zwanger en zwaar werk in de zorg?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door miralda, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik snap goed waar je mee zit en dit is geen leuke situatie. Vervelend dat je een baas hebt die zo slecht geinformeerd is. Het is dus verstandig om die kennis voorafgaand aan gesprekken op te doen bijvoorbeeld door iemand van personeelszaken. Je baas staat op dit moment wel in haar gelijk wat betreft de nachtdiensten, je bent tenslotte nog wel IN je 3e maand. (De 3e maand is pas afgelopen NA de 13e week) maar ze luistert slecht naar je. Ik krijg de indruk dat er een bezettingsprobleem op jouw afdeling is en dat je baas daardoor zo moeilijk doet (geen excuus trouwens). Ziek melden is voor jou een oplossing maar denk je niet dat je baas heel goed weet dat je niet ziek bent en je daarmee een beetje de toon zet voor de komende 5 maanden! Als je je ziek meldt, doe dan ook alsof je ziek bent: blijf thuis, wees bereikbaar etc... anders kan je zo een negatieve aantekening krijgen !

Mijn advies is om een tijdelijke overplaatsing aan te vragen, weg van de crisisopnames en kijken of je bijvoorbeeld iets in de deeltijd kunt doen (lekker overdag, groep is minder agressief, bezettingen zijn vaak beter). Dit zou ik in eerste instantie niet bespreken met je baas (die schiet in de stress, denk ik) maar met personeelszaken. Zij kunnen je vast de mogelijkheden vertellen.

Heel veel succes

Pien
    oud leidingevende in de GGz

2. miralda

miralda Lid

30 okt 2007
    14
    0
    0
    hoi mensen,

ik heb even een hele andere vraag...
    er is een patient bij ons op de afdeling en die moet bestraald gaan worden omdat ze een tumor in haar gezicht heeft.
    nu moeten wij (de verzorging) mee omdat ze verder geen familie meer heeft en niet capabel is om alleen te reizen.
    ze moet dan dus telens 1 uur per auto reizen naar een ander ziekenhuis.
    maar is het niet schadelijk voor de baby als je in de buurt bent en iemand verzorgd die radioactief bestraald is?
    kan hier op internet niet echt duidelijk iets over vinden..
    misschien is er iemand die zoiets heeft meegemaakt?
    ik hoop dat jullie hier een antwoord op weten want ik maak e er een beetje zorgen over...

gr. miralda

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Toevallig hebben wij ook iemand op onze afdeling gehad die bestraald werd toen ik zwan ger was, en ik heb het toen nagevraagd.

Bestraling bij een ander persoon kan in principe geen kwaad voor jou en je baby omdat het plaatsleijk is. Zou deze mw chemo krijgen word het een ander verhaal, dan mag je er niet eens in de buurt komen... :) Dus wassen en helpen met toiletgang enz kan geen kwaad.

Ik zou het er even over hebben met mijn collega's als ik jou was, dat je bijv niet mee hoeft naar het ziekenhuis. Ik zou dat nl ook eng vinden. Ik heb zoiets van: Je weet niet wat er aan betraling "ronddwarreld"... :)

Die mw die ik verzorgd heb (nou ja, verzorgd) wilde abslouut niet dat ik iets deed bij haar. Ze vond het zelf doodeng, en ze had ook zelf aan de arts gevraagd hoe het zat met zwangere vrouwen.. Lief hè?

4. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Hoi meiden,

Ik werk ook in de zorg (ouderen) en over die chemo had ik nog nooit nagedacht. Nou hebben wij toevallig een vrouw die net chemo gehad heeft. In hoeverre mag ik die nou verzorgen?
    Ik draai trouwens al een tijdje geen avonddiensten meer, terwijl ik pas 9 weken zwanger ben. Ik heb geruild met collega's. Ik ben 's avonds zo moe, kan me ogen niet open houden.

Groetjes Lotte

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is eigenlijk heel simpel.. Gewoon niet.. :) Bij zommige chemo's mag het wel maar als ik jou was zou ik totaal geen risico nemen en het gewoon niet doen... Je weet maar nooit...

Wij hebben ook regelmaig cliènten met chemo en als zwangere mag je die nooit verzorgen. Altijd het zekere voor het onzekere nemen vinden ze bij ons.

Deel Deze Pagina