zwanger geen werkgever

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Josien88, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien88

Josien88 Lid

18 jan 2013
    31
    0
    0
    Brabant
    Hallo. In sept heb ik ontslag genomen bij mijn baan. Ik had jaarcontract tot dec maar het beviel om heel veel redenen niet meer waardoor ik ontslag heb genomen. Nu ben ik 17 weken zeanger. Heb ik nog recht op wazo in maart? Ik heb geen werkgever meer op dit moment maar heb wel het hele afgelopen jaar gewerkt.. de berekening gaat over een jaargemiddelde. Zeg maar feb2016 tot januari 2017 als ik in maart 2017 met verlof ga. Van deze maanden heb ik de helft gewerkt. Zou jammer zijn als ik nu niks krijg.. werk vinden lukt ook niet ben al 1x afgewezen omdat ik zwanger ben!. Groetjes Josien

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Josien88,

Ik begrijp dat je zelf ontslag hebt genomen bij de werkgever. Je wil nu graag weten of je in aanmerking kunt komen voor het zwangerschapsverlof.
    Doordat je zelf ontslag hebt genomen, wordt je als verwijtbaar werkloos gezien. Hierdoor zou je geen WW-uitkering kunnen krijgen. Normaal gesproken als je contract stopt kun je een WW-uitkering aanvragen en daarna over gaan naar het zwangerschapsverlof. In jouw situatie is dit niet mogelijk. Op het moment dat het verlof zou moeten ingaan is er geen verzekeringsgrond meer.

Met vriendelijke groet,
    Jeroen
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina