hallo ik ben nu 23 weken zwanger en het is de laatste tijd weer erg lekker weer buiten om naar het strand enzo te gaan. maar mag je gewoon in de zon liggen of is dat slecht voor de baby ? groetjes mariska.
Hoi Mariska, Ik weet wel dat het kindje fel licht van buitenaf door je buikwand kan zien. Misschien is het daarom goed een badpak of bikini met topje te dragen. Kijk zelf ook uit voor een zwangerschapsmasker in de zon ! Dat gaat namelijk nooit meer weg. Fijn, dat je zo dicht bij het strand woont ! Zou ik ook wel willen ! 8) Groetjes, Nikki F
De felle zon op je buik is niet goed voor je baby; ivm het licht en de warmte (geloof ik). Ik deed een wit t-shirt over m'n buik heen, zo kon ik nog wel even van de zon genieten.
ik weet niet of het erg is maar ik merk zelf wel dat ik veel sneller verbrand dan voor dat ik zwanger was
voor het kindje niet maar voor jou wel. Kijk uit met de zon Als je zwanger bent, heb je meer pigment in je huid. Leuk, denk je. Want daardoor word je natuurlijk sneller bruin en ook nog eens bruiner dan ooit. Maar pas op. Je kunt extra pigmentvlekken in je gezicht krijgen. Als je donker haar hebt, zijn die geelbruin van kleur en zitten die vooral rond je ogen. Daar komt de term zwangerschapsmasker vandaan. En dat masker kan ook als je al lang niet meer zwanger bent, iedere keer terugkomen als je met je gezicht in de zon gaat. Zet daarom een pet met een klep op als je aan het zonnebaden bent en gebruik een sunblocker, of - nog beter - zorg dat je gezicht in de schaduw blijft. http://www.predictor.nl/content.asp?page=327 ZONNEBADEN Zonnebaden in de zwangerschap Voor zowel de gewone zon als voor de zonnebank geldt, wees voorzichtig. Door de zwangerschap krijgen veel vrouwen een andere pigmentatie van de huid, hierdoor kan je vlekkerig bruin worden. Sommige vrouwen krijgen het zogenaamde zwangerschapsmasker. Een masker-vormige verkleuring in het gezicht. Het vervelende is dat het niet altijd verdwijnt na de zwangerschap. Probeer dus altijd heel voorzichtig uit hoe je huid reageert op de zon. Voor de zonnebank geldt, niet langer dan 15 minuten. Als je buik dikker wordt is hij ook gevoeliger voor verbranden, bij een dikke buik is het daarom verstandig de buik te beschermen tegen de zon [url]http://www.verloskundigen-groepspraktijk-tiel.nl/watwelofnietmag/zonnebaden/index.html [/url]
Ik denk dat je het even aan moet kijken met je huid. Ik heb helemaal geen last van een zwangerschapsmasker en word juist prachtig en snel bruin. Mijn vk zei ook dat ik gerust mag zonnen en dat een zwangerschapsmasker niet veel voorkomt. Ik zou idd wel een handdoek/badpak/t-shirt over jebuik doen ivm het felle licht. Pim
Ik ben nu voor het eerst zwanger en heb al jaren last van een zwangerschapsmasker. Dat is een gevolg van bijwerkingen van langdurig pilgebruik. Ik kom er dus nooit meer van af. Wel merk ik dat ik na enkele dagen in de zon al snel een uitbreiding aan vlekken krijg. Ik smeer sinds dat zwangerschapsmasker sunblock, factor 30. Groetjes Suusje
ik merk voornamelijk dat mn kindje gaat reageren als ik ff in de zon zit. zo voel ik schopjes enzo en als ik weer even naar binnen ga word het weer kalmer. de kleine reageerd wel echt op de warmte en het licht! ik heb mn gezicht goed ingesmeerd en morgen moet ik toch naar de verloskundige en ga ik het even navragen wil natuurlijk wel een lekker kleurtje meepikken deze zomer en gelijk even vragen wat ik echt wel en echt niet mag doen
