Melkproductie

Discussion in 'Zwangerschap' started by Vdvl95, Mar 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Daar is mn lichaam al een tijdje mee bezig. Al zegt t niks: t is wel fijn om te zien dat t lijkt te werken. Het probleem bij mij is eigenlijk alleen dat ik voorafgaand een soort pijnaanval in beide borsten krijg van enkele seconden. Echt flink steken. Als ik dan kijk sijpelt er wat vocht/gelig spul uit 1 of beide tepels. Vandaag had ik t een paar keer gedurende de dag.

Ik weet dat het lekken wel normaal is maar die pijn? Ben namelijk beetje bang dat als ik straks echt borstvoeding geef t ook zeer doet op t moment dat er melk uitkomt;) of is dat niet logisch? Heb al zulke gevoelige tepels
    Herkenbaar voor jullie of klinkt t niet "normaal"?

2. Lyt

Lyt Actief lid

Dec 21, 2009
    296
    0
    0
    Dat klinkt als de toeschietreflex. Als de baby aan de borst drinkt zuigt het eerst een tijdje voordat de melk toeschiet. Bij sommige vrouwen is de toeschietrreflex pijnlijk (bij mij ook). Het kan zijn dat de pijn van het toeschieten na verloop van tijd minder wordt. Waarschijnlijk zijn je borsten alvast aan het oefenen. ;)

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Ja die steekjes zijn je toeschietreflexen. Geen prettig gevoel, maar ook niet echt pijnlijk. Als het bij jou wel echt zeer doet weet ik niet wat het zou kunnen zijn.

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Van mijn kraamhulp heb ik een borstmassage programma gekregen om vanaf 7e maand mee te beginnen om ze voor te bereiden op borstvoeding. Door masseren is er veel minder kans op klachten. misschien idee om na te vragen bij jouw kraamhulp of verloskundige? fijn om iniedergeval te weten dat de boel werkt.

5. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Thanks dames, had geen idee over zon reflex. Ik zal t inderdaad eens bij de vk vragen :)

Share This Page