Ik heb nog niet alles gelezen. Is ook wel erg veel in 1 keer haha. Maar ik lees toch dat veel mensen naar Menzis willen. Even een tip: kijk bij PMA. Dat is van Menzis maar wel een stuk goedkoper. Kraamzorg in ziekenhuis (zonder medische noodzaak) 100% vergoeding eigen bijdrage. Kraamzorg thuis, kraaminrichting/hotel 100% vergoeding eigen bijdrage. Uitgestelde/aanvulling kraamzorg maximaal 16 uur. Kraampakket Lactatiekundige hulp (borstvoedingsproblemen) maximaal 200,- Poliklinische bevalling (zonder medische noodzaak) 100% vergoeding eigen bijdrage. 18 fysio behandelingen Dit is extraVerzorgd2 pakket en samen met een tandartsverzekering (vergoeding tot 250,-) betaal je 118,18 per maand voor.
Nog tip... kijk heel goed je nieuwe polis na! Menzis had mn man ook even aanvullend pakket gegeven, wat we alleen voor mij aangevraagd hadden Was snel opgelost gelukkig... Maar als we dat niet gezien hadden was wel lelijk geweest
Ik zit bij delta lloyd met aanvullende verzekering 'extra' en zij vergoeden: Kraampakket Eigen bijdrage kraamzorg Bevalling in ZH zonder medische noodzaak Prenatale screening zonder medische noodzaak (dus nekplooimeting) Lactatiedeskundige Max 200 per jaar Cursus rondom bevalling Max 200 per jaar Maandpremie is 105,-. Declaraties worden snel afgehandeld. Ik ben enorm tevreden!
Ik heb mijn nieuwe verzekering ook afgesloten, ik zit bij zilveren kruis achmea en heb een 2 sterren aanvullende verzekering en een tandarts verzekering tot 500 per jaar en betaal zo'n 132. Ik krijg alles rondom de zwangerschap en bevalling vergoed. Het zal vast goedkoper kunnen maar ik wil niet overstappen.
Ik heb dezelfde verzekering, had hem ook al helemaal doorgespit en ga niet switchen. Al is mijn maandpremie hoger maar dat zal door een aanvullende tandartsenverzekering komen.
Denk dat wij toch naar fbto gaan. Met de gezinsplanning. Dan krijg ik 200euro eigen bijdrage vergoed voor de bevalling of kraam in mijn geval de kraamzorg aangezien ik thuis wil bevallen. Een borstvoedingsbegeleidings pakket tot 450 euro En anticonceptie enz Mijn man en ik nemen beide een tandarts verzekering erbij 100% tot 250 euro.. Hoop dat het genoeg is haha En betalen dan totaal samen: 219 euro!
Ik ben overgestapt naar cz gezinnenpaket. Wel iets duurder per maand maar alles rond bevalling en kraamzorg wordt volledig vergoed. Ook heb je 250euro per jaar aan tandarts en 200euro per 2 jaar voor een bril. Dus ik zou zeggen dat ik toch goedkoper uit ben dan zonder aanvullende verzekering.
Ik was al verzekerd bij cz, maar heb toen ik zwanger was het pakket uitgebreid naar gezinnen. Afgelopen zomer is mijn dochter geboren en ga nu vanaf 1 januari 2015 weer terug naar de 'gewone' verzekering van cz die ik daarvoor ook al had. Cz gezinnen is vooral aantrekkelijk tijdens zwangerschap, bevalling en kraamzorg e.d. Echt alles word vergoed! Dat is fijn. En je krijgt ook een kraampakket. Tot je kindje 18 is is ze gewoon meeverzekerd, maakt niet uit welk pakket. Daarom ben ik weer terug overgestapt naar een goedkoper pakket. Scheelt toch weer bijna 25,- per maand.
Kregen vandaag een brief met korting erin voor de zorgverzekering bij het zilveren kruis , denk bereken het even en kijken wat we dan vergoed krijgen enz enz maar dat is nog best aantrekkelijk. Zilveren kruis betalen we dan straks voor ons beide: 210 euro. en daar zit bij: - beide 250 euro tandarts - Basis verzekering budget voor ml ( de ziekenhuizen enz hier in de buurt vallen daar gewoon onder) - Basis verzekering beter voor mezelf - Aanvullend ++ voor mezelf. Daar zit in: -100% eigen bijdrage van de kraamzorg -100% eigen bijdrage van de bevalling, ook als je niet medische bent ( ik wil graag thuis bevallen dus dan heb ik dat op zich niet nodig) - Geboorte TENS vergoed, wat ik wel aantrekkelijk vond aangezien ik graag thuis wil. Bij FBTO,CZ enz, zit die er niet bij. - Kraampakket, maar die heb ik al gekregen via cz. Bij FBTO zouden we 222 euro gaan betalen, en daar zit dan geen geboorte Tens bij. en Bij cz zouden we totaal zelfs 262 euro betalen, met tandarts en gezinspakket.
Ik zit momenteel bij Interpolis omdat zij 27x fysio vergoeden. Nu ben ik dit jaar 'maar' 14x geweest (sinds ik zwanger ben vaker) Zij vergoeden 100 euro kraamzorg ongeveer. Geen diëtist (wil ik af en toe toch heen) en geen kraampakket. Dit icm Tandzorg 250 euro betaal ik 120,34. Als ik naar VGZ via United Consumers ga (er zat een folder in de Wij Jonge Ouders) krijg ik 18x fysio, wel een kraampakket, volledige kraamzorg, 250 euro vergoeding diëtist. Premie 120,53. Dus ik moet voor mezelf bedenken of ik genoeg aan 18x fysio heb en de kosten die ik hiermee bespaar spendeer aan kraamzorg. Kraampakket is extraatje, ik moet toch in ziekenhuis bevallen. Blijft lastig he als je niet in toekomst kan kijken. Andere verzekeraars vallen af omdat fysio niet overal lekker in zit.
Ja lastig is dat he ! Oh en bij het zilveren kruis zit er dan ook nog 75 euro bij in voor een borstkolf! ook super fijn dus..
Die heb ik gelukkig al thuis van vorige keer (overgenomen van vriendin, hoop dat ie nog ff meegaat) Maar lactatiekundige is ook altijd handig. Vorige keer wel nodig gehad. Edit: Die 75 euro is huur neem ik aan, geen tegemoetkoming in koop toch?
Ik ben overgestapt van fbto naar zilveren kruis. Die vergoed namelijk ook een ziekenhuisbevalling zonder medice indicatie. Kraamzorg word volledig vergoed. Ook je eigen bijdrage. En je krijgt wen vergoeding op een borstkolf. Bovendien zit ik bij m'n vriend z'n werk verzekerd dus heb ik ook nog is korting