De titel zegt het eigenlijk al. Wat voor uitspraken hebben jullie gehoord tijdens jullie zwangerschap geuit door kinderen. Ons dochtertje van bijna 3 komt af en toe langs met geweldige uitspraken die mij een blik gunnen in haar gedachtegang.
Die van vanmorgen vind ik geweldig. Ons dochtertje zat op schoot en kijkt naar mijn buik. Vervolgens laat zij mij weten hoe zij denkt dat babys geboren worden. Mama pakt een emmer en spuugt de baby uit...
Mijn nichtje van 10 is stellig dat ik een meisje krijg. Want zo zegt ze: " ik ben wel zat van al die neefjes" Ik hoop voor haar dat ze gelijk heeft.
Tijdens een rondleiding in een kdv was er een meisje van 3: wat zit er in jou buik?! Mag ik het zien?! Maar wie zit er dan in jouw buik?! Heb jij een hemd aan..?! Maar mag ik kijken dan?! Ga jij naar huis?! Wat ga je eten dan...?!?! Echt geniaal 😄😄😄 ze snapte maar niet dat de baby IN m'n buik zit 😉
Mn zoontje van 3 als wij hem vertellen dat hij een broertje krijgt: "En wat gaan we vanavond eten?" Hij denkt dat zn broertje uit mn navel komt.
Toen ik zwanger was legde mijn buurmeisje vol trots uit hoe de baby te wereld zou komen de dokter zou hem wegknippen met een schaar. En ik had een keer gezegd dat ik de baby voelde bewegen nahet eten. Iedere keer als ze mij zag gaf ze mij eten en bleef ze staren naar mijn buik totdat hij eindelijk bewoog en zij het ook voelde. Nou? Was dat alles? Haha. Haar frozentent was toch echt wat spannender.
Mijn zoontje (6) was er van overtuigd dat het een meisje zou worden. Want ja mamma heeft al een jongetje gekregen. Eenmaal verteld dat hij een broertje krijgt zei hij.....dat is eigenlijk veel leuker!
Mijn nichtje: Ja want er zat al heel lang een mini babytje in jou buik en toen moest je naar de moederschool en toen had jij een goed rapport en is de baby heel groot gegroeid en straks na de schoolvakantie roept de baby dat hij eruit wil. Wat een fantasie hebben ze toch hahah
Bij de zwangerschap van m'n zoontje twijfelden mensen nog weleens of ik zwanger was of gewoon dik. Op een gegeven moment kwam er in de bouwmarkt een klein meisje naar me toe, ik denk van een jaar of 3: 'mevrouw, heb jij een baby in je buik?' Ik helemaal blij, want kinderen zijn altijd heel eerlijk en ik vond het zo leuk dat ze dat zag! Komt haar moeder naar me toe.. 'Je bent toch wel echt zwanger? Dit zegt ze namelijk tegen iedereen de laatste tijd, dus ik schaamde me alweer een beetje..' Okee
Hier een zwemjuf die meerdere opmerkingen heeft gehad.. Een kijken of ik er nog een paar weet. "Maar juf, denk je er dan wel goed om dat de baby niet in jouw buik verdrinkt?!" Kindje kijkt bedenkelijk naar een foamblok van zo'n 20cm.. "Juf, is ee baby dan nu ongeveer zo groot?" "Heb jij een baby in je buik? Mag ik eens zien?" "Ik denk dat het een jongetje wordt, want meisjes zijn stom!" "Maar als de baby dan straks geboren wordt, kies je dan voor een jongen of een meisje? .. Ik kies een meisje voor jou hoor, juf!" En nog wel meer, maar die weet ik zo uit mijn hoofd even niet meer,
Haha geweldige uitspraken!! Hier nog eentje.. Dochtertje van 4 van vrienden van ons.. Vorig jaar weet niet meer hoe ze het precies zei maar in de trand van: "Best stom van tante nu heeft ze de baby opgegeten en moet ze hem nog eruit krijgen"...
Hier buurmeisje. 4 jaar. Uh. Buurvrouw.. vind jij je baby lief? Ik.. ja tuurlijk vind ik mijn baby lief.. Buurmeisje: waarom heb je hem dan op gegegeten?
Mijn dochter (1,5 jaar) vindt het nodig om altijd (!) als we het over een baby of haar broertje hebben. Mijn shirt omhoog te trekken en een flinke prik in mijn buik te geven terwijl ze 'broertje' roept. In openbare gelegenheden is dit best ongemakkelijk haha. Helemaal toen ze de B nog niet zo goed uitsprak. En dus bijv. midden in de winkel mij probeerde uit te kleden onder het luid roepen van 'hoertje' 😂 O ja één van mijn cliënten (met een verstandelijke beperking) vraagt zich regelmatig af of het wel een baby is en geen zeehond. Hoe komt ze erbij haha
Mijn nichtje van 4: trekt mijn blouse omhoog doet haar oog tegen mijn navel en zegt heel verontwaardigd: Kzie niks! Mijn zus zei tegen haar dat ze heel lief voor me moest zijn toen ik op zou passen aangezien ik BI heb en momenteel erge last heb. Lag ik daar op de bank en vond haar al verdacht stil.. Dus ik kom kreunend omhoog, draai me om naar de keuken en zie haar in de snoeppot graaien. Op het moment dat ik op wil staan om naar haar toe te gaan zegt ze: Blijf maar liggen hoor. Maak je maar niet druk! Was echt ontzettend grappig! Die dacht ook: Dit is mijn kans 😂
Geweldige uitspraken. Hier vraagt ons dochtertje regelmatig of ik de baby er even uit wil halen want kan dan kan ze met de baby spelen. Ook krijgt ze een boertje....
Mijn zoontje opeens heel bezorgd: mama, je mag niet in de zweefmolen want dan kan de baby eruit vallen voordat ie klaar is met groeien. We waren niet eens op de kermis...
Haha zo'n grappige uitspraken 😂 Hier onze jongste van 5 die regelmatig afvraagt hoe de baby wordt geboren. 1e keer was net zwanger ga hem op bed leggen: mama wanneer zagen ze je buik open zodat de baby komt het duurt mij veel te lang! Laatst ga ik oudste van school ophalen en jongste draait om mij heen. Aait de buik en zegt: mama hoe wordt de baby geboren? Gaan ze in je buik snijden? Ah nee laat maar ik zie het wel als de baby wordt geboren want ik mag erbij zijn. Ik weet dat dat kan en daarom mag het. Uhm juist