Klopt we hebben er dan het fnv aanvullend pakket bij, maar deze vergoed geen kraamzorg. bij PMA heb alleen ik nummer 2 en man dan basis. Ik heb een nieuwe berekening gemaakt: PMA: man basis en tot eerste trede tandarts ik en dochter basis en aanvullende 2 dit zou an 205 zijn HEMA: man basis+ tand 1 ik en dochter basis en aanvullend 3 dit zou dan 230 zijn. Als ik naar pma zou gaan, zou mij dat 25 per maand schelen. Ik vraag me dan ook af of het zich "loont" om voor 300 per jaar meer naar de hema te gaan. Ik denk niet dat ik dat eruit haal met het kraampakket en de 10% korting. maar die bonis bij pma moet je dan er nog bij wel bij berekenen begrijp ik?
Wij zitten bij zilveren kruis Achmea.. 3/1 uitgerekende datum. Zij vergoeden echt niks vanuit de basis en pakket ophogen kan dus niet. Is dat uitzonderlijk?
Handig topic! Die verzekering van Hema klinkt interessant! Weet iemand misschien of zij ook werken met geselecteerde zorgverleners (dus of vergoeding wel of niet afhangt van of er een contract afgesloten is)? Ik zit nu bij Zilveren Kruis, maar zie bijvoorbeeld dat er voor 2015 geen contract met het ziekenhuis bij mij in de buurt is afgesloten! Geen idee of je daar dan gewoon heen kunt voor je bevalling, misschien is dat dan weer een uitzondering...
Ik blijf gewoon bij czdirect.. Ga straks ongeveer 103,- betalen en daar zit kraampakket wel bij in.. moet dan nog wel eigenrisico betalen van 4,15 voor kraamhulp.. maar kan volgens mij nergens een pakket vinden waar tandarts bij in zit + volledige vergoeding kraamhulp voor onder de 120,- per maand.. zo wel dan hoor ik het graag Heb nu de 1 na beste aanvullend verzekering van czdirect, zit daar al jaren en zeer tevreden.
Ik ga dit jaar ook maar weer alles vergelijken. Wij zitten nu bij IZZ en moet zeggen dat dit een top verzekering is. Pakketje hoger en alles wordt vergoed. Unive heeft trouwens ook een gezinspakket, deze kost ong 155 incl collectiviteitskorting. Zie dat veel van jullie bij CZ zitten. Ga vanmiddag nog even verder kijken.
Ik heb gisteren mn nieuwe polis van ditzo gekregen. Brtaal komend jaar 98,- maar ik heb sowieso ziekenhuis bevalling MET medische indicatie, dus die kosten worden sowieso wettelijk vanuit de basis verzekering vergoed. Enige wat voor mij dan overwegen is is het kraampakjet en eigen bijdrage kraamzorg. Nu weegt nog duurder verzekeren niet op tegen die 50% voor die eigenbijdrage ( dat dan nog maar iets van 2, nog wat is per uur) Mijn advies.. Kijk vooral naar wat je ECHT nodig bent, je over-verzekerd jezelf al gauw! En met dat geld kun je ook een hoop andere leuke dingen doen met je kleine straks!
Tja 300 korting op hema artikelen zou ik er niet uithalen in een jaar nee hihi. Of de bonus van PMA er al bij gerekend is ligt eraan of je berekening hebt gedaan op menzis website, collectief PMA, of op de PMA website. PMA website rekent de bonus namelijk gelijk door! Dan zie je links onder in kleine cijfertjes je maandbedrag en rechts in grote cijfers wat de maandkosten omgerekend zouden zijn als je de 100 euro bonus die je pas november aan kan vragen per maand rekent... best lelijk vind ik.
Ik zit bij zilveren kruis achmea. Momenteel ben ik basisverzekerd maar ga denk ik toch voor de 3sterren aanvullende verzekering, was ik bij mijn vorige zwangerschap ook en ben heel tevreden, nooit problemen gehad met zilveren kruis. Hema vind ik trouwens ook niet zo goedkoop, bij zilveren kruis ben ik goedkoper uit voor hetzelfde en dan heb ik gewoon vrije zorgkeus.
