(bijna) flauwvallen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dottie, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Gisteren was ik aan het winkelen, nog wat spulletjes kopen voor onze vakantie en ben ik tot twee keer toe naar buiten moeten gaan. Alles werd mij zwart voor m'n ogen, mijn oren suizden, had een heel raar trekkerig gevoel in mijn nek, en mijn hoofd bonkte verschrikkelijk. Ik ben twee keer net op tijd buiten geraakt, anders was ik zeker neer gegaan. Zat ik daar zielig en alleen op een paaltje bij te komen (ik was dus alleen op pad)... Ik was echt slecht. Stel je voor dat ik daar lag, alleen en buiten westen in het midden van een winkelstraat?
    Misschien stel ik me aan, maar ik heb nu echt een schrik te pakken om alleen weg te gaan...
    Iemand advies?

Dank je

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Laat even bloed prikken bij de HA en je bloeddruk controleren. Ik herken je omschrijving wel goed, heb het bij vlagen al jaren. Ik heb een paar keer een goede smak gemaakt (voordat ik zwanger was wel). Als het aan je bloeddruk ligt kun je zorgen dat je altijd zoute drop bij je hebt, dat hielp bij mij meestal wel binnen tien minuten. En wat ik deed was ALTIJD gaan zitten, waar je ook bent. Gewoon op de grond, vaak komt er wel iemand naar je toe maar zo niet dan blijf je gewoon zitten. Het voelt heel raar, maar na twee keer mijn neus te hebben gebroken heb ik het wel geleerd :)

Succes meid!

3. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hoi,

ik heb dit ook heel erg veel gehad.
    Ben er mee naar mijn gyn gegaan,en die zij dat dat echt iets is voor zwangere vrouwen,hoort er bij.
    Gewoon een tegen dat je effe gas terug moet nemen.

Het gaat wel over,ik heb het na mijn 20ste week niet meer gehad,maar er voor bijna elke dag,en ben zelf een paar keer op de grond geknald dat ik echt flauw was gevallen.

Geloof me het word beter.

gr

rosanna

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij hoort het er een beetje bij. 'k Heb er sinds wk 6 last van en m'n bloeddruk is ook vrij laag.
    Vaak is het wel even op een moment dat ik wat teveel doe en even gas terug moet nemen.

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik herken het ook.. zelfs vandaag nog..
    Ik was vroeg wakker en daarna hadden we veel te doen...
    Dus ik had eigenlijk geen moment even (op de auto ritten na dan) rustig kunnen bijkomen.
    Na bezoek aan mijn nicht besloten we met zijn allen naar de mac te gaan..
    Na het eten kreeg ik ineens last van mij stuitje.. en daarna werd ik ineens niet lekker.. begon te zweten en werd duizelig.. kreeg hoofpijn en dacht echt even dat ik van mijn stokje zou gaan..
    Mijn nicht heeft me toen mee naar buiten genomen en mijn man en haar man hebben toen de kinderen meegenomen zodat we naar huis konden...
    Nu ben ik nog niet lekker...hoofdpijn en als ik loop ook duizelig...
    Zelf denk ik dat ik op ben en ik lig nu languit op de bank en ga zo lekker slapen..
    Morgen zal ik me vast beter voelen!!

6. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ja ja..hier nog zo iemand,
    herken je verhaal helemaal ik durf dus bijna niet meer alleen de stad in te gaan.ik ging de roltrappen af en opeens zweten duizelig wist niet wat me overkwam.. ben in la place gaan zitten met moeite heb me man gebeld die was er meteen gelukkig. vn de wee k ff me bloed laten prikken.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Mijn bloed is ook gecontroleerd... maar de waardes waren allemaal goed.
    De gyn denkt dat het idd komt door iets te veel gedaan te hebben of door de warmte.

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik zou gewoon even je bloeddruk laten meten bij de vlk of HA. Het lijkt er namelijk op dat je bloeddruk wat aan de lage kant is...
    Is een normaal 'kwaaltje' bij de zwangerschap. Idd altijd iets zouts bij je hebben kan wel helpen...
    Maar ook er rekening mee houden dat je niet ineens opstaat nadat je een tijdje hebt gezeten of gelegen.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    even laten checken bij de vlos idd!
    Ik had het na de 20 weken, kwam omdat de kleine meid (die niet zo klein bleek te zijn;)) op een groot bloedvat ging liggen waardoor mijn lampje dus ook uitging. Als ik dan ging liggen en het liefst op mn zij dan zakte ze er al het ware vanaf.
    Ik mocht ook niet meer alleen echt weg, dus bv autorijden. Omdat prulleke zelf bepaalde wanneer ze met haar billen erop ging liggen. En tja, in de auto kan ik niet zomaar even gaan liggen. En ik durfde ook niet meer alleen weg, want ik was bang de andere mensen aan het schrikken te maken door ineens op de grond te gaan liggen. Als er iemand bij was, kon diegene het vertellen.
    Maar goed, toen het een paar weken niet meer was voorgekomen durfde ik weer alleen te winkelen, alleen niet autorijden.
    Liefs, Taliaa

10. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Hier nog eentje die regelmatig neer gegaan is (en helaas nog af en toe). Mijn bloeddruk is erg laag. Inderdaad zoute drop wil hierbij helpen. Ligt het niet aan je bloeddruk dan kun je beter wat druivensuiker nemen. En echt meteen gaan zitten als je het aan voelt komen. Ik blijf juist altijd in een winkel zodat er in ieder geval personeel je komt helpen. Het is erg vervelend voor ze maar vaak zijn ze erg aardig (zeker de jumbo is aan te raden die manager heeft me zelfs naar huis gebracht! :))
    Het gaat minder worden, echt waar, luister goed naar je lichaam!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik heb er tijdens de zwangerschap ook regelmatig last van, vooral in drukke of warme winkels. Heb ook een lage bloeddruk, tja ben bang dat er niet zoveel aan te doen is.

12. Tink

Tink Niet meer actief

Ik ken het ook (buiten zwangerschap om). Ook als het bv. heel warm is of ik moet een tijdje staan, helemaal als ik in de zon sta.

Gewoon even gaan zitten, hoofd tussen je benen, zodat er weer wat bloed naar je hersens gaat. Dan is het meestal snel over.

En daarna natuurlijk niet floep overeind springen want dan ga je alsnog 'out' ;).

13. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Dank jullie wel dames voor de vele reacties. Ik zal misschien toch eens met mijn huisarts overleggen of met de gyn. Daar moet ik zowieso naartoe de 29ste.

Voor autorijden heb ik gelukkig nog geen schrik en dat kan gelukkig nog. Ik krijg het steeds als ik rechtsta. Zittend kan ik (nog) alles aan :D

Veel liefs!

14. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik ben ook flauwgevallen in de winkel en daarna ben ik een tijd niet meer alleen naar buiten gegaan, ik heb een zak zoute drop gekocht en dextro wanneer ik voortaan naar buiten ga dan eet ik 1 zoute dropje.

Als ik mij heel erg moe voel neem ik ook 1 dextro tabletje en dat helpt heel goed ik heb het bij de gynocoloog gevraagt het kan geen kwaad.

Ik durf gelukkig weer alleen naar buiten, maar ik draag altijd zoute drop bij me zonder suiker mischien kan jij het ook proberen het is goed voor laagbloeddruk en dextro zorgt voor volop energie.

Met extreem warm weer blijf ik liever binnen,

Groetjes,

ANGEL

Deel Deze Pagina