En als je dan eenmaal bevallen bent smaakt dat toch heeeeeerlijk!! Heb echt genoten van mijn broodje filet en mijn red bull! Nog even volhouden, als je twijfelt ga je je toch maar schuldig voelen over je broodje en dan smaakt ie een stuk minder. Straks mag je gewoon en doe je er je kindje in ieder geval geen kwaad mee, kun je er echt van genieten!
nou, goed nieuws voor jou, brie mag gewoon (niet van rauwe melk uiteraard ). Ik heb ook onwijs veel zin in filet, ik at het elke dag voor ik zwanger was. Mijn man heeft dat ook gezworen dat hij zsm na de bevalling filet gaat halen, en zachte witte broodjes. En voor het diner een rosé gebakken biefstuk met een koel rosé'tje erbij.
brie mag idd gewoon! filet americain is hier ook zeeeer geliefd. heb het voor het laatst op 3 dagen voor ik posi testte en verlang er alweer 8 maanden naar! maar ik wacht ook netjes. heb wel met mijn vriend afgesproken dat hij het gelijk na de bevalling gaat halen
Hmm, ik vind eens per week 'iets dat eigenlijk niet mag' (bijv. 1 glaasje wijn óf 1 boterhammetje met filet americain) toch echt iets anders dan iedere dag. Het gaat om de KANS dat je kindje iets oploopt ja, en met iedere slok of hap heb je die kans. Als je slok en hap laat staan, dan heb je in ieder geval niet díe kans dat er dáárdoor iets mis gaat met je kindje. Maar nog wel honderdduizend andere kansen (bijv. door deel te nemen aan het verkeer). Het grote verschil zit um erin dat jíj het verschil kunt maken. Jij kunt er zelf voor kiezen geen wijn te drinken en geen filet americain te eten, je kunt er nauwelijks voor kiezen geen deel te nemen aan het verkeer. Dus als je buiten jouw schuld betrokken raakt bij een ongeluk, kun je jezelf ook niets verwijten (of het moet zijn dat je niet binnen gebleven was..). Maargoed. Iemand schreef eens voedselvergiftiging te hebben opgelopen van filet americain. Dat is ontzettend vervelend, maar voedselvergiftiging kun je oplopen door véél meer dingen dan de 'verboden' lijst.
Ik schreef dat, en ik weet ook wel dat je van alles wel voedselvergiftiging kan oplopen, maar het bewijst maar weer dat je de kans altijd loopt. Ik eet bijna nooit filet, misschien 2 of 3 broodjes per jaar, maar van 1 daarvan ben ik wel weken ziek geweest. Dus mensen die zeggen ach, die ene keer maakt niet uit hebben daar toch geen gelijk in vind ik. Die ene keer was bij mij ook genoeg. En daarbij is filet gewoon een risico product waarbij de kans hoger is dan bij veel andere producten. Ik kies er dus zelf voor om dat risico te vermijden, zeker omdat ik dus weet dat het echt zomaar kan gebeuren.
Helemaal mee eens.... en inderdaad de kans dat je betrokken raakt bij een ongeval buiten je schuld om, is VELE malen GROTER dan dat er iets met je kindje gebeurd na het eten van een broodje Filet... 1x in de maand mag ik daarom van mezelf een broodje filet eten.. Iedereen heeft uiteraard een uitgesproken mening en wil het bestje voor je kind..Maar gaan jullie daarom ook niet meer uit huis onder het mom stel dat er wat me gebeurd buiten op straat?? Zo zie ik het hoor, ben nogal nuchter aangelegd
Haai! Ik heb ook enorm veel zin in een broodje Filet Americain met uitjes...heerlijk! Maar ik eet het niet... Stel ik zou het eten en de baby loopt er toch iets van op...ik zou echt gek worden van schuldgevoel. En na de zwangerschap kun je het gewoon weer eten... Wat zijn nu 9 maanden op een heel leven! By the way...toen ik pas bevallen was van Tamara heb ik mijn man ook meteen naar Bakker Bart gestuurd hoor. Hij kwam thuis met een broodje Filet Americain met uitjes, zout, peper, een eitje en rauwkost... Ik denk dat ik het broodje zo binnen 2 minuten op had.... Zodra ons 2e spruit er is, weet m'n man wat hij te doen staat...LOL Liefs Elly.
gerookte verse zalm van de visboer heb ik meerdere keren gegeten je mag het eten zo lang het maar vers is!
