Ow wat een stress. Ik ben nu 7,5 week zwanger, ik heb tegenwoordig bijna elka dag wel een beetje lichtroze bij het afvegen, daarna ik het dan ook weer weg. Maar de volgende dag is het weer hetzelfde. Het is echt niet veel, maar toch ... Wie heeft dit ook mee gemaakt? En is het allemaal goedgekomen?
Kan (vermoedelijk) gewoon een heel klein adertje zijn dat gesprongen is. Het lijkt al snel meer dan het is natuurlijk. Maar er gebeurt momenteel zo verschrikkelijk veel in je buik, heel vreemd is het niet. Maar als je je zorgen maakt, bel je verloskundige zou ik zeggen! Die vindt dat echt niet raar ofzo
Ik heb dat ook gehad en ook elke keer in shock dus ik begrijp goed wat je doormaakt, de verloskundige zei tegen mij dat het adertjes zijn die springen en doordat je spieren aan en ontspant tijdens het plassen kan het komen dat je beetje bloed verliest
ik had dat ook, het kan een gesprongen adertje zijn, maar je kan ook blaasontsteking hebben, in ieder geval dat was bij mij, en na de kuur had ik er geen last meer van. dus even urine brengen naar de ha.
Ik heb dat soms na het vrijen, zou me niet teveel zorgen maken. Mijn vk zei dat het verder niet gevaarlijk is!
Ik verlies ook af en toe bloed, en soms ook rose... Ik weet hoeveel zorgen het je kan bezorgen... Toch moeten we proberen positief te blijven, zonder krampen is het over het algemeen niet ernstif zeggen ze... Ik word wel doorverwezen als het nog eens gebeurt, om de oorzaak vast te stellen... En omdat het na inspanning komt moet ik het even rustig aan doen... Vorige keer heb ik het ook gehad, en kreeg een miskraam, toch zegt de gyneacoloog dat het er los van staat omdat er op de echo geen afwijkingen te zien waren... Dus het hoeft niks te zeggen.. Ik zou gewoon de verloskundige bellen die kan je misschien geruststellen. Al bel je 3 keer per week... Sterkte Catheleine
Ik heb al 5 weken af en aan bloedverlies. Vanochtend toch weer een prachtig zwaaiend ukje gezien. Zolang het bij een beetje blijft en je hebt geen krampen zie ik het posi in.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb al eerder twee miskramen gehad. De eerste keer verloor ik helemaal geen bloed. De tweede bij twee keer ontzettend veel bloed, toen was het ook gelijk over. Nu had ik afgelopen zondag een heel klein beetje bloedverlies. Maandag heb ik een echo gehad en toen was alles goed. Nu bijna iedere dag een klein beetje (1 keer afvegen), dan de rest van de dag niks ... Aanstaande maandag heb ik gelukkig weer een echo. Het bloed is echt heel weinig, maar schrik me ieder keer een hoedje. Ik loop trouwens al anderhalf jaar bij de gynaecoloog ....
heb ik ook ben nu bijna 30 weken en heb het ook na b.v sex of bij harde stoelgang of met te hard plassen het is erg gevoelig en soms springt er gewoon een bloedvaatje niks om zorgen om te maken pas als meer word ff bellen dan met je vk
Ik ben voor het bloedverlies naar de huisarts geweest, en het bleek een schimmelinfectie te zijn die behandeld moest worden... Vandaag toch wel erg veel bloed verloren, het lijkt door een heel goed doorbloeden baarmoedermond te komen en een nu nog voorliggende placenta... Er kunnen dus heel veel oorzaken zijn... Maar bij overmatige afscheiding moet je even langs je huisarts gaan want het kan dus een onschuldige infectie zijn die bloedverlies veroorzaken kan... Catheleine
Ik ben blij om te lezen dat een beetje bloedverlies niet altijd slecht hoeft te zijn....ik ben inmiddels 6 dagen overtijd (en heb normaal een regelmatige cyclus waarop ik altijd op dag 28 ongie word) en kreeg vanochtend heel lichtroze/bruinig bloedverlies, wel gepaard met rugpijn en een beetje kramp maar die is nu weer weg. Maar normaal word ik altijd op dag 28 wakker met dik en rood bloedverlies. Ik hoop maar dat ik niet echt ongie word! Word er onzeker van Heb 2 dagen geleden getest maar die was negatief... Ervaringen?