Ik heb nooit goed met mijn werkgever gekunt. Deze week was/ben ik ziek en moet gewoon elke dag bellen of hij belt mij. Werk bij mij best stress gevend. Ook heb ik het niet helemaal naar mn zin op mn werk door hem omdat hij van die belachelijke regels heeft en je de hele dag in de gaten houd. Over 5 maand loopt mijn contract (gelukkig) af en stop ik met werken. (werk nu 30 uur per week) Ik moet het dus nog even volhouden maar ik trek het bijna niet meer. Ik heb al een paar weken last van bloedverlies , waanschijnlijk door de stress wat ik zelf denk. Mijn vorige zwangerschap is in een mk geeindigd ook door stress , ik maak me dus best wel wat zorgen over deze zwangerschap. Wat kunnen jullie mij aanraden of herkent iemand deze situatie. Zal graag wat tips of wat opbeurends willen lezen..
Ik zou hem lekker in zijn waarde laten. Je gaat toch weg. Als je ziek bent, ben je ziek. Bij mij op het werk word je ook regelmatig gebeld als je ziek bent, om de controle te houden. Komt omdat een aantal mensen zich regelmatig ziek meldt. Mbt je bloedverlies: heb je al contract opgenomen met je VK? Misschien geeft die wel aan dat je rustiger aan moet doen.
Ik vind het altijd wel fijn als ze even informeren hoe het met je gaat tijdens ziekte. Erger vind ik het dat ik vandaag weer ga werken en geen enkele collega vraagt hoe het met je gaat, en dat is helaas niet zo goed op het moment. Bazen zijn trouwens verplicht volgens de regeling poortwachter contact met je te houden.
Ik zou niet teruggan, zeker als de boedverlies blijft, want bloedverlies is NIET normaal in zwangerschap en je zwangerschap is nu een prioriteit. Als je werkgever lastig valt neem contact met de arboarts. In andere land zou jij NIET MOGEN naar werk van je ginecoloog en hier in Nederland doen ze weer belachelijk.
nou meiden ben vanmorgen naar de vk geweest. Alles was goed met de baby , maaarrrr.... mijn baarmoedermond is erg dun en daardoor heb ik bloedverlies, waanschijnlijk. Door het buk en til werk op mn werk. Er is een grote cyste gevonden , ik moet over 2 weken terug komen kijken of hij gegroeit is. Zoja moet die verwijderd worden. Ik moet rust houden ivm het bloed verlies en moet fisio aanvragen voor mn rugpijn.... Zit het mee of tegen....?
dat is sh*t meis! maar misschien is het idd beter om lak aan je werkgever te hebben en net wat de andere zeiden je zwangerschap gaat voor! groetjes charlaine
Tuurlijk moet een werkgever contact met je houden als je ziek bent. Maar iedere dag bellen? wat een onzin....daar zou ik ook gek van worden! Volgens mij mogen ze dat niet eens. Nou Tanja.....jij veel sterkte gewenst en inderdaad lekker je rust pakken hoor! Hopen dat die cyste niet verder groeit!
Tanja, niet meer gaan werken. Laat desnoods je vk opbellen naar je baas! Gelukkig waren ze op mijn vorige afdeling erg meegaand, en toen ik zoveel last had van bloedverlies hoefde ik niet eens te komen werken. Je moet echt aan jezelf en je kindje denken, dat op de 1e plaats. Ik heb me ook veel te lang druk gemaakt om mijn werk, en door mijn werk. Nu ik al een paar weken thuis zit, gaat het veel beter met me!
heey meis, als ik zo jou verhaal lees zou ik zo jouw werkgever samen met de mijne aan de hoogste boom willen hangen! grrrrrr waardeloos dat soort werkgevers! Zou zeggen probeer het rustig aan te doen en je niet te veel van je werkgever aan te trekken (en geloof me ik weet dat het moeilijk is) Zolang je je VK achter je hebt staan komt het wel goed Dikke knufff Marlene
bedankt voor jullie lieve woorden Morgen heb ik een afspraak bij de ARBO. Even afwachten wat die zeggen... Ik ben nu voledig in de ziektewet. Mn kindje gaat voor t werk!
Ik heb ook zo'n enorme k.twerkgever. Ik heb begin januari 2 maanden opzegtermijn gegeven omdat ik weg wil (hoefde maar 1 per mijn contract maar zo goed ben ik dan weer) en nu heeft mijn werkgever dus niet op tijd vervanging gevonden. Hij dreigt en zegt dat ik na mijn laatste dag terug moet komen omdat ik zo vaak weg ben geweest de laatste tijd (1 dag per week vanwege stress en zwangerschap dus ongeveer 4 dagen in totaal), zodat ik een eventuele vervanger kan inwerken. Belachelijk! Fijn zo'n baas die dus de regels niet kent (ik werk voor een buitenlandse werkgever). Van een arbo hebben ze ook nog nooit gehoord dus ik zit mooi met de shit. Het voelt heel vervelend om steeds zo bozig te worden als ik met deze man moet communiceren. Het is hun probleem. Ik heb gewoon schriftelijk opgezegd.....balen. Succes bij de arbo, Marijn