De vegetarische filet van de AH is echt vies!! Ik heb die 1x geprobeerd in mn zwangerschap en meteen weggegooid. Later toch nog een poging gewaagd met de vegetarische versie van de C1000 (goodbite) en die was wel lekker! Ok, de echte is lekkerder, maar deze kwam aardig in de buurt. Ik zou de echte filet niet eten in je zwangerschap, er is altijd een risico ook bij 1 hap! (inmiddels ben ik al 2 bakjes filet americain en 3 biefstukjes verder )
Ik snap ook naar een broodje filet. Maar ik ga er niet aan beginnen, ik ga dat risico dus echt niet lopen. Mijn verloskundige zegt dat het gewoon echt niet mag. Dat maakte ze mij al heel gauw duidelijk. En die vegetarische van de Ah lijkt me ook niet echt lekker. Dus ik was nog gewoon 9 weekjes. En dan kan ik er extra van genieten. Ik zal niet echt niet van een broodje filet kunnen genieten, omdat je weet dat het eigelijk helemaal niet goed is. Vorige week heb ik perongelijk gerookte zalm gegeten. Op een feestje gingen ze met van die kleine broodjes rond en daar hadden ze allemaal soorten beleg op gedaan en dan warm gemaakt in de oven. Dus ik had er gewoon een gepakt, ik wist niet wat er op zat dus heb dat broodje gegeten. Ik zei tegen die vrouw wat zat er eigelijk op dat broodje want het was zo lekker. Ja gerookte zalm en een sausje. Dus ik had echt zoiets van shit dat mag ik niet hebben, maar die zalm proefde je niet echt omdat dat sausje best overheersde. Ik heb de volgende dag meteen naar mijn verloskundige gebeld. Die vondt het natuurlijk helemaal geweldig hoe bezorgd ik was om een klein broodje gerookte zalm het was echt maar een hapje eigelijk.
Hii lady's Hahaha! Ik wist niet dat er zoveel mensen gek waren op Filet American. Mmmm.. Ik kan ook niet wachten! Ik heb ook al een deal gesloten met familie-leden dat ze allemaal een broodje voor me gaan halen. Hahaha, ben dus niet de enige. Ik heb me 2x niet in kunnen houden, en een heel klein vingertopje Filee gegeten. Ik durf het er verder niet op te wagen. De gezondheid van het kindje gaat voor alles. Duss, dan maar geduld hebben! .. Succes allemaal met wachten, wat zal dat broodje straks toch lekker smaken....... Groetjes!
Ja inderdaad dadelijk gaan de broodjes extra lekker smaken. Ik heb ook al gezegt tegen mijn man als ik dadelijk bevallen ben dan ga jij maar meteen broodjes met filet halen, dan wel pistoletjes
@ Chantal26, gerookte zalm die goed verwarmd is mag gewoon hoor.. En dat broodje was toch met zalm en al in de oven geweest?
Ik heb helemaal niks van de verbodenlijst wat ik vrezelijk mis. Er zijn zoveel andere lekkere dingen die je kan eten. Het enige wat ik een keer in de week "stout" doe is een slokje wijn van mn vriend of iets anders zoals van zn biertje. Verder helemaal niks en ik mis het ook echt niet. Ik denk maar zo: wat is nou negenmaanden volhouden?? Als je het toch niet kan laten om Filet te eten ga dan naar de slager vraag hoe vers het is en laat daar direct een broodje smeren en eet het daar op. Ga het niet ook nog mee naar huis nemen want dan weet je zeker dat je risico neemt. Ik zou het niet doen maar dan lijkt dit me de veiligste manier.
heej meid. bij mijn eerste bevalling heb ik op n feestje ook wel is 2 of 3 stukjes stokbrood met filet op(wel uit de koelkast nieuwe verpakking hihi). 1keer maakt niet uit als je t maar wel meteen uit de koelkast pakt. moet natuurlijk niet al ff buiten de koeling staan. ik kan t ook geen hele zwangerschap volhouden hoor. succes
ik eet filet americain altijd de dag dat ik het gekocht heb op, en anders gaat het weg. beetje voorzichtig zijn mag wel denk ik.
Ben het met Danabelle eens.. het is mij namelijk ook gezegd. Eens in de zoveel tijd een broodje met een dun laagje kan niet veel kwaad. Ik heb het gistere nog gegeten.. maar je moet het zelf weten natuurlijk! En die vegatarische Filet lijkt mij helemaal niks, maar je kan het proberen. ik hoor het graag van je...