baby in buik voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cat2, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik ben nu 20 weken zwanger. Ik denk dat ik de baby begin te voelen. Maar hoe voelt het precies? Ik voel nu af en toe iets trillen in mijn buik. Alsof er een mobiele telefoon in trilstand staat in mijn buik haha. Kan ik ervan uit gaan dat dit de baby is?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Zo voel ik het ook en ik ga er vanuit dat dat de baby is :D

3. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Zo voelde ik het ook inderdaad met 17 weken ongeveer. Kan inderdaad je baby zijn of het vruchtwater dat beweegt! Binnenkort kan je ook grotere bewegingen gaan voelen alsof er een golf van de zee in je buik zit :D Super mooi gevoel, ik mis het gevoel soms!

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Haha ja dat voelde ik ook en plopjes! Bij mij vanaf 19w1d

5. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Dat voelde ik 2 week geleden ook, ik twijfelde toen ook of t niet gewoon een spastisch spiertje in mn buik was..
    Sinds afgelopen maandag voel ik echt overduidelijke schop/boks bewegingen. Echt niet te misplaatsen! Maar dan duurt dat voor jou ook niet lang dat je het zeker weten voelt!

6. cat2

cat2 Niet meer actief

Hopelijk kan iemand mij wat geruststellen. Omdat ik een miskraam heb gehad ben ik nog steeds onzeker. Ik voel me een enorme zeur maar ondanks dat ik af en toe de baby denk te voelen blijf ik bang. Nu heb ik het idee dat ik de baby minder goed voel. Ipv een trilling voel ik af en toe plopjes, maar naar mijn idee veel minder sterk. Nu ben ik meteen weer bang dat het niet goed is. Ja zo blijf je aan de gang natuurlijk. Ik word gek van mezelf op deze manier.

7. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik denk dat je er te "spastisch" mee bezig bent.. je baby heeft nu nog goed de ruimte en kan dus best bewegingen maken zonder dat jij die voelt... snap je onzekerheid gezien je historie maar die zorgen zijn niet nodig meid! Je baby slaapt ook nog veel deze tijd

8. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Cat2, snap je zorg, maar volgens mij is dat echt normaal! Kan ook van je placenta afhangen... Ik voel aan de zijkant soms echt een schopje, maar middenin niks/ alleen plopjes :)

9. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb het idee dat ik de plopjes gewoon minder goed voel. Misschien is ze gedraaid of zo. Ik word vooral gek van die bezorgheid. Ik ben blij als ze er is.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zo begon het bij mij ook. Soms voelde net als een trillend spiertje in mijn buik;)

Nu is het heel normaal dat je de baby nog niet zo veel voelt. Ik voelde rond dat termijn soms de baby een hele dag niet.
    Ze heeft nog alle ruimte en lang niet alle bewegingen voel je.
    Waarschijnlijk zul je vanaf nu elke week steeds meer gaan voelen.

11. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0

Dit!

12. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Voelt inderdaad als een trillend spiertje of heel af en toe een klein plopje. Net alsof iemand met z'n vinger heel zachtjes aan de binnenkant van je buik prikt.
    Wordt vanzelf meer en duidelijker.

13. cat2

cat2 Niet meer actief

Dat trillend spiertje voel ik ook.
    Ik word gewoon gek van mijzelf.

Bedankt voor de lieve reacties allemaal!

14. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik haal hem weer even omhoog.
    Inmiddels 25 weken. Ik ben nog steeds onzeker om het voelen van de baby. Het trillende gevoel heb ik niet meer zo vaak. Ik voel nu meer ploppen, trillend spiertje en bewegingen. Ik voel ook weleens een hele tijd niks, dat vind ik moeilijk. Vannacht bijna niet geslapen omdat ik mij zorgen maakte. Had haar al even niet gevoeld. Later begon ze erg te bewegen, toen was het voor mij goed en kon ik pas slapen. Mijn vriend zegt vaak dat ik de vk moet bellen om het hartje te horen. Daar voel ik mij bezwaard bij. Ik bel niet snel. Laatste controle vk was 2 weken geleden. Volgende is over 2 weken. Ik vind 4 weken ook te lang eigenlijk deze termijn.
    Ik voel wel wat ploppen in mijn buik maar vind het allemaal heel vaag gevoel. Ik ben een bezorgd type en dat is best vermoeiend zo af en toe. Weet echt niet wanneer ik de vk zou moeten bellen wbt minder beweging.

