buik het middelpunt van de aandacht: best wennen...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tierlantijntje, Mar 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

ik ben altijd al een yoyo geweest qua gewicht, met pieken en dalen met 10 kilo verschil en steeds weer mezelf op dieet gezet. zelfs tot 2 weken voor ik erachter kwam dat ik zwanger was, was ik bezig met een vast-dieet waarbij je 2 dagen per week niet tot weinig eet. ik probeer eigenlijk altijd mijn buik zo onopvallend mogelijk te houden.

en toen was ik gister, nu 14 weken zwanger, bij een familiefeestje en iedereen keek naar mijn buik, sommige vrouwen legden hun hand er zelfs op. ik voelde me er eigenlijk heel ongemakkelijk bij!

helemaal denk ik omdat ik me vooral dik voel momenteel, veel blubber, in plaats van dat het echt al een babybuik is...

ervaren (sommigen van jullie) dit ook zo? ik vind het erg moeilijk om die knop om te zetten en te genieten van de aandacht voor mn buik...

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Niemand mag zomaar een hand op mijn buik leggen, behalve mijn vriend dan.
    Vind het erg onbeschoft ik zit toch ook niet aan hun buik.
    Je zou bijv volgende keer kunnen zeggen dat je dat liever niet hebt of gewoon ook je hand op hun buik leggen.

Hier kijken ze ook constant naar mijn buik, achja zolang het bij kijken blijft vind ik het prima.

3. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Ik vond mijn buik juist eindelijk eens mooi. En vond het heerlijk om te showen. droeg dus nooit ruimvallende dingen. Eindelijk een periode waarin je buik mooi en rond mag zijn ipv dat je wijfelend voor de spiegel staat om te zien of je buik niet opvalt in je kleding...
    Al zit ik nu wel in die situatie hahaha heb al een bolle buik maar wil het nog niet vertellen.

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vond mijn buik ook niet echt het mooiste aan mijn lichaam voor de zwangerschap. Ik moest er dan ook echt aan wennen dat ik hem niet meer in hoefde te houden op foto's enzo. 😄 Hij mocht er nu gewoon zijn. Misschien helpt het voor jou om er juist lekker de aandacht op te vestigen door een vestje of buikband. Dan zie je zelf ook steeds weer: o ja, hij zit er voor iets heel moois! En dan mag je hem trots naar voren steken. En anderen moeten er vooral vanaf blijven. Dat mensen denken dat ze nu aan je buik mogen zitten blijf ik raar vinden. Daar word ik ook heel ongemakkelijk van.

5. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Herkenbaar. Hier ook altijd een buikje waar ik juist nooit trots op was en altijd verstopte. Nu ook juist mensen die vertellen hoe mooi het wel niet is. Ik heb mezelf aangewend dat ik, bij mensen weer zien (ooms/tantes) mijn handen op mijn buik doe. 2 keer gehad dat er ineena een hand tegen mijn buik lag en vind dat toch wat ongemakkelijk..

Genieten van mijn buik is trouwens in loop der weken gekomen, complimentjes doen een mens goed ;)

6. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

Jun 30, 2014
    235
    5
    18
    Hier ook altijd al een buikje gehad, nu draag ik juist veel strakke kleding omdat ik nu inmiddels trots ben op m'n bolletje. Dat was ik trouwens met jou termijn absoluut nog niet, dat gevoel is gegroeid. Wel vond en vind ik het erg vervelend als andere ongevraagd aan je buik gaan zitten. Schoonmoeder doet dit ook iedere keer en heb er al 3 keer wat van gezegd maar ze negeert dit gewoon. Nu leg ik zelf m'n hand op m'n buik als ik daar binnenkom of als schoonmoeder hier binnenkomt, ze krijgt gewoon de kans niet meer. En dan kan ze om me heen blijven draaien wat ze wil maar ik zorg dat ze de kans niet meer krijgt om aan m'n buik te zitten.
    Probeer in eerste instantie gewoon heel duidelijk aan te geven dat je jezelf er niet prettig bij voelt als er aan je buik wordt gezeten en dat je het niet wilt hebben! Als je het niet aangeeft dan gebeurd het iedere keer weer door diezelfde personen.

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik werk met gehandicapten en gehandicapte kinderen. Die zitten zomaar aan mijn buik maar bedoelen het heel lief. Ik vind het ook prima, schoonpa aait erover heen als ie me welkom kust. Ik vind het helemaal niet erg. Het blijkt van dat het heel welkom is. Nu heb ik nooit een blubber buik gehad dus ben ook totaal niet onzeker erover. Dat maakt misschien wel uit.

