Wat voor werk doe je trouwens? Ik ben zelf verpleegkundige op een IC en heb me ook al een aantal keer ziek moeten melden deze zwangerschap. Nu ook weer. Als het niet gaat gaat het niet he! Probeer die negatieve reacties te negeren.
Ha Madelein, Jakkes wat een ellendig verhaal, door zo iets stoms als een blaasontsteking!! Fijn dat je kindje gister sportief was, dat is vast heel fijn!! Pretecho ga ik zeker laten maken ja! Beetje leuke dingen doen en kopen voor die Uk! Ik werk op de urologie/orthopedie/trauma afdeling. Heel vaak heel druk en veel tillen, draaien etc. Ik heb me nu inderdaad 2 keer ziek gemeld, omdat het gewoon niet ging.. Ik probeer t nu vol te houden tot na mijn vakantie ( begin augustus 3 weken vakantie) en daarna ben ik 21 weken.. dan kan ik even kijken hoe ik me dan voel en of het nog te doen is!
Wat jammer... maar wel heel herkenbaar. Ik vond zwanger zijn echt afzien , viel eigenlijk zo tegen allemaal (terwijl er niets 'spannends' gebeurt is, baby is altijd prima geweest, maar die enorme bulkload aan kwaaltjes... bleh). Ik ben ook iedere opvolgende zwangerschap zieker geworden, en steeds vroeger in ziektewet geraakt (en nooit terug kunnen keren tot na de bevalling). Dus hoe teleurstellend ik mijn 1e zwangerschap toen ook vond, was de enige waarbij ik nog enigszins hebben kunnen werken ... En ver uit de 'beste' die ik heb gehad. Bij de derde wilde ik graag nog een kindje, maar ik zag zo op tegen 9 maanden ziek zijn en compleet uit de running zijn... Heb bijvoorbeeld ook eerst een project afgemaakt voor we voor een kindje gingen, want zodra ik zwanger zou zijn = ziektewet. Vind het nu soms nog wel verdrietig dat ik nauwelijks heb kunnen genieten van zwangerschappen. En blijf een beetje jaloers op vrouwen die dit wel konden... Veel sterkte en succes! Zou met een zware baan in zorg niet te lang blijven modderen en wellicht gedeeltelijke ziektemelding bespreekbaar maken. Heb ik bij mijn 1e zwangerschap niet gedaan, waardoor ik veel te lang doorging en met 26 wkn compleet instortte. Kon letterlijk niet meer lopen (BI), kon alleen nog maar huilen, was echt uitgeput.
Tip: cactusje heeft een topic geopend om alle leuke dingen aan zwanger zijn neer te zetten. Staat op de zwangerschap pagina. moet eerlijk bekennen dat het me wel aan het denken zet, eventjes die roze wolk voor zolang t duurt.
Heel herkenbaar. Ik heb tot 17 weken elke dag overgegeven en toen kwam de bekkeninstabiliteit. Ik ben met 29 weken gestopt met werken omdat het echt niet meer ging. Heb vaak huilend op de bank of of bed gezeten. Maar toen ze eenmaal was geboren is het de hele ellende van de zwangerschap waard geweest. Ik heb na de bevalling geroepen dat ik de bevalling zo weer over zou doen, maar de zwangerschap...