De hele dag honger..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daphne1002, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Goedemorgen!

Ik ben inmiddels ruim 24 weken zwanger van ons tweede kindje, maar ik heb echt de hele dag door honger!

Iemand een oplossing? Of tips wat je het beste kan eten tegen de honger? Van veel dingen krijg ik een zure smaak in mijn mond, zoals chocolade en fruit.

Bedankt! :D

2. Dana

Dana Niet meer actief

Grof volkoren brood, liga evergreen, banaan, noodles. Dat zijn bij mij de dingen waar ik geen maagzuur van krijg maar dat wel een uurtje vult en dus rust geeft.

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    jeetje wat herkenbaar....sinds 1 week (dus sinds20wkn zwangerschap) ook ontzettende honger, kan de hele dag door wel eten....

's ochtends begin ik met hero fruitontbijt met 2 extra eetlepels tarwezemelen...een half uur later alweer honger en at ik gisteren 2 liga's weg / een druifjes / een sinasappel / koffie en thee. Dat was verdeeld tot 11:15u.
    Alweer honger....maar een grote kop thee genomen en 1 boterham.
    en een uur later mijn andere boterham......gelukkig had ik toen een overleg en daar alleen een banaan gegeten. Terug van overleg een appel en in de auto weer een appel maar o wat had ik een trek...

heb vrnl trek in koekjes en snoep.....
    maar misschien kan ik beter een 3e boterham meenemen hahahahahaha...

Vandaag thuis geweest, en toen ging het wel. Ik ontbijt namelijk niet echt, doe ik nooit...En ben bang door die hero fruitontbijt dat het juist mijn honger/trek triggert...je stofwisseling wordt aan de gang gezet en blijft vragen......

's avonds kan ik ook niet stoppen met eten....heb nu al 2 plakken ontbijtkoek op en wel 25 biscuitjes....
    t baart mij wel zorgen, want de kilo's zullen er nu wel bijvliegen...

ik neem dus veel fruit mee, cup a soup of een opkikkertje (dat is een boullion), extra boterham moet er komen en misschien een crackertje tussendoor....

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb ook de hele dag honger! Niet normaal meer.
    Ik eet nu zes boterhammen met beleg en flink wat fruit en knaagvoer (tomaatjes, peentjes, komkommers).
    Daarmee lukt het me tot nu toe om niet teveel aan te komen..

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had dat met m'n zoon ook, maar ik probeerde wel zo gezond mogelijk te eten, yoghurt met cruesli, boterhammen gezond...
    Nu heb ik ook zin in van alles, maar ik probeer het te beperken,
    het moet er namelijk straks ook weer allemaal af....

6. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ik ook de hele dag honger (nu ik verlof heb, heb ik ook veel minder honger-terwijl ik gewoon een kantoorbaan heb). Ik nam heel vaak extra fruit, droge crackertjes, liga, time-out en gewone witte biscuitjes mee naar m'n werk.

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik snap wel dat jij honger hebt....! Je bent ZWANGER!! Dan heb je wel iets meer nodig dan 2 boterhammen.... ;) Doe niet zo gek, jij hongert jezelf uit! Kijk op de site van het Voedingscentrum, daar staat wat je nodig hebt. Volgens mij is de richtlijn zo'n 6 boterhammen per dag!

Rachel0308 vindt dit leuk.
  8. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    belangrijkste maaltijd van de dag is het ontbijt dat zeker niet overslaan..... verder inderdaad gewoon lekker gezonde dingen eten en niet aan de koekjes hahaha

9. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    1
    0
    ik herken het helemaal ben nu 13 weken zwanger van de 3 de en ik ben al 6 kilo aan gekomen,terwijl ik echt wel gezond eet,maar gewoon veel meer boterhammen crackers en creuslie.en ja ik snoep ook wel eens en snacken heerlijk maaar doe ik echt met mate deed ik bij mijn 2 de zwangerschap ook gewoon gezond en ben toen ook 20 kilo aan gekomen maar dit kwam met namen ook door de bloed hete zomer daar door hield ik veel vocht vast.en ze voorspellen weer een super hete zomer dus zou nu niet veel anders zijn.ach ja jammer dan is voor het goede doel,en na de zwangerschap gaat het er met een beetje sporten zelf weer af

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Herkenbaar. En aangezien ik van het meeste eten meteen brandend maagzuur krijg, echt niet leuk. Echt veel eten doe ik niet, zeker niet 's avonds, want dan ben ik 's nachts de hele nacht aan het spoken. Ik eet zo gezond mogelijk, bij echte honger gewoon extra brood, appels, crackers (volkoren), en ik drink veel water en kruidenthee.

Tegen het maagzuur ben ik begonnen met af en toe wat gebrande, ongezouten amandelen eten. Dat lijkt te werken, het liefst zou ik zonder Rennies kunnen.

11. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik ben een week of 9 ver, heb ook echt de hele dag honger!!!!

Ik eet:
    6.30: een pakje volkoren crackertjes leeg met een pakje roosvicee van mn zoontje, haha.
    7.00: 2 boterhammen met zuivelspread, tuinkers en komkommer.
    9.00: 1 stuk fruit en 1 fruitkick
    11.30: 4 boterhammen, een glas melk en een glas water
    15.00: 1 stuk fruit en een fruitkick of rijstwafel met beleg
    17.00: soepstengel
    17.30: avondeten, flink bord vol
    20.00: wat nootjes, chips, crackertjes oid (lekkere trek..)
    21.30: 1 boterham (anders word ik snachts wakker..!!!)

Tussendoor veel thee, water, ranja

12. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Ik ben gewoon niet zo;n broodliefhebber, eet echt brood omdat het "moet".
    Voedingsrichtlijn vind ik erg ruimgeschat....6 voor een niet zwangere!!! Verplicht ontbijten; ik krijg er alleen maar honger van.....Iedereen heeft een eigen voedingsbehoefte natuurlijk, maar ik vind het veel van het voedingscentrum.

ik compenseer het door een pakje liga en een plakje ontbijtkoek...
    maar goed, ik ben niet zo;n broodliefhebber....

Deel Deze Pagina