Dan ben ik dus 1 van de gelukkige die geen zwangerschapsmasker heeft.. Heb geen rare gele vlekken, ik wordt juist SUPER SNEL mooi bruin, me vriend is jaloers want hij is nog steeds een melkfles xxx Marijke 8)
ik heb ook geen gekke vlekken op mn gezicht hoor haha! heb wat informatie opgezocht maar je kan het pas krijgen als je echt veel met je gezicht in de zon zit,en dan echt pal in de zon... nja laat ik dat nou toch al vreselijk vinden om de hele tijd met mn face de zon in te turen haha
Zo te lezen valt het mee en is het erger voor jou dan voor je kindje... Toch ga ik dit de volgende keer nog even voorleggen aan mijn vk, voor de zekerheid, maar voorlopig geniet ik van t zonnetje... ( heb nu toch nog genoeg kleding aan en bovendien, dat half uurtje in de pauze tussen de middag moet kunnen he? )
nou bij mijn eerste zwangerschappen nooit pigmentvlekken gehad, pas jaren later ineens. nu ben ik weer zwanger, maar ga met sunblock, zonneklep op wel in de zon. en wat zelfbruiner op het gezicht werkt ook. ik moet wel zeggen dat het lijkt of ik minder last heb van pigment vlekken.
sinds ik zwanger ben voelt mijn buik altijd koud aan. vanmiddag zat ik in de zon, maar onder mijn shirt was het lekker koel terwijl de rest warm voelde, hebben meer mensen dit?
Niek: Nee, dat komt me niet bekend voor dat je buik koel is, wel fijn voor jezelf Ik smeer met factor 60, want ik heb echt geen zin in een zwangerschapsmasker. Wat betreft het kindje: Ik merkte de vorige keer dat ik snel last kreeg van een harde buik als ik in de zon zat, dus ik geloof niet dat mijn zoontje het zo fijn vond daarbinnen Vraag het na bij je vk, da's het verstandigste denk ik.
Je kunt inderdaad een zwangerschapsmasker krijgen en buiten dat kan je ook vocht vast gaan houden dan. Heb het zelf ondervonden de afgelopen dagen met het warme weer. Als ik dan ff in de zon zit heb ik in de loop van de dag dikke enkels en voeten en heb zelfs af en toe last van een dikke hand en arm. Dus kijk maar uit.... iedereen moet het zelf weten maar ik zit alleen nog maar buiten onder de parasol.... helaas
Nou ik ga toch wel met dit lekkere weertje een half uurtje (als ik het volhou ) in de zon zitten. Wil onderhand wel een kleurtje krijgen na het ellendige weer van afgelopen tijd. Heb wel altijd een topje en korte broek aan dus de kleine zal weinig last van fel licht hebben. Silly
Snel zijn, nog 2 dagen en het word weer minder weer, dus nog effe lekker genieten en zoals iedereen inderdaad al zegt, gewoon proberen zoveel mogelijk je buik te bedekken en goed insmeren je lichaam
Dat vocht heeft denk ik ook te maken met je zwangerschapsduur. Je loopt al aardig tegen het einde aan en dan ga je sowieso al sneller vocht vasthouden. Maar ja, onder de parasol kun je ook van het mooie weer genieten! Pim
Tinus, dat vocht vasthouden had ik idd ook de vorige keer. Was in juli uitgerekend, en had 3 maten grotere sandalen aan, en ook mijn handen en polsen zaten vol vocht. Absoluut niet fijn, dus sterkte deze weken !!!
oh ja dat komt goed. Af en toe ff buiten en dan onder de parasol en dan ff weer naar binnen om af te koelen. En goed drinken dan komt het goed. Maar het zijn nog maar 2 dagen dus en dan weer iets minder.... jammer genoeg. Want ondanks dat het erg zwaar wordt met het warme weer ben ik toch heel blij met het zonnetje..