Misschien als je nieuw bent dat je dan nog meer korting krijgt? Ik betaal 96,95 euro aan basisverzekering en 17,nog wat aan extra verzorgd 2 (normale prijs - 10 %). In november krijg ik overigens geen 100 euro terug, maar 18 euro dit is al jaren zo, zoals hierboven geschreven door iemand klopt niet.
Hierbij een link met de verschillende bonussen voor 2015 PMA bonussen 2015 en collectiviteitskorting »
Klopt helemaal! Maar anders was de enige optie de 'gezinnen' aanvulling en die is meteen weer een stuk duurder. Wij kiezen er dus bewust voor om de kraamzorg zelf af te rekenen.
Ha mensen, ook ik ben verzekerd bij CZ. Ik had eerst de internetverzekering, maar kon inderdaad ook tussentijds ophogen. Inmiddels heb ik ook de basisverzekering met aanvullend Gezinnen. Hiermee krijg je de extra kosten voor kraamzorg en bevalling vergoed, én zwangerschapsgym 200 euro per jaar. Al met al betaal ik 40 euro per maand meer aan mijn verzekering, dus 480 per jaar meer, maar de kosten voor gym, kraamzorg en bevalling zijn bij elkaar meer. En fijn dat je zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan. Succes met uitpuzzelen!
Ik ben nog aan het twijfelen of ik over zal stappen. Ben nu collectief verzekerd bij cz en dit bevalt me echt goed, alleen stopt mijn werkgever daar met de collectieve verzekering en gaan ze naar Menzis. We krijgen dan 10% korting op t basis en 20% op de uitgebreide verzekering dus dat is mooi meegenomen. We wisten niet of menzis een goede verzekering was maar als ik dat hier zo lees is iedereen wel heel erg tevreden. Als t kan willen we dat de eigen bijdrage voor de kraamzorg en het Zh vergoed word. Ik houd t hier nog even in de gaten en zal de site van menzis is goed gaan bekijken
Hier een fbto fan met module gezinsplanning: twee jaar geleden gehad en beviel uitstekend. Nu gaan we weer overstappen.
Bij mijn huidige verzekeraar moet ik bijna het grootste pakket nemen om kraamzorg vergoed te krijgen en dan zou ik een evt ziekenhuisbevalling zelf moeten betalen. Ik ben net overgestapt naar Delta Lloyd. In alle aanvullende pakketten zelfde vergoeding (100% eigen bijdrage kraamzorg en poliklinische bevalling, 200 euro cursussen, 200 euro lactatiekundige en vergoeding van geboortetens, in kleinste pakket 6x fysio en anticonceptie tot 200 euro), en het is een restitutiepolis, dus vrije artsenkeuze (ben zelf arts en vind dat héél belangrijk, daardoor viel energiek af) Ik heb voor mezelf kleinste aanvullende pakket en mn vriend alleen basis. Met collectiviteitskorting (in mijn geval afgesloten via Independer) 200,79 euro per maand voor het hele gezin.
Ik zit bij FBTO en zou vanaf 1-1-2015 115,10 per maand gaan betalen. Hier zit in: - basisverzekering zonder eigen risico - module tand (maximale vergoeding, 75% van 250) - module gezinsplanning (kraampakket, 100% vergoeding van eigen bijdrage, uitgestelde kraamzorg na ziekenhuis opname) Maar ik overweeg over te stappen naar VGZ Bewuzt (94.25 per maand). Die hebben geen kraampakket en vergoeden ook niet je eigen bijdrage voor de kraamzorg. Maar hebben wel de aanvulling voor tanden 75% van 250. Via Natalis.nl kun je een kraampakket kopen waar alles in zit, voor maar 30. En die eigen bijdrage kraamzorg zou voor ons ook onder de 100 blijven omdat mijn moeder ons komt helpen, waardoor we dus alleen maar de moeder&kind zorg nodig hebben. Ik wil gewoon thuis bevallen, maar als ik (net als de eerste keer) met medische indicatie toch naar het ziekenhuis moet, word dat gewoon vergoed. Dus al met al vind ik VGZ Bewuzt wel een goede keuze. Ditzo zou ook nog een optie zijn, maar die is iets duurder met zn 99,20.
Dan snap ik het. Ik kom al van een aanvullende polis en ophogen kost me ongeveer die 200 euro, dan is het een ander rekensommetje natuurlijk.
Zijn er ook verzekeringen die het volgende wel vergoeden zonder medicatie of bij 35 en jonger? - NT-meting - Combinatietest Of moet je dat ten alle tijden zelf betalen?
Dacht ik al, maar wellicht dat ik er over heen keek Wat zijn de kosten daar voor ongeveer? Dames met ervaring?
114 was zonder tand inderdaad. Hebben van t weekend afgesloten maar er wel nog hogere tand bijgenomen na tandartscontrole laatst... Wordt dan 130 voor mij met tand 500. In ons geval loont dat SamenGezond programma van Menzis trouwens best veel! Je moet alleen steeds appje aanzetten... maar elke keer dat je minstens 1 km loopt/fietst of activiteit doet krijg je punten die je weer in kan leveren voor korting op je aanvullende verzekering. Man fietst bijna dagelijks naar station en ik vaak voor boodschappen, gaat ons prima lukken om 15 euro korting pp per maand te sparen. Marieke, misschien is Zorgdirect van Salland ook optie voor je, als je aangeeft alles digitaal te willen ontvangen is basis 91,45 per maand. Met tand 80% tot 250 99,69. Wij dachten deze te nemen maar aanvullend pakket van Menzis was voor ons beter. Maar volgens mij doet deze in ieder geval wel alle ziekenhuizen, wat ik van Bewuzt en Ditzo niet zeker weet?
Ik vroeg me eigenlijk af... De bed klossen die onder je bed moeten straks die moeten wij huren Krijg je die eigenlijk vergoed ? Kan bij geen enkele verzekering er iets over vinden
Kun je gewoon gratis lenen bij de Thuiszorgwinkel, ik had geen klossen, maar wel een ondersteek en een rugsteun. Liefs,