Net terug van mn eerste echo, ze zag een mooi vruchtzakje wat ongeveer overeenkwam met 6 weken. Alleen zag ze er niks in. Bij het vruchtzakje zat een holte, waarschijnlijk gevuld met oud bloed. Ze gaf gelijk aan dat het waarschijnlijk niet oké is. Maar dat de gyn beslit hoe verder. Moed schoot me in mn schoenen... Daarna gelijk afspraak met de gyn, hij vertelde ons dat ik waarschijnlijk minder ver ben. Maar dat hij van het positieve uit gaat. 19 juli heb ik pas een volgende echo staan. Heeft er iemand ervaring mee?
Dat is inderdaad niet leuk. Ik heb bij mijn zoontje een echo gehad rond 5+4 en ze zagen ook niets. Ze zeiden toen dat het 50% kans was op een miskraam... rot is dat. Maar de week erop naar een andere gyn gegaan en was er toch een klein boontje te zien met hartactie. Deze gyn zei me toen dat het vrij normaal is om zo kort in de zwangerschap nog niets te kunnen zien en dat het ook afhangt van de scherpte van het toestel waarmee ze meten. Ik heb die eerste gyn toen ook duidelijk gezegd wat ik van haar uitspraak dacht. Ik hoop dat dit voor jou hetzelfde is en/of dat je minder ver bent dan je dacht. Sterkte!
Bedankt voor je reactie. Ik ging uit van het negatieve omdat de echoscopiste heel negatief was. Daarna naar de gyn en die zei dat hij positief was en dat er vaak rond dit termijn nog niks te zien is. Over 3 weken weet ik pas meer, worden 3 lange weken denk ik.
Oohh wat een onzekere periode. Ik vindt dat ze je wel lang laten wachten. Misschien over een week een pretecho doen?
Ze laten me inderdaad erg lang wachten, worden 3 hele lange weken helaas. Misschien inderdaad een idee om met 1,5 week een echo te laten maken. Echoscopist maakte me erg onzeker die zei gelijk niks te zien, hou er rekening mee dat het niet goed is. Gyn bepaald wat ze er verder mee gaan doen. Daarna kwam ik bij de gyn, die vond het helemaal niet raar dat er nog niks te zien was. Hij zei dat ik waarschijnlijk minder ver ben of dat mn baarmoeder er niet goed voor lag & dat het boontje gewoon nog te klein was. Hij zei ook, ik ga uit van het positieve. Dit zien we namelijk heel vaak. Gekke is dat de woorden van de echoscopiste maar door blijft dwalen in mn hoofd. Ook omdat ik vorige maand een miskraam heb gehad & gelijk weer zwanger was en hoopte dat dit wel goed zou gaan.
Toevallig heb ik vorige week hetzelfde meegemaakt. Ook bij 6 weken een leeg vruchtzakje, een week later naar de gyn en zie mijn banner😊 Sterkte met deze onzekerheid. Ps. Ik zou niet wachten tot 19 juli maar om nog een echo vragen bij 7 weken.. Dan moet er wel iets te zien zijn..
Wat fijn, dat er bij jou bij de tweede echo een hartje is gevonden! Mag ik vragen of je een inwendige echo had of een uitwendige? En was er bij jou alleen een holte te zien, zonder boontje? Ik moet eerlijk zeggen dat ik drie weken ook wel erg lang vind. Ga maandag wel even bellen om te vragen of ik niet iets eerder mag.
Precies hetzelfde gehad, en sorry, maar bij mij was het wel mis, bleef een leeg vruchtzakje en kreeg medicatie om de miskraam op te wekken. Hoop dat het bij jou wel goed zit...