Aan het begin van de zwangerschap lag de placenta totaal over de baarmoedermond heen. Gelukkig is de placenta wel omhoog gegroeid maar vandaag bij de extra inwendige echo bleek dat de placenta 2-2,5cm van de baarmoedermond ligt. Ik ben nu 31 weken zwanger. Ze gaan nu overleggen met de gynaecologen of het een keizersnede wordt of niet. De assistent gynaecoloog zei dat het ook zou kunnen dat ze met 34 weken nog een keer kijken of de placenta verder omhoog getrokken is. Heeft er iemand in hetzelfde schuitje gezeten? En trekt de placenta na 31 weken echt nog verder omhoog? Mijn placenta ligt aan de achterwand, dan groeit hij volgens mij minder omhoog omdat je baarmoeder meer aan de voorkant groeit dan aan de achterkant. Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Ik ben ook erg benieuwd. Hij ligt bij mij ook te laag. Daar zijn ze achter gekomen toen 26 week was. Toen was het minder dan 1cm. Volgende week dinsdag kijken ze weer of deze op is getrokken. Maar naar mijn idee zal hij na 30 week niet zoveel meer optrekken, omdat hij mee gaat met je baarmoeder, en je baarmoeder dan al bijna de volledige groote heeft. Maar wat ik las op internet is dat je niet persee een keizersnee moet hebben bij een laagliggende. Wel bij een voorliggende. Je hebt alleen wel veel kans op bloedverlies ivm kans op scheuren van de placenta, en er is een kans dat het kindje niet goed kan indalen omdat de placenta dan de ruimte inneemt. Maar het is niet per definitie zo dat het een keizersnee wordt. Ben ook erg benieuwd wat de gyna volgende week zegt.