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    En hoelang is een hele tijd niks? Hoe vaak voel je ze per dag bewegen? Je voelt vage ploppen, maar dat is ook beweging he :)
    Ligt je placenta aan de voorkant, want dan voel je ze ook minder fel bewegen dacht ik!

Moest ik haar een hele dag niet voelen, zou ik wel al bellen denk ik.. Omdat ik het gewend ben dat ik haar toch redelijk vaak voel

Het kan ook zijn dat ze aan 't groeien is, dat ze daarom iets minder beweegt.. Maar als je écht ongerust bent, zowiezo bellen!! Je kindje gaat voor alles nu hè ;)

16. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik voel elke dag wel iets. Of trillend spiertje, of soms beweging en heel soms nog de trillende telefoon. Soms een paar uur niks. Maar ik voel elke dag wel iets. Al is het ook heel licht en vaag. Met mijn boerenverstand zou ik zeggen dat het prima is. Maar ik maak me snel zorgen. Daardoor twijfel ik of het wel goed is. Mijn placenta ligt achter dus dat kan het niet zijn. Eergisteren heeft ze me 1 keer hard geschopt. En vannacht was ze flink aan het bewegen. Voor de rest voel ik haar erg zachtjes en vaag. Maar ik voel wel iets.

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb tot 23 weken eigenlijk ook vrijwel niks gevoeld, af en toe een klein kriebeltje en maakte me ook best wel zorgen maar er werd gezegd dat je tot 28 weken sowieso niet elke dag iets hoeft te voelen, ik had ook soms dat ik dagen niks voelde, maar heb mijn placenta wel aan de voorkant liggen.

Kreeg met 23 weken bij de gynaecoloog nog een echo en de kleine was super beweeglijk maar ja, ik voelde er niks van tot ineens in de avond ik een plop voelde onderin mijn buik, liet direct mijn man voelen en die voelde het eerste schopje :D

Die week heb ik van binnen regelmatig van alles gevoeld maar voelde van buiten helaas niks, sinds verleden week toen ik 24w2d was voelde ik het eerste schopje zelf pas aan de buitenkant.
    Ben nu 25w3d en voel elke dag zelf aan de buitenkant en van binnen natuurlijk schopjes.

Dus het ging ineens super snel van nooit wat voelen tot dagelijks schopjes voelen.

Als je je zorgen maakt moet je gewoon je VK bellen, daar zijn ze tenslotte voor en ook voor jou zal het ineens daar zijn dat je je kleine elke dag gaat voelen en daar word je ook een stuk zekerder van!

18. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Die onzekerheid herken ik wel hoor! Ik voelde onze dochter rond 15 wkn voor het eerst.
    Maar ze in mijn buik nooit heel aktief geweest en mijn placenta lag ook nog aan de voorkant. Een aantal keren aan het ctg gelegen en extra's echo's gehad ivm verminderd leven voelen. Op de echo's zagen we haar duidelijk bewegen, maar ik voelde gewoon niet alles!

19. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ik dacht het met 15 weken al te voelen. Ik ben van mezelf erg dun en bedenk nu terug dat het echt m'n kleine meid toen al was.
    Het is namelijk alleen maar meer geworden.
    En het zijn echt niet mijn darmen die rommelen :p dat voelt net even anders.
    Het voelt gewoon heel apart. Je kunt het niet echt beschrijven.

20. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik snap het echt heel goed, hier ook soms ineens een miner actieve dag. Verloskundige raadde aan om pas vanaf 28 weken een trappelkaart bij te houden. Google maar eens. Dan heb je wat houvast en rust misschien. Het kan echt door zoveel dingen komen joh, en als je al op deze termijn zit gaat het echt maar heeeeeeel weinig meer mis...! Maar goed, dat is rationeel gezegd, ook ik lig er soms wakker van en mezelf in m'n buik te porren.... ;)

Deel Deze Pagina