Mijn man heeft 2 werkgevers, op maandag, dinsdag en vrijdag werkt hij bij ziekenhuis A, op woensdag en donderdag in ziekenhuis B. Weet iemand (misschien iemand van P&O?) hoe het dan zit met het kraamverlof? Volgens zijn leidinggevende in ziekenhuis B krijg je dan het deeltijdpercentage aan kraamverlof. Volgens CAO 28,8 uur. Hij werkt daar 44,44%, dus dat wordt 12 uur kraamverlof. Als hetzelfde zou gelden in ziekenhuis A (valt onder andere CAO), heeft hij daar 10 uur kraamverlof. Stel, ik beval op zaterdag, is hij dan op maandag vrij in ziekenhuis A, dinsdag nog 2 uurtjes kraamverlof in ziekenhuis A, en op woensdag en donderdagochtend kraamverlof van ziekenhuis B? Ik vond het nogal ingewikkeld worden, ik dacht heel simpel als ik op zondag beval, eerste twee dagen zijn maandag en dinsdag (dus ziekenhuis A) vrij en dan houdt het op. Dus geen vrije dagen (kraamverlof) in ziekenhuis B. Beval ik op woensdagavond, dan heeft hij bij beiden 1 dag kraamverlof, maar zo simpel ligt het blijkbaar niet. Kan iemand me uitleggen hoe het nu precies zit; kraamverlof voor de vader met meerdere werkgevers?
Hmm.. Ik zou hetzelfde denken als jij. Stel, een man werkt parttime.. Zou hij dan ook minder vrij mogen? Dag van de bevalling en kraamverlof? Hoe zou dat dan zitten? Maar goed, aan mij heb je dus niks.. Haha!
Ik weet niet onder welke cao hij valt (bij beide werkgevers) maar ik zou het gewoon even in zijn cao nakijken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het zo werkt... Mijn man heeft het laatst voor zichzelf uit zitten zoeken en die gaf aan dat hij gewoon vaste dagen heeft. De dag van en de eerste dag erna ofzo. Mocht hij vrij zijn dan komt hier wel iets in te vervallen... maar precies weten doe ik het dus ook niet
Het staat inderdaad vaak in de CAO beschreven. En misschien heb je hier ook iets aan, want je man heeft 2 deeltijd banen: Zwangerschapsverlof en bevallingsverlof: wat u en uw partner moeten weten | Het Juridisch Loket --- Calamiteitenverlof Voor het bijwonen van de bevalling heeft u als partner recht op calamiteitenverlof. Tijdens dit verlof moet uw salaris volledig worden doorbetaald. Over de duur van het verlof staan vaak nadere regels in een arbeidsovereenkomst of CAO. Meestal gaat het om 1 of 2 dagen. Kraamverlof U heeft als partner recht op 2 dagen doorbetaald verlof, ook als u in deeltijd werkt. Het kraamverlof moet worden opgenomen binnen 4 weken na de geboorte. Is het kind in het ziekenhuis geboren, dan gaat deze termijn lopen zodra de baby thuis is. U kunt zelf beslissen wanneer u het verlof wilt opnemen. Kraamverlof mag niet worden verrekend met vakantiedagen. In uw arbeidscontract of de CAO kunnen gunstiger regels staan over de betaling en duur van het verlof. ---