Ik ben ook beetje aan het rondkijken op internet. Zit nu bij Energiek te kijken.. Verzekering gericht op vrouwen. Kom daar uit op 107,47 en dan wordt kraamzorg eigen bijdrage 100% vergoed, bevallen in ziekenhuis zonder indicatie 100%.. Weet niet of het wat is.. Ik kijk nog even verder. Maar iemand ervaringen met Energiek zorgverzekering?
Ik ben al jaren verzekerd bij CZ. De basisverzekering en het aanvullende pakket jongeren. Was even aan het twijfelen om naar het aanvullende pakket gezinnen te switchen, maar ik ga het niet doen. Kraampakket zit bij CZ standaard bij de basisverzekering. Ik heb een medische indicatie, dus ik zal sowieso in het ziekenhuis bevallen en hoef daar geen eigen bijdrage voor te betalen. Wel moet ik voor de kraamzorg een eigen bijdrage te betalen, maar die is nét iets minder dan wat ik kwijt zou zijn aan een jaar met het aanvullende pakket voor gezinnen. Wat betreft loont het zich voor mij dus niet echt.
Hier ook CZ. Voor nu nog met aanvullende Jongeren (ivm tandarts wat daarin zit). Per 1 januari ga ik over op Basis + Basis tandarts. Ga maar een paar euro omhoog, maar bijna alles zit erin. Alleen de eigen bijdrage van de kraamzorg niet.
Ik lees ook even mij. Bij mijn eerste bevalling ben ik 11 dagen in het ziekenhuis opgenomen i.v.m. Hellp en pre-eclampsie. Het was een dikke tegenvaller dat we daarna geen recht hadden op kraamzorg thuis vanuit de zorgverzekering. Nu heb ik een medische indicatie voor het ziekenhuis (vanwege keizersnee vorige keer), maar hoop ik natuurlijk niet weer zo lang in het ziekenhuis te blijven. Nu verzekerd bij ditzo, prima verzekering, prima kraampakket (al ontvangen met natalis verzorgingspakket en sock-ons als cadeautje), maar twijfel of ik overstap vanwege de kraamzorg na opname. Toch iets om over na te denken...
Ik heb mij aangesloten bij de Hema +/- 130 200 borstvoeding 100% bevalling ook poliklinisch zonder reden.. 100% kraamzorg dus geen eigen bijdrage .. Fysio en noem maar op! En heb ik ook nog tandarts verzekering erbij aangezien mijn gebit nu aan het aftakelen is..
'Alleen' de eigen bijdrage niet? Bij 49 uur (standaard als je bv wilt gaan geven, anders is dat 45 uur) is dat een bedrag van rond de 200 euro. Best veel, toch?
Ha maantje80. Ik heb net ook menzis via pma afgesloten, met extra verzorgt 2, en 375 euro eigen risico, maar ik kom op 105,85 uit hoe kom jij aan 114?
Ik zit ook bij CZ maar dan collectief met aanvullend plus en tandartsverzekering. De aanvullende pakketten collectief en normaal verschillen bij CZ wat betreft vergoeding. Bij collectief kan ik niet kiezen voor gezinnen, maar wordt kraamzorg wel in de overige aanvullende pakketten vergoed. Bij aanvullend plus collectief is dus alles met bevalling en kraamzorg vergoed, ook de eigen bijdrage. Pakketvergelijker Collectief: http://www.cz.nl/~/media/actueel/pak...collectief.pdf Pakketvergelijker Normaal: http://www.cz.nl/~/media/actueel/pak...zekeringen.pdf
Volgens mij is dat het verschil of je de bonus gelijk door berekent of niet... In november volgend jaar kun je bonus aanvragen en krijg je ruim 100 terug, dat is dus bijna tientje per maand. De site van PMA zelf zet in grote letters het bedrag waar de bonus vanaf getrokken is per maand... terwijl je die nog zelf aan moet vragen in november. Best sneaky vind ik... In kleine lettertjes links bij de berekening, of als je via Menzis website berekening doet komt er de 114 te staan... Dat is wat je per maand gaat betalen.
Heeft verder iemand ervaringen met de HEMA? Vraag me af of het een goede verzekering is en heb je een vrije keuze aan zorgaanbieders? Zit nu bij Ditzo, hoogste verzekering, maar moet voor alles nog een eigen bijdrage betalen.