo onse slaapkamer en woonkamer en de babykamer.. nu is zelfs extra de 2e kinderkamer ook nog gedaan. t verven is ook meer gebeurd dan we eerst in ons hoofd hadden.. wat alleen nog nu op de planning staaat is de tuin.. maar goed daar maak ik me niet druk over. komt wel van t voorjaar as de kleine er is. de vloer (laminaat in wooonkamer zag nog wel erg mooi dus hebben we laten liggen.) boven hebben we wel grotendeels nieuw vloeren.. maar heeft mn man zelf gelegen.. dus mocht t lukken dan zou ik kort inplannen voor de verhuizing, zodat je daarna lang en breed nog kunt genieten van de zwangerschap enz... zo een heel verhaal..maar terugkijkend hier vindi k het zo super is gegaan.. en ook met weinig hulp kun je veel doen hoor. maar moet je gewoon niet veeleisend zijn. als wij minder hulp hadden, hadden we t ook niet zo kunnen doen.. geef wel aan als je niet meer kunt, neem je rust gewoon dan hou je t langste vol p.s met verhuizen zelf...NIET TILLEN! jij aanwijzingen geven waar alles komt te staan laat die mannen maar sjouwen *zorg dat je al veel ingepakt heb voor je daadwerkelijk over gaat. (spullen die je nu niet gebruikt vast inpakken) *denk aan de post.. tijdig omzetten naar nieuw adres *denk aan je rust! ik zag er enorm tegen op hoor.. maar t is allemaal goed gekomen! groetjes
Zou de kans ook niet laten schieten hoor! Ik denk ook dat het heel erg aan je zwangerschap gaat liggen hoe alles verloopt. De een heeft nergens last van en de ander heeft toch wel wat last van kwaaltjes in die laatste weken. Ik zou inderdaad nu alvast beginnen met inpakken van minder belangrijke dingen, zodat je niet alles op het laatste moment hoeft te doen. Een goede planning maken en tegen die tijd familie inschakelen zodat zij kunnen helpen bij de verhuizing. Succes!
bedankt voor al jullie tips... We gaan VERHUIZEN... de woning is erg mooi.. niet groot maar wel groot genoeg voor ons.. En het grootste voordeel is dat we een tuin krijgen.. we zijn vandaag wezen kijken bij het huis, en het ziet er goed uit.. en het voordeel is dat we dingen kunnen overnemen.. Ik was zelf ook niet van plan veel te gaan doen.. heb al een erge dikke buik.. Heb al goede afspraken gemaakt met me vriend en fam.. dus komt helemaal goed...
Groot gelijk dat je het doet!!! Ben tijdens de zwangerschap van Jayro in januari verhuisd en in maart bevallen. En dat met een partner die erg weinig deed. Ik heb zelf nog staan te verven en kleine klusjes gedaan. Zelfs de avond voor de bevalling lag ik nog de voortuin netjes te maken En ik heb een hele relaxde bevalling gehad en een heel gezond zoontje. Deze keer valt het me wel ietsje zwaarder, ik zie mezelf niet meer in de voortuin onkruid liggen wieden maarrr.. toch wordt er flink geklust in huis.. Door mn vader haha, aanwijzingen geven gaat nog prima! En ik kan best op mn gemak zelf ook nog een schilderijtje ophangen en kasten inruimen etc. Morgen ga ik zelfs nog een klein muurtje behangen... alles gewoon lekker rustig aan. Juist die laatste weken krijg ik opeens weer aardig wat energie, handig hoor!
ik was 38 weken zwanger toen we de sleutel van ons huis kregen en 40 weken toen we gingen verhuizen meneer bleef gelukkig zitten tot week 42