Zwanger en......?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nance, 9 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nance

    Nance Actief lid

    7 dec 2005
    157
    0
    0
    Ok misschien erge stomme dingetjes die ik wil weten,maar ben nog maar een "groentje" zeg maar ;)

    Hoe zit dat met zwanger zijn en sporten??
    Kan je gewoon door blijven sporten?Ik heb wel gehoord dat je niet mag aerobic-en omdat je dan moet springen en alles.Maar spier oefeningen voor je rug en buik enzo?Mag dat wel?Weet iemand dit?

    En zwanger zijn en auto rijden?Kan dat gewoon doorgaan?Mag je gewoon blijven rijden?Ook als je een hele dikke buik hebt?Hoe zit dat met die gordel,is dat niet te strak?

    En zwanger zijn en een navelpiercing?Moet je die uit doen tijdens je zwangerschap??

    Ja,misschien een beetje "blonde" vragen van mij,maar misschien dat een van jullie iets weet.
    Thnx alvast.

    Liefs Nancy.
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi
    Over sporten en auto rijden kan ik niets zeggen helaas.
    Volgens mij als je het gewent bent kan je het blijven doen maar met mate (sporten dan he)
    Auto rijden volgens mij ook zolang je je ergoed bij voelt. Volgens mij zal er wel iets voor de gordels zijn, en anders een andere manier om ze om te doen.

    De navelpiercing heb ik ook. En ik heb hem nog steeds in. Wel heb ik een zwangerschaps piercing.
    Dat is een soepel plastic staafje.

    Het hang wel een beetje van je navel af :) wat gaat je navel doen als hij naar buiten gaat komen lijkt het me niet verstandig om hem te blijven dragen.
    Blijf je gewoon een holletje houden dan kan het wel.

    Volgens mij heb ik een foto van mijn buikje met piercing in mijn album staan ...
     
  3. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    wat ik gehoord heb kun je gewoon door gaan met sporten het is zelfs goed zolang je het kan en rustig aan doe en auto rijden ook.

    Groetjes Sylvia
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat ik wel weet is dat je een pircing er uit moet halen als je buik echt heel dik word, want de kans op uitscheuren is heel groot. Ik heb het al een paar keer gezien tijdens bevallingen en daarna toen ik aan het kramen was. Dat is geen leuk gezicht. Je voelt het niet als je buik aan het groeien is omdat het langzaam gaat maar opeens zie je dat het geen rondje meer is maar een langwerpig gaatje zeg maar...

    Auto rijden mag je gewoon blijven doen en als je buik te groot word kan je je stoel iets naar achteren zetten, maar let wel op dat je nog goed bij de pendalen kan natuurlijk ;) De gordel kan je ook onder je buik dragen, dat doe ik tenminste, want anders zit het niet lekker.

    Succes!
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Je kunt op internet wel zo'n zwangerschapspiercings kopen.
     
  6. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ook ik heb een zwangerschapspiercing..... autorijden doe ik ook gewoon, met idd de gordel onder mijn buik door... sporten doe ik niet (slecht) maar ik wandel met de hond... misschien dat ik na de zwangerschap maar eens een sport moet zoeken!!!! haaha.....
     
  7. Nance

    Nance Actief lid

    7 dec 2005
    157
    0
    0
    Meiden heel erg bedankt voor de antwoorden!!!!
    Ik zal ff kijken dan op internet voor een zwangerschapspiercing.En wat dat uitscheuren betreft...ja daar zit ik niet zo op te wachten,maar ik zal ff kijken.

    Liefs Nancy.
     
  8. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb mijn piercing gewoon bij de tatoo shop gekocht. Beetje tatoo shop verkoopt ze wel, en vaak goedkoper dan op internet.
     
  9. Nance

    Nance Actief lid

    7 dec 2005
    157
    0
    0

    Ja daar kan ik inderdaad ook wel ff gaan kijken :D


    edit: mocht het zover zijn natuurlijk ;)
     
  10. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Ik wil wat aanvullende info geven over het sporten. Je kan bijna alle sporten gewoon blijven doen zolang het geen zware contactsporten is waarbij je het risico komt dat iemand je in je buik kan schoppen, slaan of een bal tegen aan gooien.

    Aerobics kan je wel blijven doen maar je mag juist geen buikspier oefeningen doen. Als ik het goed zeg komt dit doordat als je buikspieren traint en deze erg op spanning komen je de flexibiliteit in de groei van je buik kwijt raakt waardoor de baby te weinig ruimte kan krijgen en niet goed kan groeien. En volgens mij kan het ook problemen geven bij de bevalling, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het enige wat ik zeker weet is dat je geen buikspier oefeningen mag doen.

    Als je het helemaal zeker wil weten kan je dit het beste bij je sport instructeur vragen. Het lijkt me zo wie zo verstandig dat je aan je sport instructuer doorgeeft dat je zwanger bent.

    Uit eigen ervaring wil ik je nog doorgeven dat ik de laatste 2 maanden van mijn zwangerschap niet meer zelf heb gereden omdat ik grote moeite had met het concentreren tijdens het rijden. Omdat ik regelmatig niet meer wist hoe ik thuis ben gekomen heb ik besloten om aan het eind niet meer te rijden.

    Het wil niet zeggen dat jij dit ook gaat krijgen maar ik had er behoorlijk last van had.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    groetjes en veel plezier met je (a.s.) zwangerschap.

    Doortje D.
     
  11. Nance

    Nance Actief lid

    7 dec 2005
    157
    0
    0
    Dankjewel Doortje voor de informatie.
    Ja,als ik zwanger ben dan ga ik dat ook inderdaad wel doorgeven daar op de sportschool.
    Ik doe geen dingen met schoppen en een bal ofzo.Meestal ga ik lopen,steppen,fietsen en dan buik en rug oefeningen,maar die buik oefeningen die laat ik dan wel zitten.
    Met autorijden zie ik het dan wel of dat lukt of niet.
    Maarja,eerst maar zien dat ik zwanger raak.

    Liefs Nancy.
     
  12. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Met autorijden wil ik er nog aan toevoegen dat in tegenstelling tot het verleden het tegenwoordig ook voor zwangeren verplicht is om de gordel te dragen, bij 3-puntsgordel 1 band onder en 1 band boven langs de buik.
    Het sporten kun je doen als je het gewend bent en niet te moe(ik ben al een poos gestopt vanwege vermoeidheid) maar de buikspieroefeningen moet je achterwege laten.
     
  13. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    Ik heb mijn piercing met drie maanden al uit gedaan, en na de bevalling meteen weer in.
     

Deel Deze Pagina