8. Ev86

Ev86 Nieuw lid

Sep 26, 2014
    1
    0
    1
    Zo herkenbaar! Ik verberg altijd mijn buik. Wijde vesten. Blouse die wijd valt. En ineens mag mijn buik er zijn! Ik probeer te genieten. Vol trots mn babybuik dragen. voor je het weet is het weer gewoon je buikje! :p
    Overigens komen er weinig mensen zomaar aan mn buik. Ik straal 'afblijven!' uit misschien?

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Dat ze zomaar je buik aanraken vond ik ook altijd zo naar! Ik maakte er een gewoonte van om altijd mijn handen gekruist voor mn buik te houden. Dan kunnen ze er gewoon niet bij dus dan laten ze het wel

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik vind het ook raar, maar aan de andere kant stoort het me ook weer niet..
    Vind het wel lief

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Tja dat buik aanraken herken ik, wordt alleen nog maar erger ;)

Schoonmoeder heeft er echt een handje van, daar heb ik wat van gezegd dat ik me daar niet prettig bij voel. Ook omdat onze kleine zich niet goed laat voelen door anderen (placenta aan de voorkant) en dat als er iets beweegt dat ik het dan wel zeg zodat ze met toestemming mag voelen :p

Bij mensen waarvan ik het niet wil doe ik het gewoon meteen terug!

Het is een natuurlijke reactie van mensen, ze vinden het zo mooi en zo bijzonder en willen daar deel van uit maken... Beschouw het als een compliment en van wie je het echt niet wil, meteen duidelijk maken!

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik verborg mijn buik ook altijd, het minst mooie deel van mijn lichaam. Zo rond de 16 weken begon het een duidelijk zwanger buikje te worden, maar nog niet zo mooi rond en strak aan de onderkant. Ik was er trots op, maar moest er wel aan wennen.

Heel stom, maar ik had tijdens de echo's best wel moeite om met mijn buik bloot te gaan liggen bij de gyn en dat daar ineens iemand aan zat. Daar had ik in het begin meer moeite mee dan wanneer ik met de billen bloot moest voor een inwendige echo... Slaat nergens op, maar ik was zo gewend om mijn buik te verbergen.

Ik heb gelukkig nooit gehad dat iedereen mijn buik ineens als algemeen bezit zag en er aan zat. Dat had ik uberhaupt niet gewaardeerd, misschien heb ik dat onbewust uitgestraald.

13. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Lastig is dat, hè?

Herkenning zul je hier vast wel vinden.
    Een schrale troost dus, dat je niet alleen bent hierin;)

Ik heb van nature overigens een "absoluut afwezige" buik (aldus ML) en pas met 30 wk zwangerschap ofzo, was er "iets" zichtbaar, als je 't wist (en ik heb tot het einde in mijn eigen kleding gelopen), dit even ter illustratie hoe weinig buik ik had.
    Dat maakt dus allemaal niets uit voor de mensheid.
    Zodra je zwanger bent, is je buik "algemeen "bezit en mag iedereen daar een mening over hebben, en aanzitten....

euh.... nou.... NEE

Heel vervelend vond ik het zelf, een inbreuk op mijn privacy, maar wel weer een goede voorbereiding voor de toekomst, want met een (klein) kind, mag ook iedereen een mening hebben over jouw kind en jouw functioneren als ouder, en dat moet je allemaal maar geduldig, begripvol aanhoren en er vooral van leren....:$ :p

Je zou gewoon kunnen zeggen dat je 't vervelend vindt dat er aan je buik wordt gezeten, maar als dat je een brug te ver is, heb je ook van die fijne shirts of buikbanden, die deze boodschap onverbloemd voor je overbrengen:). Of zoals mijn man, die gewoon ronduit zei "blijf maar van mijn vrouw af, ze is zwanger en dat is geen "betast mij maar" ziekte:D

14. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

ik ben blij dat ik niet de enige ben! het doet me goed verhalen van jullie te lezen! ik hoop dat naarmate mn buik strakker gaat worden en meer echt een babybuik dat ik er trotser op kan zijn. t voelt nu alsof mn baarmoeder al het vet van mn onderbuik naar boven heeft geduwd dus daar ben ik minder blij mee natuurlijk.

ik probeer er maar aan te wennen, vind het al heel wat dat VL zoveel aan mn buik mag zitten haha

een buikband is een goed idee, wil ik nog heel even mee wachten tot ik wat meer babybuik heb maar wie weet helpt het om trotser te zijn :)

15. bengelke

bengelke Bekend lid

Feb 21, 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hier ook moeite mee hoor, ben ook al wel een aantal keren bijgekomen en weer afgevallen... Ben met een mooi gewicht zwanger geworden en een vrij platte buik...
    In het begin, toen ik zo'n week of 14was en mijn vriend zei: je begint het toch een beetje te zien, stak ik mijn buik altijd weg, haha... Was het echt niet gewoon om mijn buik vooruit te steken...
    Nu begin dit stilletjes aan te wennen, schaam me niet meer voor mijn buikje bij mijn vriend... (kan het ook niet meer goed wegsteken) Draag ook graag strakke kleding waar mijn buikje goed te zien is, anders lijk ik meer dik dan zwanger haha..
    Waar ik me nog wel dagelijks op betrap is dat ik mijn buik inhoud. Dit is zo'n gewoonte van dit jaren te doen, dat ik het gewoon niet besef...

Maar ben langs de andere kant wel zo trots op mijn buikje! :)

16. Blue Water

Blue Water Actief lid

Nov 20, 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dat ook vreselijk als mensen opeens aan mijn buik gaan zitten.
    Doe ik bij hun toch ook niet haha.
    Bij mijn vorige zwangerschap was ik een keer een middagje bij mijn ouders op bezoek en ik ging even een boodschap halen en kwam buiten mijn oude buurvrouwtje tegen.
    Het was een bloed hete zomerdag dus ja,buik was lekker goed te zien.
    Even staan kletsen en toen zat ze ineens over mijn buik te aaien.
    Voelde mij zooooo ongemakkelijk!
    De enige die aan mijn buik mogen zitten is mijn moeder,mijn man en onze kindjes.
    Ja oke,de gyn dan ook haha maar goed,die moet het wel soms voor een onderzoekje ofzo.
    Ik ben super trots op mijn groeiende buik maar er moeten niet opeens mensen aan gaan zitten.
    Wat ik ook zie is dat mensen lang naar een zwangere buik kunnen gaan zitten staren.
    Alsof je iets raars hebt ofzo haha.

17. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Bizar vind ik dat. Mensen die ineens aan je buik zitten zonder te vragen. Zeker als het mensen zijn die niet dichtbij staan.
    Van goede vrienden of familie kan ik het goed hebben, maar van mensen die verder weg staan niet. Het maakt me echt kwaad. Ik zeg ook rustig dat ik er niet van gediend ben dat ze ongevraagd aan me zitten ;)

Tijdens vorige zwangerschap op het eind, iemand in de bus, een onbekende. Ongetwijfeld lief bedoeld maar ik werd er boos om. Vind dat echt niet kunnen :(

18. pmk

pmk Fanatiek lid

Oct 17, 2014
    1,024
    0
    36
    Oef... Heel herkenbaar. Vorig jaar ben ik 45 kilo afgevallen en dat heeft niet veel moois gedaan voor mijn buik. Beetje slappe buik geworden. Uiteindelijk zwanger geraakt en deze begon eigenlijk vrijwel meteen weer uit te zetten. Met 13 weken was ik enorm onzeker, omdat ik echt zo'n hele lage buik had, waarbij ik echt het gevoel had dat men zou denken dat ik weer teveel gegeten zou hebben. Nu begint het wel een mooi rond buikje te worden bij me dus voel ik me wel zekerder erover en durf ik ook de 'oude 13 weken buik' te laten zien op foto's.

Er is tot nu toe 1x aan mijn buik gezeten door mijn schoonmoeder. Voelde mij er toen ook niet prettig bij, dus dat laat ik gewoon niet meer toe. Mijn buik :) Moet er niet aan denken als iedereen ff zn hand op mijn buik moet leggen, zeker vreemde wat ik hier lees, nee ik pas! :) Vind dat trouwens ook wel een beetje onbeschoft om jou (als vreemde zijnde) zomaar aan te raken....

Als je buik wat ronder begint te worden en echt op een zwanger buikje gaat lijken dan voel je je al een stuk zelfverzekerder! :)

19. Meizel

Meizel Actief lid

Apr 26, 2014
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbare verhalen. Mijn buik met 14 weken was nog steeds een beetje zo'n twijfel buik, je zag mensen denken: is ze nou zwanger of gewoon dik? Dat maakte me ook super onzeker. Inmiddels is het een ronde en duidelijk zwangere buik en ben ik er inmiddels best een beetje trots op :) Nadeel is dat wildvreemden ineens allerlei meningen hebben over je buik en idd dat aanraken, super vaag. Iemand vroeg gister of ik zeker wist dat het er maar eentje was... En dan het dan nog een lange 3 mnd zou worden. Pardon?!

20. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Mijn schoonmoeder (die ik over het algemeen echt geweldig vind), zei toen ik mij 4e paaseitje van vandaag pakte "het moet er ook allemaal weer af hè".
    Ik ben pas 2,5 kilo aangekomen. Gaat tot nu toe een beetje zoals de vorige zwangerschap met m'n gewicht en toen was ik het na een week allemaal weer kwijt. Ze bedoelt het niet vervelend, maar ik vond het geen leuke opmerking :(

Share This Page